Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Det är i polisens regi och en Fu, det är brottsrubricerat.
Det här söket sker via tips. Kan vara HÅ.
De vet att LW ägnar sig åt GC.
Vart tar resten av sök efter LWs cacher vägen?
Publicerade som opublicerade, flyttade likaväl som stationära.
Släpper man bara ett så signifikant tips ang resten vid ett allvarligt spaningsarbete?
"Efter att uppgifter inkommit att Lena ska ha uppehållit sig i skogspartiet väster om Baronbacken och placerat ut eller sett ut en plats för en så kallad Geocache beordrar RLC mig, Pa JE, för att söka av området kring den GPS-position som uppgiftslämnare H angivit.
Jag söker i ca I timme och 30 min utan att anträffa någon catche eller Lena själv. Jag har bifogat en karta över mina rörelser på platsen. Hundens GPS-system fungerade inte tillfredsställande.
Sökte även med hjälp av bilen av cykelbanan från platsen till Lena hemadress utan att
anträffat något.
Se bifogad karta
Rapporten är skriven vid 22-tiden den 15 maj.
Uppenbart har GPS-systemet inte fungerat trots info från uppgiftslämnare om cache.
Inringande tipsare har samma förnamn som reviewern, det ges GPS.
Ekipaget går tomhänt hem, har inte hittat nån cache och ingen Lena.
Om man inte hittar cache kanske det vore idé att återgå till tipsare med följdfrågor alternativt ta nytt omtag dagen efter om GPS inte fungerat tillfredsställande.
De vet att LW ägnar sig åt GC och gör egna cacher (hon ska ev ha placerat en burk i skogen).
En naturlig följdfråga vore väl även om LW kan tänkas ha andra cacher som hon då kan tänkas placera ut eller pyssla med nåt.
De har ju uppenbart den frågeställningen fr start, det rör kretsen inom cachevärlden.
Det ses en remsa i papperskorg, den hittas väl sen av tekniker, osäker när. Om det låg nåt som anspelar på GC på köksbordet detvetjainte.
Men det är väl isf ett hett tema att fundera över burkar och cacher - speciellt i närområdet.
LW reser sig ur pågående chatt och paketinslagning innan midnatt och har inte anv varken cykel eller bil.
Till fots kan då innebära närområdet, speciellt om dörren står på glänt.
Jag tar mig friheten att nämna förkortningen MSO i förbifarten, med start bostaden och tackar de tre vuxna syskonen för insatsen.