2021-03-20, 09:02
Medlem
Xspray pharma i somras. Köpte på toppen efter Redeyes pump och sålde efter att de dumpat. GAV ca 250 och sålde efter en månad för 125 kr.
Citera
2021-03-20, 09:06
Medlem
När jag i min ungdom sålde fonder och aktier för att köpa en begagnad SAAB...
Dohhh...
Citera
2021-03-20, 10:39
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p125
När jag i min ungdom sålde fonder och aktier för att köpa en begagnad SAAB...
Dohhh...

Oooohhhh..... den sved att läsa! Men du fick i vart fall en bil, som i och försig är skrotad nu.
Rena framgångssagan om man jämför med fermentaaktierna jag köpte på 80-talet!

-Vet ni varför Refaat Elsayed har så pipig röst?

Citera
2021-03-20, 23:10
Medlem
Skulle nog säga Wirecard, visst har haft andra bolag som faktisk även gått helt i konkurs men dom hade jag även innan beräknat den risk fanns i skalan.

Men Wirecard var DAX, bland Tyskland 30 största bolag och något som aldrig hänt innan.

Även om medveten om unika och extremt ovanliga händelser händer inom historien men sådana risk i händelser pratar vi promille.

Men detta är extremt bra exempel på tail risk.
Citera
2021-03-20, 23:53
Medlem
Torskade ett halvår efter min börstart 45 papp på att tradea silver med 20x hävstång, det sög rumpa. Trodde jag kunde vänta ut priset om det gick ner men blev likviderad så jag hade verkligen tagit mig vatten över huvudet. Nu har jag åtminstone lärt mig att vara försiktig med hävstångar😝
Citera
2021-03-21, 00:02
Medlem
CCIV! Haha vilket jävla rövknull det var.
Köpte in mig på $25, red upp till $60, fredagen innan uttalandet om sammanslagningen med Lucid dubblar jag upp positionen, för varför ska aktien krascha vid positivt uttalande om att det är en positiv deal?

Måndag stänger CCIV med mina 60 aktier, jag lever på moln och känner att jag gjort ett riktigt kap. Jag har GEVO, BNGO och AMC i bagaget med lyckade trades så känner mig som Warren Buffets son. Tittar afterhours när jag lägger mig och ser - 20% Börsen öppnar tisdag och CCIV är nere under 30, fy fan. Jag håller, kursen tickar upp till $44 och jag funderar på att sälja men håller, och nu är vi där vi är. Girighet och övermod gjorde det till en dyrbar lektion, och det gjorde det inte bättre att det var början på korrigeringen så jag hade gärna haft mina vinster att köpa mer på flertalet aktier.

Lektion lärd: Ta ut vinster som är betydande! Och SPACs är riktigt skit
Citera
2021-03-21, 00:37
Medlem
stockcocks avatar
Fick utstå en -80 % i bolagets kursutveckling abrupt. Detta gäller Asarina Pharmas dyk efter att deras Fas 2b fallerade kraftigt. Flera här vet nog vad jag pratar om, till er andra, googla och titta på grafen.

Bolaget i sig var otroligt pumpat och det haussades något extremt. Jag kom in ganska sent. Gav själv rådet till bekanta och vänner att sälja av några dagar innan studieresultatet presenterades. Men jag är en "high roller" som ofta gamblar, klart man ligger kvar. Hade inte några större summor instoppat men ja, den sved. Köpte ned mitt GAV kraftigt när kursen bottnat och sålde av när slutklämmen på dead cat bounce kom.

Är faktiskt lite sugen på att gå in igen, då två intressanta studier påbörjas som dessutom är betalda redan. Men vi får se! Burn-raten är hög och så fort kursen ökar och sätter bolaget på tapeten igen så lär en emission presenteras. Klassiskt scenario för danska företag...

