Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskback
Om du pratar om ägarna skulle jag misstänka att Tino är ojämnt begåvad, medan det inte finns mycket som tyder på att Tholin eller Tarki är särskilt intelligenta alls.
Vad gäller redaktionen tror jag man varit rätt känslostyrda här och dessutom lockats av pengar och möjligheten att starta något nytt. Sedan lär det ju knappast ha framkommit före att man redan börjat att Tino hade tänkt sig ett Breitbart. Man kan dock absolut lastas för brist på omdöme, som du säger, framför allt vad gäller Tinos och de andras kvalifikationer att driva en tidning.
Det märkligaste av allt är de verkar inte ha satt sig ner och gjort upp en plan för hur de skulle agera;
hur ser vägen framåt ut;
vilka är våra konkurrenter;
var ligger våra svagheter; vilka mål som skall vara uppfyllda vid vilket datum;
var ligger fokuset;
vem gör vad;
…
Märkligt nog tycks de bara satt sig ner och fortsatt med det som de gjorde på sin gamla arbetsplats.
Det faktum att det inte fanns en plan eller styrning får mig att dra slutsatsen att det tycks inte ha funnits någon vid rodret någon gång detta skepps mycket korta levnad, och det kanske man kan belasta Neuding för, eller vem det nu kan tänkas vara som var tänkt att styra skutan.
Om begreppet
Cluster Fuck någonsin kommer in i SAOL, lär det endast åtföljas av ett ord: Bulletin.