2021-03-22, 20:39
Medlem
FarbrorAgges avatar
Robinson 2021 har alla förutsättningar att bli den sämsta säsongen någonsin.

Själv sitter jag nu och kollar på Robinson 2020 igen. En av de bästa säsongerna någonsin.
2021-03-22, 20:48
Medlem
Zyxel04s avatar
Reflektion av dagens avsnitt:

Dom här avsnitten som är mitt-i-veckan har en risk att bli rejäla floppar, denna säsong av farmen var en riktig katastrof emellanåt.

Kan bli intressant med Tova-Sophia och hennes hemliga immunitet. Men är lite oklart ifall hon aktivt måste välja att aktivera immuniteten innan ett Ö-råd efter ifall hon kan aktivera det efter ett Ö-råd.

Jag tror att produktionsbolaget fular sig som vanligt och väljer efter hur de vill styra.
2021-03-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04

Dom här avsnitten som är mitt-i-veckan har en risk att bli rejäla floppar, denna säsong av farmen var en riktig katastrof emellanåt.

Kan bli intressant med Tova-Sophia och hennes hemliga immunitet. Men är lite oklart ifall hon aktivt måste välja att aktivera immuniteten innan ett Ö-råd efter ifall hon kan aktivera det efter ett Ö-råd.

Jag tror att produktionsbolaget fular sig som vanligt och väljer efter hur de vill styra.
Ja, eller har hon båda möjligheterna, och hur lång tid har hon på sig att säga till efter att den sista rösten ropats upp?
2021-03-22, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04

Som jag tolkade Anders förklaring kunde hon använda imuniteten till och med efter rösterna var räknade. Han sade att då slänger vi rösterna på dig och sedan förlorar den som fick näst mest röster. I min värld är det rätt solklart.
2021-03-22, 21:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Michael ”Rud” Dean ser ut som en korsning mellan Rod Stewart och Brian May.
Håller verkligen med!
2021-03-22, 21:58
Medlem
Vad och hur mycket kommer de vara beredda att ge bort för att få de nya deltagarna till sitt lag?
2021-03-22, 22:20
Medlem
peterZiipens avatar
Det här bådar inte gott... Produktionen har noll kreativitet och saknar helt ambition för att skapa en bra säsong. Det finns ändå en formula för hur det första avsnittet av Robinson ska gå till för att skapa energi och engagemang hos tittarna.

1. Ej färdiga lag från start. Lagen ska bildas genom en individuell tävling där mycket står på spel. Den som kommer sist åker hem direkt. En klassiker från Paolo Robertos tid:
- När deltagare kom i land fick dem springa upp för en lång kulle i högt gräs, jagade av infödingar. De två som kom först fick bilda varsitt lag. Den som kom sist (dvs svagast fysiskt) rök direkt.

Vad fick vi? Två färdiga lag med mullvadar som medvetet fuckar upp för lagen i en hinderbana...

2. Läger ska byggas med material från omgiviningen. Det ska tjafsas. Det ska bråkas. Det ska huggas. Det ska plockas.

Vad fick vi? Färdigt byggmaterial i form av plankor som mamsen och papsen snickrar ihop i det ena och Farsan Baloo som snickrar ihop med hjälp av ett youtubeklipp i det andra... 2 minuter sändningstid gavs till byggandet.

Detta är vitala faktorer som gör robinsonkonceptet unikt i förhållande till andra dokusåpor. Produktionen verkar tro att det är immuniteter som publiken suktar efter...
2021-03-22, 22:23
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Som jag tolkade Anders förklaring kunde hon använda imuniteten till och med efter rösterna var räknade. Han sade att då slänger vi rösterna på dig och sedan förlorar den som fick näst mest röster. I min värld är det rätt solklart.

Tolkade också det så först men i efterhand så.

Är de bara scenario 1 som är möjligt eller "scenario 1 och scenario 2"

Scenario 1:
- Hon måste meddela till Anders eller "någon" att hon vill använda immuniteten innan.
- Det är hemligt för de andra deltagarna, så de kan fortfarande lägga ogiltiga röster på henne.

Scenario 2.
- Hon kan meddela Anders efter röstningen och därmed "lura" de andra.

Jag tror produktionsbolaget väljer lite efter hur de vill.

De va väl föra eller förförra året där de också fanns några former av symboler som hjälpte i Ö-råd. Vid ett avsnitt var deltagarna tvungna att öppet deklarera att de tänkt nyttja dessa och vid ett annat var det motsatsen.
2021-03-22, 22:38
Medlem
Tova-Sophia föddes som Per ..
När hon fyllde 18 opererades hon och nu är
hon kvinna fullt ut.

https://www.expressen.se/gt/tova-sophia-foddes-som-per-berattar-om-tuffa-kampen/

Tro hon kommer långt på Ön
2021-03-22, 22:54
Medlem
seaworthys avatar
Nu vill jag se deltagarna svälta. Dom tjoar alldeles för mycket.
2021-03-22, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liggist
För helvete TV4, texta det engelsmannen säger!
Texttv sid 199

Citat:
Ursprungligen postat av SKIL
Tova-Sophia föddes som Per ..
När hon fyllde 18 opererades hon och nu är
hon kvinna fullt ut.

https://www.expressen.se/gt/tova-sophia-foddes-som-per-berattar-om-tuffa-kampen/

Tro hon kommer långt på Ön
Vet dom övriga att hon är transa? Törs dom rösta ut henne utan att hamna i transfobi facket?
2021-03-22, 22:57
Medlem
Denna säsong hade TV4 kunnat hoppa
över helt, för mycket Wild Kids känsla.
Bästa var nog 2018 och 2020 på Fiji.

Men tacka vet jag SVT Expedition Robinson
Klassiker: https://youtu.be/6wlmLKIIWQc

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem