2021-03-23, 18:38
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Väntat! Bra!

Men hur skall nu EA kunna betala hyran och annat "godis"?

Ett gott råd är nog att vara försiktig på Stureplan framöver med vem ni plockar med hem...
Kan ha fel, men har för mig att försäkringsbolag betalar ut skadestånd för våldtäkt även om utredning läggs ned (!)
Citera
2021-03-23, 18:39
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Och eftersom EA har borderline så är det inte helt uteslutet att hon kommer kontakta GL och gråta ut . Det är vanligt förekommande när det gäller personlighetsstörningen Borderline

ja det verkar som att du talar i egen sak. utveckla gärna hur din borderline ser ut.
Citera
2021-03-23, 18:40
Medlem
Neolitikums avatar
Han hade inte ens läst utredningen som kritiserade Quick-fallet och friade Quick från alla misstankar, det tvingades han erkänna då han inte kunde svara på enkla frågor om hans åsikt i punkterna.

-Stämma svenska staten då den inte ska vara så lättlurad, han har redan lämnat in den till tingsrätten.

Sammantaget ger Lambertz ett intryck av att ha höftat sig fram genom socialdemokratiskt nätverkand då han i praktiken inte har en susning i vad som ska stämmas, (helgardering hela staten), samt nämnda ovilja att ens ta åt sig kritik då han är lagen själv förkroppsligad.
Citera
2021-03-23, 18:41
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Så bra att han släpptes! Nu i efterhand kanske det till och med kan kännas som en intressant upplevelse, att ha sett systemet s.a.s. "from the inside"!
Dessutom misstänker jag att intresset för GL hos det motsatta könet har ökat betydligt
Citera
2021-03-23, 18:41
Medlem
Jag tror inte att det var kvinnan som bjöd på spriten på julafton.
Citera
2021-03-23, 18:42
Medlem
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Inte med fyra anmälningar i rad och bevis på att hon har klippt i ljudfilerna tidigare och försökt dölja det genom att radera originalfilen från mobilen och sedan fabriksåterställt den vilket hon också gjort nu. Det är överväldigande bevisning mot henne.

En av dom hon anmälde för våldtäkt blev fälld i tingsrätten "Den andre mannen anmälde hon 2018. Han dömdes i tingsrätten för våldtäkt till två år och sex månaders fängelse men friades i hovrätten."

Det är inte alltid bevisningen räcker ända fram för fällande dom, endast 3% .

Men är man friad är man juridiskt oskyldig
Citera
2021-03-23, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
”Gräva under mattan” :-)

Nej det är inte förtal att anmäla ett brott - det kan möjligen vara falsk tillvitelse och det hela är uppdiktat men jag tvivlar på att GL vill ge sig på att försöka bevisa det - det är ju inte automatiskt så pga att utredningen lagts ned.

Media mörkar verkligen ingenting i denna historia ,de frossar ju i den...

Se inte konspirationer i allt som händer i världen

Det verkar som han vill det:

Citat:
Göran Lambertz har också anmält kvinnan för falsk tillvitelse, att utan grund anmäla en annan person för brott till polisen, samt undertryckande av bevisning.

Från DN: https://www.dn.se/sverige/goran-lambertz-haller-presstraff-om-nedlagda-utredningen/
Citera
Medlem
LoriLaughins avatar
Oh fy fan.
Det måste finnas en diagnos här. Man tror så mycket på den egna sagan så man agerar på den. Hon tror säkert forfarande att hon blivit utnyttjad.

Sett såna sagor innan hos borderline personer. De mest fantastiska sagor. Man tror inte det är sant men så ser man att personen är helt övertygad om sin sanning.

Radera mobilen försvårar ju iofs att det är omedvetet.....
Citera
Medlem
Nu när jag läste sammanfattningen tyckte jag att det var ett intressant sammanträffande att den kvinnliga åklagaren valde internationella kvinnodagen 8 mars för att gripa GL. Det känns som att någon ville göra en feministisk markering.
Citera
2021-03-23, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Han hade inte ens läst utredningen som kritiserade Quick-fallet och friade Quick från alla misstankar, det tvingades han erkänna då han inte kunde svara på enkla frågor om hans åsikt i punkterna.

-Stämma svenska staten då den inte ska vara så lättlurad, han har redan lämnat in den till tingsrätten.

Sammantaget ger Lambertz ett intryck av att ha höftat sig fram genom socialdemokratiskt nätverkand då han i praktiken inte har en susning i vad som ska stämmas, (helgardering hela staten), samt nämnda ovilja att ens ta åt sig kritik då han är lagen själv förkroppsligad.

Han kan inte förknippas med några partier. Quick är i alla fall enligt mig inte feldömt på den tiden det begav sig. Skall inte gå på djupet i den frågan men jag håller inte med oavsett.
En stämning som skall försöka göra förundersökningarna bättre säger Lambertz, och ingen kan väl säga emot. 15 dagar häktad och isolerad på sjukt svag grund är inte ok för en rättsstat.
Citera
2021-03-23, 18:45
Bannlyst
Bara för att den motbjudande Lambertz släpps betyder inte att den gamla geten är oskyldig till att ha haft sex med en person som varit i beroendeställning.
Citera
2021-03-23, 18:46
Medlem
MadameDuBarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Bra, e trött på att EA blir utmåld som ett svagt barn, Kvinnor i hennes ålder har barn, karriär, och husägare, Det kallas ansvar. Så jävla trött på att hon e offer, dom båda söp sig fulla , hon hade till o med spelat in innan händelsen och på juldagen enligt presskonferansen... hon hade tydligen i lambertz fall också raderat flera viktiga messenger mess samt fabriksåterställt telefonen IGEN!!!!! kan man det då kan man ta ansvar för sitt supande. Hon gillar äldre män inget fel i det, så hoppas folk efter våra inlägg kan sluta se på henne som en flicka, hon e fucking 30 år med en exman som e 28 år äldre

Här är det något som inte stämmer. Enligt kvinnans målsägandebiträde Clea Sangborn ska Lambertz haft sex med kvinnan medan hon var berusad och sov. Hur går det ihop med att hon lyckades spela in händelsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in