2021-03-23, 14:21
Medlem
I dagens AB skriver feminazi "Det är ändå ödets ironi att Göran Lambertz, av alla människor, hamnade i en sådan här soppa", Åsa Linderborg.

Jaha ödets ironi var det när den gravt förvirrade stollen GS igen vägrade lyssna på omgivningens signaler. Vilket öde, hon hade väl kastat tärning på husnummer och vips kom hon in i huset nästan naken en julafton när fromma grisen GL skar upp skinkan. Feminazi är verkligen manipulativa när de skyddar sin sekt!
Citera
2021-03-23, 14:22
Medlem
Nu blir man ju riktigt nyfiken på ifall det verkligen fanns tillräckligt på fötterna för att häkta GL.
Citera
2021-03-23, 14:23
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
https://via.tt.se/pressmeddelande/forundersokning-om-misstankt-valdtakt-i-uppsala-nedlagd?publisherId=3235540&releaseId=3295806

Väntat! Bra!

Men hur skall nu EA kunna betala hyran och annat "godis"?

Ett gott råd är nog att vara försiktig på Stureplan framöver med vem ni plockar med hem...
Citera
2021-03-23, 14:23
Medlem
Mer.info.007s avatar
MÄs pojkvänner verkar ha varit bode pappor åt henne och assistenter. Dom måste lessnat.
Citera
2021-03-23, 14:24
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTJ8w7
Våldtäktsutredningen mot Lambertz läggs ner enl Åklagarmyndigheten. Måste väl innebära att åklagaren inte har tillräckligt med kött på benen att väcka åtal trots att utredningen började tidigt i januari ...

Inte oväntat. GL är en fri man. Kontrar han med media intervju nu månne?
Citat:
Nu har han släppts. Förundersökningen är nedlagd och han misstänks inte längre för brott.
– Under tiden mannen varit häktad har vi hållit förhör med inblandade och vittnen och vi har gått igenom de beslag som gjorts. Den samlade bedömningen som jag gör nu är att bevisningen inte räcker för en fällande dom, säger kammaråklagare Annika Bokefors i ett pressmeddelande.

https://www.expressen.se/nyheter/valdtaktsutredningen-mot-goran-lambertz-laggs-ner/
Senast redigerad av Pandalina4 2021-03-23 kl. 14:32.
Citera
2021-03-23, 14:25
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
Hur fick du ihop det med åtalet, domen, sexköpet, eskortanklagelserna ... ? Menar du att läraren dömts och fått sparken för att ha köpt sex av sin egen sambo? Jag gav upp att läsa för fick inte ihop pusslet riktigt. Men väldans många likheter förutom förnamnet, eller hur.
Det som såg ut som MÄ, var sambon, utsäkta om det blev virrigt när jag beskrev en virrig tråd. :-)
Citera
Medlem
KnasTramss avatar
Åklagarmyndighetens pressmeddelande kan läsas här.

Lite citat från åklagaren.

Citat:
Jag fattade i dag beslut om att häva häktningen och lägga ned förundersökningen med motiveringen att brott inte kan styrkas. Under tiden mannen varit häktad har vi hållit förhör med inblandade och vittnen och vi har gått igenom de beslag som gjorts. Den samlade bedömningen som jag gör nu är att bevisningen inte räcker för en fällande dom.

Citat:
Han häktades för att han inte skulle kunna påverka utredningen. Kvinnans uppgifter om att hon vid tiden för samlaget befunnit sig i en särskilt utsatt situation på grund av sömn och berusning hade sådant stöd i utredningen att jag bedömde att mannen skulle vara häktad. Både tingsrätten och hovrätten delade min bedömning.
Senast redigerad av KnasTrams 2021-03-23 kl. 14:27.
Citera
Medlem
Skönt att fittan EA blev outad här också!
Så jävla nice! Hoppas hon blir dömd i förtalsmålet också så loosar stort!
Citera
2021-03-23, 14:27
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Åklagarmyndighetens pressmeddelande kan läsas här.

Lite citat från åklagaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Imthebest2012
Skönt att fittan EA blev outad här också!
Så jävla nice! Hoppas hon blir dömd i förtalsmålet också så loosar stort!

Jävlar vad bra oavsett vad man kan tycka om Lambertz som person. Det måste ha framkommit något rejält besvärande eftersom man både släpper honom ur häktet och lägger ner utredningen samma dag.
Citera
2021-03-23, 14:29
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Väntat! Bra!

Men hur skall nu EA kunna betala hyran och annat "godis"?

Ett gott råd är nog att vara försiktig på Stureplan framöver med vem ni plockar med hem...
Ingen kommer ändå att tro henne, så det är bara att köra på!
Citera
2021-03-23, 14:29
Medlem
Vintergrisens avatar
Föga förvånande att GL släpps och att utredningen läggs ner, men samtidigt lite tråkigt eftersom vi utan åtal aldrig får ta del av utredningsmaterialet. Vad gjorde man för beslag? Vilka bevis säkrades? Vad berättade olika vittnen? Hur lät EA:s version och hur lät GL:s?
Citera
2021-03-23, 14:32
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Försöker du blanda ihop korten igen? Varför då?

Vi vet att Lektyrfotografen dras till unga flickor. Kvinnan det handlar om i denna tråd, EA, skall ha varit gift med Lektyrfotografen enligt flera:

Ursprungligen postat av tumrullaren
Senast hon skrevs ut från tvångsvård var, enligt Stoppa pressarna, i maj 2013. Om jag förstår saken rätt var EA gift med flickfotografen under åren 2012 till 2015, så hans bilder på EA borde vara från den perioden. Låter mycket osannolikt att hon skulle ha haft en så allvarlig form av anorexia att det föranlett tvångsvård under den perioden. På bilderna är hon smal men ser välmående ut. Långt ifrån utmärglad.

EA är nu 29 år och fyller 30 år den 20 april i år. För nio år sedan år 2012 var hon 20 år. Troligtvis gifte hon sig inte direkt när hon träffade Lektyrfotografen utan de umgicks förmodligen något år innan. Hon träffade därför förmodligen Lektyrfotografen i 19-årsåldern.

Därav mitt påstående i mitt inlägg:
Om nu EA var 19 år vid första fotograferingarna verkar hon ha gått direkt från gymnasieålder in i en internationell nakenfotografering under lektyrfotografens vingar. När han tröttnade på henne efter några år blev det nya modeller och bråk med EA.

En annan intressant information är att EA enligt tumrullaren inlägg ovan var inskriven för psykiatrisk tvångsvård under sitt äktenskap med Lektyrfotografen.

Följdfrågorna jag skulle vilja ställa är därför: Var hon tvångsvårdad innan äktenskapet? Eller var detta något som bara hände under äktenskapet? Upptäckte Lektyrfotografen hennes problem efter giftermålet eller visste han om det innan?

Bergsturk har RÄTT om de FOTOGRAFIER/BILDER som DISKUTERADES i just ett/några inlägg. Det var INTE fotografier/bilder på EA!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in