2021-03-22, 21:15
Medlem
duden83s avatar
Nu orkar jag inte läsa alla svar..
Men du kan ju ställa in så att får ett meddelande i telefonen (push notis) + mail när du får brev.
Du kan även få exempelvis ICA kvittona digitalt.
Kivra är ju världens bästa.
Såäreba.
Citera
2021-03-22, 21:50
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Tack.
Jag vill ha allt på papper. Jag vill att Kivra inte skall finnas i mitt liv på något sätt.
Nej, jag vill inte ha med dem att göra mer. Påminnelserna är inte pålitliga. Telegonen kan skippa att skicka dem och sånt.
Jag vill att alla personer som arbetar på Kivra skall brinna i helvetet för alltid med en stor jävla anaconda uppkörd i stjärten!

Eftersom du får brev via Kivra så måste du ju nån gång ha anmält ditt intresse eller tagit hem appen.
”Telegonen kan skippa att skicka dem och sånt” exakt, VAD betyder det på svenska?

Var inte en sån otäck djurplågare.., ormen har väl inte gjort dig nåt?
Citera
2021-03-22, 21:52
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Då Kivra lyder under GDPR så har du rätt att få dina uppgifter och dylikt raderade från dem, rätta mig om jag har fel. Jag tolkar det som att du inte vill ha e-post vid inkasso.

Du har av dig till Kivra. Ja det är ett aktiebolag.

Citat:
Vad menade du med din mening då?
Det var inte svenska.
Menade exakt det jag skrev (och mer svenska än så blir det nog inte)? Du hör av dig till dem och säger att du vill att de tar bort alla personkopplingar som du har till dem, varpå du således kommer få fysisk post.
Citera
2021-03-22, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Och vilken/vilka tjänster hos Kivra är avgiftsbelagd?

Att betala påminnelser naturligtvis. Deras affärsidé, liksom Klarnas.
Citera
2021-03-22, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Det kostar inget utan avsändaren betalar precis som med fysisk post.

Uppenbarligen kostar det ju pengar för TS som får betala inkassokrav. Kivra har naturligtvis satt detta i system.
Citera
2021-03-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Uppenbarligen kostar det ju pengar för TS som får betala inkassokrav. Kivra har naturligtvis satt detta i system.

Det har ju inget med Kivra att göra? Om du låter bli att kolla din fysiska brevlåda så du missar räkningar så de går till inkasso så tjänar ju PostNord och Bring inget på det?
Citera
2021-03-22, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Att betala påminnelser naturligtvis. Deras affärsidé, liksom Klarnas.
Det är ju inte avgifter som Kivra påför.
Citera
2021-03-22, 22:23
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Hur avslutar jag Kivra?

Jag har precis tagit bort mig från Kivra. Tor jag gjorde det inifrån appen och legitimerade med Bank-id men minns inte helt säkert, ville bara bli av med det.
Citera
2021-03-22, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Samma här får endast reklam i brevlådan numera. Har haft Kivra i många år och gillar tjänsten. Varje gång det kommer ett brev eller en räkning till Kivra så får jag både sms och mejl om detta. Om det är en räkning och sista betalningsdatum närmar sej och jag inte har markerat den som betald så skickas en påminnelse. Svårt att missa nån räkning och skönt att slippa strulet med pappersfakturor. En annan fördel med digital brevlåda är att du kan befinna dej var som helst och ändå ha koll på viktig myndighets och företagspost. Väldigt bra om man t.ex. är utomlands eller på sommarstället.
En annan digital tjänst som underlättar vardagen är 1177 Vårdguiden, där kan man boka/avboka läkarbesök, plus lite annat.
Finns många digitala tjänster som gör vardagen lättare.

Kan man använda appen för att betala räkningar också? Typ koppla ihop med bankkontot och sedan bara bocka i alla fakturor i appen och trycka BETALA?

Om nej - finns någon sådan app? Det vore guld värt.
Citera
2021-03-22, 22:52
Medlem
Citat:
Verkligen inte. Har väldigt lite utgifter. Just i detta aktuella fallet nu så var det ett uteblivet läkarbesök som de fittorna på sjukhuset bokat åt mig utan att fråga mig.

Om du själv inte bokat besöket så ring dem och bestrid fakturan för fan! Gjort det flera ggr när de bokat in besök på eget bevåg. Bara säga att du inte vart hemma och därav inte ens vetat om att de bokat denna tid, gäller att kunna tänka till lite.
Citera
2021-03-22, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Kan man använda appen för att betala räkningar också? Typ koppla ihop med bankkontot och sedan bara bocka i alla fakturor i appen och trycka BETALA?

Om nej - finns någon sådan app? Det vore guld värt.
Ja det går. Krävs att du kopplar tjänsten till ditt bankkonto och har Mobilt Bank-id.
Du kan själv bestämma om du vill betala direkt eller så kan du ange ett senare datum.
Fördelen är att du slipper ha koll på OCR-numret.
Senast redigerad av fasttrain 2021-03-22 kl. 23:11.
Citera
2021-03-22, 23:24
Medlem
Yinool0401s avatar
Har du ADHD? Kivra är det bästa som hänt. Sen går man inte och ställer in e-faktura och autogiro på alla räkningar. Sim-fucking-sala-fucking-Bim så behöver du inte ens tänka på att det är slutet på månaden.

Concerta tror jag ADHD medicinen heter. Lycka - till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in