Biotech...
Citera
2021-03-21, 10:50
Medlem
LeifD2s avatar
Northland resorses. Förlorade rubbet.
Akastor: ligger på -86%. Det är dock så lite pengar det rör sig om så jag orkar inte sälja. Dessutom kan det kanske byta riktning till "green tech" och då fjongar kursen upp igen. Inte helt till där den var, men en dubbling.
Aker Offshore Wind: Köpte dyrt för att sälja veckan efter, men kursen hann kracha. Denna kan dock hämta sig med åren om dom får in ett par kontrakt.
Aker Carbon Capture; samma som ovan. Tog igen lite på den innan jag sålde skiten. Aktien är idag fortfarande övervärderad och lär inte gå upp igen.
Quantafuel: Borde ha sålt på toppen men nej då (den har halverats nu). Denna har dock teoretisk potential. Håller fram till 2025.
Citera
2021-03-21, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavika
Kom igen nu alla FB:are, kryp till korset och berätta för oss övriga om Er absolut sämsta aktieaffär. Det måste tveklöst ha gjorts massvis med usla affärer i samband med IT-kraschen 2000, den allmänna börskraschen 2008, eller kanske t o m ännu äldre affärer?

Min sämsta affär är HQ BANK (jag har inte pysslat med aktier så länge). Köpte ett gäng för 70 SEK sommaren 2010, och ja, resten är ju historia... men jag grämer mig inte allt för mycket! Det är bara att bryta ihop och komma igen ;-)

"Nu har Eriksson rasat tillräckligt, de kan inte rasa mer" sagt av mig när jag gick in i aktien på 27. Den rasade alltså 90 procent för mig bara på den insatsen

Sen gick jag förstås in i Nobel 1991 för att jag såg aktien stå i 10 kr när jag satt framför teven på sportlovet och den gick aldrig högre.

Eller köpa in mig i Nordström och Thulin, ägare av Eastline utan att jag visste om det bara för att se aktien inte röra sig mer än i sidled innan den i början av september 1994 började röra sig uppåt, bara för att sjunka med Estonia. Höll den tills den avnoterades.

Eller gå in i Scania för att jag trodde de verkligen skulle fusioneras med Volvo och inte gå ut efter att investeringen gått upp med 1/3 och sedan inte rört sig mer. När sedan EU-domstolen inte godkände detta sjönk aktien som en sten
Citera
2021-03-21, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clyo
Köpte Fermenta dagen innan ”doktorshatten”.

AJ. Hur många procent sjönk aktien på de nyheterna? Den var ganska högt värderad va?
Citera
2021-03-22, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Fick utstå en -80 % i bolagets kursutveckling abrupt. Detta gäller Asarina Pharmas dyk efter att deras Fas 2b fallerade kraftigt. Flera här vet nog vad jag pratar om, till er andra, googla och titta på grafen.

Bolaget i sig var otroligt pumpat och det haussades något extremt. Jag kom in ganska sent. Gav själv rådet till bekanta och vänner att sälja av några dagar innan studieresultatet presenterades. Men jag är en "high roller" som ofta gamblar, klart man ligger kvar. Hade inte några större summor instoppat men ja, den sved. Köpte ned mitt GAV kraftigt när kursen bottnat och sålde av när slutklämmen på dead cat bounce kom.

Är faktiskt lite sugen på att gå in igen, då två intressanta studier påbörjas som dessutom är betalda redan. Men vi får se! Burn-raten är hög och så fort kursen ökar och sätter bolaget på tapeten igen så lär en emission presenteras. Klassiskt scenario för danska företag...

Biotech...
Försök köpa bolag som inte pumpas och haussas, så sover man bättre😀

Går att tjäna pengar ändå...
Citera
2021-03-22, 21:20
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traders
Försök köpa bolag som inte pumpas och haussas, så sover man bättre😀

Går att tjäna pengar ändå...

Ajjemen, men ibland får man gambla lite. Biotech är ju i regel en nagelbitare att investera i...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in