• 1
  • 2
2021-03-22, 20:41
Medlem
Jag har kt p tv resor ensam (Las Vegas och Miami) och vill nsta gng jag reser frmodligen ka inom Europa d jag hatar lngt flygresor och undrar vilket som r bsta resmlet?

Jag bor grna p hostel och trffar andra mnniskor som ocks reser ensam vilket jag tyckte var trevligt i Miami. Som ni mrker p tidigare resml s vill jag ha fint vder och grna mjlighet till aktiviteter. I Miami hade man nd Key West och Everglades i nrheten och i Las Vegas hade man Hoover dam och Grand Canyon.

Finns det ens ngot i nrheten av s fina upplevelser i Europa?
Citera
2021-03-22, 21:23
Bannlyst
Portugal och Spanien. Finns mnga fina omrden i bda lnder.
Citera
2021-03-22, 21:42
Medlem
Hurt-kes avatar
Brist p fantasi om du inte inser att det finns fantastiska saker att se i Europa. Du kan frsts resa ensam varsomhelst i Europa. Europa r det bsta stllet i vrlden fr ensamresenrer.

En bra inspirationsfilm:
https://www.youtube.com/watch?v=ixIzimI35SE
Citera
2021-03-23, 01:07
Medlem
Craiggs avatar
Har rest sjlv till Berlin och det gr jag grna igen. Lrde knna flera skna mnniskor och hade en kanon resa all in all.

Annars kan nog Madrid vara ngot ocks men dr har jag inte varit sjlv.
Citera
2021-03-23, 12:15
Medlem
llanzs avatar
Prag.
Citera
2021-03-23, 12:28
Medlem
Cinns avatar
Finns hur mycket somhelst i Europa beroende p vad som lockar.

Barcelona tex har kultur, arkitektur, sol och bad, livligt nattliv, fantastisk mat och en skn blandning mnniskor. Du fr bde storstad och strandliv inom samma omrde.

Det mste finnas ngot forum fr ensamresande dr du kan f tips p bde resml, och vilka omrden hotell etc det r strst chans att trffa andra ensamresande.
Citera
2021-03-23, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiotpuckofittunge
Portugal och Spanien. Finns mnga fina omrden i bda lnder.
Men det kan vl nd inte mta sig med Everglades och Grany Canyon?

Citat:
Ursprungligen postat av llanz
Prag.
Dit ska jag faktiskt nr det vl blir mjligt. Verkar vldigt fint och frscht.

Citat:
Ursprungligen postat av Cinn
Finns hur mycket somhelst i Europa beroende p vad som lockar.

Barcelona tex har kultur, arkitektur, sol och bad, livligt nattliv, fantastisk mat och en skn blandning mnniskor. Du fr bde storstad och strandliv inom samma omrde.
Jag vill uppleva hftiga omrden frmst. Grna fina naturreservat ocks sna saker. Naturupplevelser.

Har funderat lite p ngon spansk . Kanske Kanariearna? Men kanske mest fr familjer?
Citera
2021-03-23, 19:30
Medlem
llanzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamflygare
Men det kan vl nd inte mta sig med Everglades och Grany Canyon?

Dit ska jag faktiskt nr det vl blir mjligt. Verkar vldigt fint och frscht.

Jag vill uppleva hftiga omrden frmst. Grna fina naturreservat ocks sna saker. Naturupplevelser.

Har funderat lite p ngon spansk . Kanske Kanariearna? Men kanske mest fr familjer?

Ajamn horona r billiga samt frscha dr i Prag
Citera
2021-03-23, 21:47
Medlem
Citat:
Jag har kt p tv resor ensam (Las Vegas och Miami) och vill nsta gng jag reser frmodligen ka inom Europa d jag hatar lngt flygresor och undrar vilket som r bsta resmlet?

Jag bor grna p hostel och trffar andra mnniskor som ocks reser ensam vilket jag tyckte var trevligt i Miami. Som ni mrker p tidigare resml s vill jag ha fint vder och grna mjlighet till aktiviteter. I Miami hade man nd Key West och Everglades i nrheten och i Las Vegas hade man Hoover dam och Grand Canyon.

Finns det ens ngot i nrheten av s fina upplevelser i Europa?
Kan vandring vara ngot fr dig? Turen till Santiago de Compostela r rtt populr s man lr trffa en hel del folk p vandrarhemmen samtidigt som man kan g fr sig sjlv om man fredrar det. Spanien borde kunna ha fint vder, litet beroende p nr man far frsts.
Citera
2021-03-24, 10:17
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:

D vill jag sl ett slag fr Montenegro.
https://www.google.com/search?q=tara...w=1334&bih=886
Citera
2021-03-25, 23:22
Medlem
Kossan1945s avatar
Skulle rekommendera alperna. Och en sj som heter Knigsee
Citera
2021-03-30, 11:08
Bannlyst
Jag har rest sjlv till olika ar i Grekland. Jag trivs dr och har alltid haft bra semestrar varje gng jag rest dit och sen r ju deras mat ett extra plus.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in