Citat:
Ursprungligen postat av
Volvoellersaab
Nu har du provocerande mycket otur när du tänker. Om du inte fattar att deras rapport är just för att veta befintligt skick så kanske du inte ska uttala dig så mycket.
Du riskerar att uppfattas som okunnig...
Många gör en besiktning efter man bestämt sig för att köpa ett hus, innan man skriver på. För att göra avd man kan för att undvika dolda fel. Annars hörs en besiktning före en värdering.
Hur som haver så köper Ebba en gammal sommarstuga som Densia värderar till 4,6 fast all el måste bytas ut. Fast nytt vatten och avlopp måste dras och tank grävas ner.
Fast de säger att taket måste fixas.
Vad tänker du kan komma fram i en Besiktning?
Du fattar alltså att detta hus är värderat till 4,6 i det skick det är.
Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Nej du. Mycket har du sagt, men djungelordspråk handlar om hur fenomenal Fantomen är. Inget annat. Obestridbara fakta.
Ha ha ha, du har helt rätt. Det är helt nytt MarryBlunt ordspråk.
Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Så nu vet vi att du inte ens vet vad ordet fakta betyder. Du är ju lika korkad som Garre74.
Nej han skrev den inte på ett "väldigt konstigt sätt", det må vara din åsikt att han gjorde det, men fakta är det inte. Fakta är att han själv har medgett att han skrivit under avtalet av egen fri vilja.
Inte heller detta är fakta. Fakta är att hon sa att hon inte skulle genomföra köpet om Esbjörn verkligen inte ville. Att hon uttryckt detta som ett löfte har jag då aldrig sett, det är något som du har hittat på.
Ja visst, men det är fakta, och det visar att Ebba varit noggrann med att det skulle finnas ordentliga underlag för värderingen. Men visst, att du inte förstår det, det förstår jag.
Att solen sken här idag är fakta, och denna fakta påverkas inte av huruvida du uppfattade om solen sken eller inte. Capiche!?
Att du sedan hittat på att Esbjörn genomgår en demensutredning inom "vården", är ännu bara ett exempel på hur totalt verklighetsfrånvänd du är.
Så då är vi överens om att det är fakta att han har sagt att han skrev på av egen fri vilja.
Fakta är att tjata inte är samma sak som att lura.
Fakta är fakta. Sedan finns "alternativa fakta". Men fakta är fakta och jo, det är sanningen. Det är det det innebär att det är fakta. Att du nu försöker göra gällande att fakta är något annat, visar bara på ditt behov av att förvränga verkligheten och ljuga om vad som faktiskt hänt.
Jaha. Då kan du väl länka till denna information, för du ljuger väl inte nu igen?
Nej, hon sa inte "lite egen" hon sa "egen". Och vad du anser att det betyder är din åsikt, inte fakta.
Ebba sa också att han var helt klar.
Fakta är att Esbjörn har genomgått en psykologundersökning där rapporten fastslår att Esbjörn inte är dement.
Och? Visst var huset till salu. Fakta är att Esbjörn själv berättat att han visat huset för presumtiva köpare under flera års tid. Och han valde att sälja det till Ebba. Han har själv berättat i domstol att han sålde det av egen fri vilja.
Menar du att alla som spenderat tid inomhus med Esbjörn inte är "renhåriga"? Vi har ju då inte minst esbjörns eget ombud, vi har kommandoran, och så har vi bedragerskan, och sedan har vi rätten i domstolen, osv osv osv. Du har väl ÅSIKTEN att det är något fel med det. Återigen så säger det allt om dig och inget om någon annan.
"Fakte my ace!" ? Menar du möjligen "Fakta my ass!" ?

Han textade och skrev första bokstaven i alla sina namn innan efternamnet.
Hon tittar in i kameran och säger att köper inte ska genomföras om han verkligen verkligen inte vill. Googla det.
Det finns inte ett ordentligt underlag. Det finns en värdering. Den skrevs ut första gången 2 månader efter avtalet. Hon kan möjligtvis haft en siffra.
Om solen sken och ingen såg det, sken solen då? Du har inte läst filosofi tänker jag. Men men jag är beredd att hålla med dig. Om många såg att solen sken men jag var i källaren hela dagen och såg det inte. Då är det forfarande fakta att solen sken. Vad har det med detta att göra. Att du är styv i korken och använder en härskarteknik som heter förminskning. Betyder inte att det du säger är fakta.
Kapris?
Jag hittar inte på att han genomgår en demens undersökning. Det är självklart att han har ringt vårdcentralen och bett om en. Även om er ’han är påverkad av de onda’ stämmer, så är det självklart att de ringer och säger till om en utredning. Jag menar 99 av 100 med hans diagnos får ju det. Du förstår väll att allt annat än att han kommer att genomgå och få en demens diagnos är helt osannolikt.
Ja han skrev på av fri vilja. Och tvång och tjat är inte samma sak. Men tjat, är du femoxhetthalvt och tjatar på mamma om glass? Asså de flesta slutar väl att tjata när de blir vuxna.
Men intressant att du skriver tjata är ju inte samma sak. Har inte du sagt att Esbjörn inte sa nej? Vad kan Ebba tjatat om då. Tjatade hon om påskrift,,,, intressant.
Det må vara fakta att han sagt att han skrev på av fri vilja, men det blir ju lite spännande när du plötsligt börjar tala om tjat.
Att fakta är fakta som är fakta och att sanningen är fakta kan du ju bara inte mena. Så om Esbjörns vinner huset så är det fakta att Ebba hade fel och tvärt om.
Ursäkta, så ser världen inte ut. Lyft blicken världen är en plats med väldigt många exempel på att det inte finns En fakta och att den är sanningen.
Jag länkar inget till dig. Du har inte uppfört dig väl nog. Men det finns om du googlar. Det är fakta.
Ebba sa
Esbjörn är glasklar men lite egen.
Men i mina öron låter
Glasklar men egen ännu värre, så vi kan köra på det, även om hon faktiskt sa lite egen.
Det vore föresten bra om du ville sluta använda härskar tekniken misstänkliggöra hela tiden.
Fakta är att Esbjörn för 10 år sedan fick diagnosen kognitiva funktionsnedsättning och att närmare 100% med den diagnosen utvecklar en demens. Fakta är även att den psykologutredning du hänvisar till inte sa något.
Ett hus som är aktivt till salu brukar marknadsföras på något sätt, genom en mäklare, på nätet eller åtminstone en lapp på Ica. Flera personer än Ebba hade varit intresserad av huset, det är sant. Och att han valde att sälja till Ebba är sant.
Men varför han valde att sälja till Ebba för underpris vet vi inget om. Kan det ha att göra med att hon är politiker och har som jobb att argumentera, övertyga, och övertala människor att tycka som henne.
Jag orkar faktiskt inte med ditt förnekande av att vi under denna pandemi ska undvika att umgås med folk över 70 och att vi inte ska umgås inomhus med någon. Men i synnerhet inte med människor över 70. Du ter dig bara löjlig när du med en dåres envishet förnekar det.
Jag måste bara avsluta med att du bara i detta inlägg använt härskar tekniker förlöjliga, misstänkliggöra samt att du försöker skuldbelägga. Det enda du inte gör är osynliggöra. Asså ingen går på de teknikerna. Att använda dom säger betydligt mer om användaren är om någon annan.
Jag menade ta dig i arslet.