2021-03-23, 14:53
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Det måste ha framkommit något rejält besvärande eftersom man både släpper honom ur häktet och lägger ner utredningen samma dag.
Ja, här undrar man ju lite "vad fan var det som hände?". Från att på sannolika skäl vara häktad till att bli släppt och utredningen nedlagd för att brott inte kan styrkas är ju rent häpnadsväckande. Men visst, principen att varje utredning/rättsfall ska bära sig själv är viktig, men till slut var det nog bara åklagaren Annika Bokefors som trodde att det är fullt möjligt att samma kvinna kan vara målsägande i tre våldtäktsmål under fyra år.

Vad har kommit fram? Låt mig gissa. Kvinnan har erkänt/medgivit att det inte var frågan om våldtäkt eller så har hon överbevisats. När hon för tredje gången är med om samma sak kan nog möjligen utredarna ställa lite vassare frågor och även om hon är bra på att ljuga så håller det inte hela vägen
Citera
2021-03-23, 14:54
Medlem
ua571cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Jo det har ju GL själv hävdat varför skulle han ljuga om det? Om det inte varit ömsesidig sex så hade GL suttit kvar i häktet .

Mnja. Ordagrant är det väl så här:

"Ingenting har skett mot målsägandens vilja".

Det förnekas alltså inte att sexuella handlingar skett. Men det kan lika väl vara ett extremt klumpigt och "juridik-lingo-färgat" sätt att säga "Ingenting har skett".

För att vara tydlig: Jag tycker också att det låter som att de har haft sex.
Men jag är öppen för alternativet att de inte haft det.

Jag har oavsett väldigt svårt att hålla med om att GL - som dessutom suttit häktad - tydligt hävdat att de haft sex!
Citera
2021-03-23, 14:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Helvete vilken omställning för Göran nu - han hade väl precis kommit in i häktets rutiner, nu ut i solsken och allas blickar. Uppsala är inte en liten stad, men inte stor nog att smyga runt i. Stackarn...
Citera
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Föga förvånande att GL släpps och att utredningen läggs ner, men samtidigt lite tråkigt eftersom vi utan åtal aldrig får ta del av utredningsmaterialet. Vad gjorde man för beslag? Vilka bevis säkrades? Vad berättade olika vittnen? Hur lät EA:s version och hur lät GL:s?

Höll nästan på att glömma det här. Fördelen med ett åtal hade ju naturligtvis varit att man hade fått del av utredningen så visst hade det varit intressantare om det hade gått till åtal med friande dom istället. Men vi får hoppas på en hel del läcker ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
"brott inte kan styrkas", "bevisningen inte räcker för en fällande dom". Inte att vi kom fram till att kärringen ljög arslet av sig. Nix. Det här innebär ju att Lambertz nog faktiskt är skyldig men kom undan med det.

Man har ju för fan utrett honom under minst två månader och visst kan det vara så att det först nu inses att det inte räcker men som sagt. Det är något av stor betydelse som har kommit fram vilket har medfört till att det omedelbart har lagts ner.

Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Även om GL undgår åtal har han nog bränt sina sista skepp för all framtid.

Hans renommé var ju redan lite kantat och med tanke på hans ålder så är det inte av någon större betydelse även om det kan bli problem med en del sidouppdrag. Men det kan lika gärna gå åt andra hållet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BGH
Vad spelar ålder för roll, bara de älskade varann...

Åldersskillnaden är väl ungefär som mellan PG Gyllenhammar och hans senaste fru. Och de har t o m gjort ett barn! Märkligt att ingen kallat PG för gubbäckel mm. Eller är 85-åringen PG snyggare än GL? Det kan jag som man inte avgöra, men nån dam i tråden kanske kan ge synpunkter. PG har i alla fall valt en kvinna som är frisk i skallen. Men PG har sannolikt mer erfarenhet i saken än GL som säkert inte haft nån annan kvinna än den han var gift med sen ungdomen.

Hursomhelst bra att GL är släppt ut. Vad man än tycker om honom så ska alla behandlas lika i ett rättssamhälle. Jag tror dessutom att ingen våldtäkt har ägt rum. Det är en i raden av falskanmälningar från ”juriststudentskan”.
Citera
2021-03-23, 14:56
Medlem
EggBoxJuans avatar
Skulle vara trevligt om "offret" drog hem en karl på fyllan och dagen efter blev anmäld för våldtäkt av honom.
Hon behöver lära sig lite läxor.
Citera
2021-03-23, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ja, här undrar man ju lite "vad fan var det som hände?". Från att på sannolika skäl vara häktad till att bli släppt och utredningen nedlagd för att brott inte kan styrkas är ju rent häpnadsväckande. Men visst, principen att varje utredning/rättsfall ska bära sig själv är viktig, men till slut var det nog bara åklagaren Annika Bokefors som trodde att det är fullt möjligt att samma kvinna kan vara målsägande i tre våldtäktsmål under fyra år.

Vad har kommit fram? Låt mig gissa. Kvinnan har erkänt/medgivit att det inte var frågan om våldtäkt eller så har hon överbevisats. När hon för tredje gången är med om samma sak kan nog möjligen utredarna ställa lite vassare frågor och även om hon är bra på att ljuga så håller det inte hela vägen

Hmm... får en känsla av att CS har ett finger med i detta. Kan vara "städning" i maskopi med MÖ.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Gamla kollegor, vänner och familj kanske vänder honom ryggen. Skepp bör här ses som en liknelse.

Vid hans ålder lär han inte bry sig
Citera
Medlem
Det är helt rätt och väntat att han släpptes idag
Citera
Medlem
öpöz000rs avatar
Innebörden av häktad på sannolika skäl får för mig en annan innebörd efter det här. Eller är det ett jävla stolpskott till åklagare som vi har att göra med?
Citera
2021-03-23, 14:59
Medlem
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Skulle vara trevligt om "offret" drog hem en karl på fyllan och dagen efter blev anmäld för våldtäkt av honom.
Hon behöver lära sig lite läxor.

Du kanske kan bjuda hem henne? Köp en bag-in-box rödtjut bara sen är det klappat och klart.
Citera
2021-03-23, 14:59
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Vid hans ålder lär han inte bry sig
Jag tror inte han vill dö ensam och isolerad från omvärlden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in