Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Tänker: en trevlig men lite udda karl som ska bjuda på kaffe å kaka i ubåten, som står på botten. Han ler, vänder sig om och pysslar med kaffet. Efter några sekunder vänder han sig om igen, men nu med kolsvart blick och uttryckslöst ansikte. I den sekunden tror jag att KW förstod vad som var på G.. Att hon skulle dö.
Nåt liknande med litauern Pillevippen: "kan do jellpa min bror här i laddan? Han ont, bryta ben." Eller nåt sånt.
SD: "kom kära Lena till vår plats bakom planket, ett sista superknull, sen skils vi åt. Jag till USA, du till Norge."
Predators. Psykopater.
Vilket fruktansvärt mörker...
Just de där små (och större) klassiska psykovibbarna;
1) Humörsvängningar och problem med affektkontroll (sönderslagna bordet på apoteket, näven i väggen framför dottern, attacken mot Lena i bilen som hon polisanmälde, hot om att LW och en av hennes söner borde dö osv),
2) Fascinerad eller road av att vara elak/ äckla/ oroa andra (luras om hästkött, fota barn vid klippkant edit: göra udda grejer på arbetsplatsen osv.)
3) Grandiosa och ganska barnsliga fantasier (SD: ”hoppas piloterna dör så jag får landa planet och bli hjälte” , ”hoppas jag fångar en bov eller gäng i bostadsområdet när jag smyger runt” vs dansken PM: ”hoppas jag blir jagad av polis i luftballong när jag gjort nåt brottsligt”)
4) Alla andra konstigheter, empatistörda beteendet i förhör och detta kontrollbehov; filma genom LWs fönster etc.
Vore det inte för att SD verkar ha nära till vrede så hade jag trott att HD var gm iom det osande hat hon byggt upp mot LW iom SDs upprepade svek och psykningar.