Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Jo men jag gillade även det faktum att det inte bara var myndigheter som kunde skicka digitalt hos kivra.
Idag får jag nästan ingenting i brevlådan längre utan det mesta hamnar antingen direkt i internetbanken eller hos kivra. Visst är det enkelt att avsluta, eller välja ut vilka avsändare man vill ha digitalt respektive i brevlådan.
Samma här får endast reklam i brevlådan numera. Har haft Kivra i många år och gillar tjänsten. Varje gång det kommer ett brev eller en räkning till Kivra så får jag både sms och mejl om detta. Om det är en räkning och sista betalningsdatum närmar sej och jag inte har markerat den som betald så skickas en påminnelse. Svårt att missa nån räkning och skönt att slippa strulet med pappersfakturor. En annan fördel med digital brevlåda är att du kan befinna dej var som helst och ändå ha koll på viktig myndighets och företagspost. Väldigt bra om man t.ex. är utomlands eller på sommarstället.
En annan digital tjänst som underlättar vardagen är 1177 Vårdguiden, där kan man boka/avboka läkarbesök, plus lite annat.
Finns många digitala tjänster som gör vardagen lättare.