2021-02-08, 14:47
Medlem
Ställde mig vid centralstationens parkering, planerat tänkte jag, är borta under dagen i cirka 16 timmar ska bilen stå...

Står att en 24h biljett kostar 260kr, men varje 15min 25kr...

Jag tänkte så smart att jag står mina 16h men betalar för 24, men det går ju fan inte med det kamerasystemet, hur kan jag lösa det nu?

Måste hem efter 16 timmar, bor inte nära centralstationen, och betala ca 1650kr för 16 tlm parkering är heeelt sinnessjukt!

Går det att lura systemet??
Citera
2021-02-08, 14:48
Medlem
Finns det ingen app att betala direkt för 24tim istället för att vänta in deras system med inslussning och ut?
Citera
2021-02-08, 14:53
Medlem
Använd appen Apcoa Flow
Citera
2021-02-08, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejahejda
Finns det ingen app att betala direkt för 24tim istället för att vänta in deras system med inslussning och ut?

Oklart, då det står att in och utcheckning sker automatiskt med kamerorna

Sen är deras app skräp då det buggar varje gång jag vill lägga till betalmetod, så enda sättet är att betala på hemsidan i efterhand
Citera
2021-02-08, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Använd appen Apcoa Flow

Fast även om det hade funkat med kortet hade det verkligen gått att välja 24h då?
Citera
2021-02-08, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Fast även om det hade funkat med kortet hade det verkligen gått att välja 24h då?

Maxpriset är 260:- för upp till 24 timmar. Du kan inte bli debiterad mer.
Citera
2021-02-08, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Maxpriset är 260:- för upp till 24 timmar. Du kan inte bli debiterad mer.

Verkar som du har rätt, dåså!! Fan va riktigt orolig ett tag
Senast redigerad av Kampfwurst 2021-02-08 kl. 15:48.
Citera
2021-03-23, 14:24
Medlem
Jag fick en faktura för en parkering som jag inte hade gjort. Vet inte om min bil har varit i garaget, men jag har inte parkerat hos dem.
Bestred fakturan och det tog tid att få svar så jag tittade närmare på om det får göra så här och de har inte stöd för att skicka faktura på parkeringsavgiften, så betala inte!
När jag till slut fick svar så fortsatt de hävda att jag skulle betala fakturan, men jag fortsatt bestrida och de skrev till slut av den när jag ville gå vidare till tingsrätten.

Jag har inte något avtal med dem för fakturering, så jag vet inte varför de försöker fakturera mig för parkeringen. Det måste ju vara den som kör bilen som är ansvarig för att betala!
Detta gäller alla parkeringar med kameror där man inte har något avtal med bolaget, så det är bara bestrida till domstol om det behövs! Just nu chansar bolagen och hoppas på att folk bara betalar när de hotar med att dra det vidare, det är bara göra samma sak mot dem!
Citera
2021-03-23, 15:14
Medlem
Täck för regskylten när du kör ut
Citera
2021-03-23, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kispogilmo
Jag fick en faktura för en parkering som jag inte hade gjort. Vet inte om min bil har varit i garaget, men jag har inte parkerat hos dem.
Bestred fakturan och det tog tid att få svar så jag tittade närmare på om det får göra så här och de har inte stöd för att skicka faktura på parkeringsavgiften, så betala inte!
När jag till slut fick svar så fortsatt de hävda att jag skulle betala fakturan, men jag fortsatt bestrida och de skrev till slut av den när jag ville gå vidare till tingsrätten.

Jag har inte något avtal med dem för fakturering, så jag vet inte varför de försöker fakturera mig för parkeringen. Det måste ju vara den som kör bilen som är ansvarig för att betala!
Detta gäller alla parkeringar med kameror där man inte har något avtal med bolaget, så det är bara bestrida till domstol om det behövs! Just nu chansar bolagen och hoppas på att folk bara betalar när de hotar med att dra det vidare, det är bara göra samma sak mot dem!
Fick också en faktura från dem igår på över 500kr där det står på fakturan att jag har varit parkerad nästan 26h i ett av deras p-hus när jag endast var parkerad där i mindre än 20 min. Dom vägrar erkänna och makulera fakturan istället påstår dom att jag ljuger och att deras kameror har registrerat min bil
Citera
2021-03-23, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Täck för regskylten när du kör ut
Lysande! För du tror väl inte att de har kameror i hela byggnaden, och inte bara vid utgången?
Citera
2021-03-23, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Lysande! För du tror väl inte att de har kameror i hela byggnaden, och inte bara vid utgången?

Tror inte de har kameror som läser regnr på alla platser, utan de läser nog bara av vid in och utfart, så jag tror att det räcker med att man täcker dem när man kör in och ut. Om det finns kameror i garaget så är det nog mer för bevakning. Men för mig så skrev de av fakturan när jag ville gå vidare till domstol. De kunde inte heller visa någon lag eller dom på att jag som ägare var ansvarig för parkeringsavgiften när bilen har lämnat parkeringen. Bara fortsätta bestrida och fråga efter vilken lag de stödjer sig på när de fakturerar parkering eller gå till domstol.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in