2021-03-20, 22:28
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Åkesson säger det blågula blocket!

https://www.youtube.com/watch?v=A93vB9dg0Cc

32:30 minuter. De diskuterar OUs i sammanhanget.
Blågula blocket är ett bra begrepp. Hade inte hört det förut så jag blev nyfiken om det var nytt eller om jag missat det. Den tidigaste webbträff jag hittat som nämner det är Dick Erixon i september 2018 i en artikel på Samtiden. Nån som har en tidigare källa?

https://samtiden.nu/2018/09/valet-sa-kan-det-ga/
2021-03-20, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet
Ett komplett värdelöst val, saknar betydelse.
Skitsnack. Kyrkan har massor med tillgångar och spelar stor roll i kultursverige. Sossar styr kyrkan och propagerar för prideflaggor och dinglande kyrkklockor så fort SD håller torgmöte.
2021-03-20, 22:40
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Skitsnack. Kyrkan har massor med tillgångar och spelar stor roll i kultursverige. Sossar styr kyrkan och propagerar för prideflaggor och dinglande kyrkklockor så fort SD håller torgmöte.
Alltid något. Detta var iaf det första konkreta exemplet jag hört om värdet med kyrkovalet
2021-03-20, 22:41
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Blågula blocket är ett bra begrepp. Hade inte hört det förut så jag blev nyfiken om det var nytt eller om jag missat det. Den tidigaste webbträff jag hittat som nämner det är Dick Erixon i september 2018 i en artikel på Samtiden. Nån som har en tidigare källa?

Tack jag visste inte det, vi har använt det här i tråden vilket gjorde att jag tyckte det var kul att höra Åkesson säga det. Just nu blir jag lätt glad och sur!
2021-03-21, 00:50
Medlem
InvisiblePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Han försvann rätt snabbt efter det att Mattias Karlsson lovordade honom när Mattias trädde ner.

Utveckla gärna. Vad hände? Henrik Vinge är ju riktigt skarp
2021-03-21, 07:10
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvisiblePerson
Utveckla gärna. Vad hände? Henrik Vinge är ju riktigt skarp

Behöver inte utveckla men jag trodde att Vinge skulle stiga fram med i media. Men det kanske aldrig var hans roll.
2021-03-21, 10:20
Medlem
Citat:

Jag försökte hårdlansera det här i tråden 2019, trodde jag var först men vid en sökning hittade jag ett tidigare inlägg från Regulus i slutet av 2018. Ingen koll på huruvida det existerade utanför tråden. Det blev i alla fall uppenbart att Bylund hänger betydligt mer på nätet än Åkesson.

Men hursomhelst, ja, det är ju klockrent eftersom 1) flaggan, 2) stapelfärgerna, 3) rödgröna vs blågula.
2021-03-23, 09:48
Medlem
Jag tror det börjar hända saker i opinionen för SD nu

-SD har varit i fokus den senaste tiden
-Kaoset har tagit fart igen (Vetlanda, explosionen i Höganäs mm)
-Magdalena vill straffbeskatta svenska flyktingar i Portugal
2021-03-23, 11:05
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenotime

Alla svenska flyktingar i Portugal röstar redan SD vilket säkert är anledningen varför Magdalena beskattar dom, inte deras väljarbas.

Men ja, hoppas du har rätt.
2021-03-23, 18:09
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:

Historiskt har enskilda händelser ej påverkat nämnvärt. Inte ens om de kommer alla på rad under kort tid. SD har ju snarare sjunkit en del trots all djävulskap som hänt, enligt vissa mätningar.

Folket är inte redo.
2021-03-23, 18:35
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:

Nej och det är heller inte logiskt att enskilda, lokala saker i Vetlanda ska få nån uppe i Norrbotten att byta sida. Vi bryr oss inte så länge det inte drabbar oss själva. (Och ibland räcker inte ens det). SD steg i opinionen efter världens mest uppblåsta och berömda "skandal" om järnrören. SD sjönk sen efter terrordådet i Stockholm. Vi har sett det förut och vi kommer se det igen, detta har minimal effekt på opinionen. Jag tror mer på att havererade pensioner rimligtvis kan betyda en tillfällig ökning. Men jag vågar inte hoppas mycket mer än så.
2021-03-23, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Nej och det är heller inte logiskt att enskilda, lokala saker i Vetlanda ska få nån uppe i Norrbotten att byta sida. Vi bryr oss inte så länge det inte drabbar oss själva. (Och ibland räcker inte ens det). SD steg i opinionen efter världens mest uppblåsta och berömda "skandal" om järnrören. SD sjönk sen efter terrordådet i Stockholm. Vi har sett det förut och vi kommer se det igen, detta har minimal effekt på opinionen. Jag tror mer på att havererade pensioner rimligtvis kan betyda en tillfällig ökning. Men jag vågar inte hoppas mycket mer än så.

Oro och stora problem får snarare stora delar av befolkningen att sluta upp kring den som innehar makten. Det är den bistra sanningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in