Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Du har rätt visst kan man titta på det du säger som fakta.
Men om man tittar lite källkritiskt på din fakta, så är ju oxå detta fakta.
Så nu vet vi att du inte ens vet vad ordet fakta betyder. Du är ju lika korkad som Garre74.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
1) a) SomEsbjörn i och för sig skrev sin signatur på ett väldigt konstigt sätt på.
Nej han skrev den inte på ett "väldigt konstigt sätt", det må vara din åsikt att han gjorde det, men fakta är det inte. Fakta är att han själv har medgett att han skrivit under avtalet av egen fri vilja.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
b) Ebba lovar ju oxå att köpet inte ska genomföras om Esbjörn inte vill.?
Inte heller detta är fakta. Fakta är att hon sa att hon inte skulle genomföra köpet om Esbjörn verkligen inte ville. Att hon uttryckt detta som ett löfte har jag då aldrig sett, det är något som du har hittat på.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
2) Vad har den med något att göra? Nästan alla köpare låter besiktiga huset själva innan de köper det.
Ja visst, men det är fakta, och det visar att Ebba varit noggrann med att det skulle finnas ordentliga underlag för värderingen. Men visst, att du inte förstår det, det förstår jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
3)
a) Jo jo, fast den gjord nästan ett halvår efter försäljningen. Den pratar ju dessutom om 4,5-5 miljoner. Men landar på 4,6.
Skillnaden mellan 3,9 och 4,6 är 700 000 k. Massor med pengar. Det är möjligt att tingsrätten inte finner det oskäligt. Men det är ju väldigt rimligt att ställa sig frågan varför Ebba ska få den rabbaten
Dessutom är denna mitt i vintern. Det är en sommarstuga vi snackar om. De har ju ett högre pris på sommaren.
Fakta är som du säger att värderingen är gjort ett halvår senare, fakta är också att index gått upp med ungefär motsvarande prisskillnaden sedan dess. Men det förstår du kanske inte heller. Fakta är också att rabatt stavas rabatt och inte rabbat.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
4) Gör den? Exakt så kan inte jag säga att jag uppfattade den. Dessutom har ju de två experterna inte träffat Esbjörn.
En demens utredning tar ett tag. Dessutom är vi mitt i en pandemi, vilket gör att vårdköer förlängs. Man får hoppas att Esbjörns snart är klar. Det vore bra att få reda på.
Att du inte har kunskap och förmåga att förstå vad rapporten säger, trots att vi här i tråden klart och tydligt har förmedlat det, med referenser, utan bara "uppfattar" något, påverkar inte fakta.
Att solen sken här idag är fakta, och denna fakta påverkas inte av huruvida du uppfattade om solen sken eller inte. Capiche!?
Att du sedan hittat på att Esbjörn genomgår en demensutredning inom "vården", är ännu bara ett exempel på hur totalt verklighetsfrånvänd du är.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
5) Han har sagt att han inte skrivet på under tvång. Han har vidare sagt att hon tjatade och tjatade så jag skrev på.
Så då är vi överens om att det är fakta att han har sagt att han skrev på av egen fri vilja.
Fakta är att tjata inte är samma sak som att lura.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Jag säger inte att du har fel i dina fakta. Jag säger bara att inte ens fakta behöver vara sanningen.
Fakta är fakta. Sedan finns "alternativa fakta". Men fakta är fakta och jo, det är sanningen. Det är det det innebär att det är fakta. Att du nu försöker göra gällande att fakta är något annat, visar bara på ditt behov av att förvränga verkligheten och ljuga om vad som faktiskt hänt.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Men jag tänkte även ge mig på att göra en liten punktlista med fakta för att bevisa att det finns saker som tyder på att Ebba inte varit renhårig i denna affär.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
1) Ebba har sagt att Esbjörn tagit del av 2 värderingar. Något som hon sedan raderat från sin Facebooksida.
Jaha. Då kan du väl länka till denna information, för du ljuger väl inte nu igen?
Att Ebba raderat något från facebook säger ingenting annat än att hon raderat det, om hon nu gjort det.
Men det bevisar ingenting.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
2) Ebba har helt klart betalat ett för lågt pris för huset. Ett hus hon själv bett om att få köpa och är mån om att få snabbt tillträde till. Ebba vill fira jul i Marielund.Ebba erbjuder sig därför att rensa ur några bodar, fixa bort 2 bilar och kasta lite skrot som ligger på gården. För detta lilla erbjudande tar Ebba 300 tusen.
"helt klart", ja det är vad du tycker, det är en åsikt, inte fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
3) Ebba kallar Esbjörn för lite egen. Ebba har då erkänt att hon insåg att Esbjörn var lite långsam, Esbjörn har en diagnostiserad kognitiv funktionsnedsättning från 2010. I 99 fall av 100 övergår detta i demens. Detta förlopp tar sällan eller aldrig 10 år för en person i Esbjörns ålder.
Nej, hon sa inte "lite egen" hon sa "egen". Och vad du anser att det betyder är din åsikt, inte fakta.
Ebba sa också att han var helt klar.
Fakta är att Esbjörn har genomgått en psykologundersökning där rapporten fastslår att Esbjörn inte är dement.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
4) Ebba har lovat att inte fullfölja affären om Esbjörn inte vill.
Det är lögn du framför här. Definitivt inte fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
5) Ebba valde att ta kontakt med en 81-årig person mitt under brinnande pandemi Angående ett hus som inte var aktivt till salu och med största stått svar nästa sommar oxå. Hon tillbringar tid inomhus med honom vid minst två tillfällen.
Och? Visst var huset till salu. Fakta är att Esbjörn själv berättat att han visat huset för presumtiva köpare under flera års tid. Och han valde att sälja det till Ebba. Han har själv berättat i domstol att han sålde det av egen fri vilja.
Menar du att alla som spenderat tid inomhus med Esbjörn inte är "renhåriga"? Vi har ju då inte minst esbjörns eget ombud, vi har kommandoran, och så har vi bedragerskan, och sedan har vi rätten i domstolen, osv osv osv. Du har väl ÅSIKTEN att det är något fel med det. Återigen så säger det allt om dig och inget om någon annan.
Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Fakta my ace!
Du må skriva fakta, men på inget sätt sanningen.
"Fakte my ace!" ? Menar du möjligen "Fakta my ass!" ?
Marryblunt: Fakta = Osanning
Jaja, det fina med dina uttalanden är att de sänker sig själva så fullständigt