2021-03-22, 20:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad har du hittat nytt, eller nygammalt
Det blev två funderingar.
JS:
Citat:
" Även att exempelvis vara vid en cache
som Lena lagt ut påverkade Hanna av att det var just henne cache, så illa tyckte hon om henne."
Så rysligt illa tycker HD om LW, så att LWs cacher påverkar henne starkt.
Vilket torde vara emotionellt och väcka stark aversion.

Då funderar jag på följande sväng 26 mars ang BP och den förstörda My real six string.

Vad ska hon då dit att göra?
Letar hon efter nåt annat?
Det är HD som anser de ska åka dit vilket är intressant iom att hon får ståpäls av LWs cacher.
Sen så har LSI beskrivit följande.
LW arbetade på bla Home Soft Home (koordinat BP) som skulle leveras i maj.
De två mest avancerade hon gjort, De skulle bli "något extra".
LW har hållit på med dem länge (när hade hon skenor kvar men kunde hon gå bättre?).

Det måtte vara nåt extravagant sett till tiden hon lagt ner. Planer initieras redan under vintern.
Eller så håller hon på cacher med flit rent tidsmässigt, som om det hänger i luften.

Har detta kontrollerats? Man kanske tänker stort men det kan ju vara litet.

"Hon tror, utifrån hur hon känner Lena, att den skulle vara liten och gömd på något sätt exempelvis satt med en magnet under planket. Lena var "pillig" av sig och flera av hennes cacher förutsatte att man lyfte på något, tog sig in någonstans eller på otippade platser."

Det är ju ett väldigt rännande ang SD på BP.
Tydligen har S varit med och mätt ut avstånd.
Här verkar hon vara ute efter en verkstad, bara tre veckor innan mordet.
Varför så otroligt välplanerat och det är som sagt lång tid.

Söks det efter info i datorn på morgonen?

Jag kan inte se annat än att det är av vikt och jag funderar även på om LW gömt dem nånstans, om Fu missat nåt av vikt vid husrannsakan eller om hon kan ha bevarat dem nån annanstans än hemmet, om det var hög prio att undanhålla för SD?
Snokaren som verkar kunna gå genom väggar i stort sett, kan koder till dörrlås och är smått paranoid fö som kontrollfreak.

Tanken är om hon släppt viss info till SD, som i sin tur snackar med HD som också är på BP och ränner innan mordet.
Han är som sagt frekvent besökare efter mordet likaväl.
Citera
2021-03-22, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kan vi alla inte enas om att det stora felet var att sökinsatsen i närområdet knappt var halvfärdig innan man plötsligt avbröt och gick in i Vivallaskogen för att söka?
Vad annat är så viktigt här? Polisprestige?
Ungefär så kan det summeras.
Citera
2021-03-22, 20:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Det var en kvinnlig kriminalekniker som såg att det långa gräset tydligen nyligen hade vikts in i dörren på "futten". Hon gick in där och kollade, öppnade skåp - och hittade LH i ett av dem.
Ja, för de hamnade där till slut i ett strategiskt sök där område per område bockades av på kartor (spaningsledare och nån militär i ledningsposition) med nya direktiv till grupper dag för dag.
Citera
2021-03-22, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, för de hamnade där till slut i ett strategiskt sök där område per område bockades av på kartor (spaningsledare och nån militär i ledningsposition) med nya direktiv till grupper dag för dag.

Så jävla fruktansvärt vad dessa båda kvinnor måste ha lidit alla helvetes kval! Får ont i magen när jag tänker på dem.
LH och KW.
Hoppas att Lena slapp såna ohyggliga smärtor såpass länge som dessa två kvinnor tvingades utstå. Pga en sjuk och kåt karl som ville realisera sina morbida sexfantasier för nån timme eller två...
Citera
2021-03-22, 20:44
Medlem
Citat:
Så jävla fruktansvärt vad dessa båda kvinnor måste ha lidit alla helvetes kval! Får ont i magen när jag tänker på dem.
LH och KW.
Hoppas att Lena slapp såna ohyggliga smärtor såpass länge som dessa två kvinnor tvingades utstå. Pga en sjuk och kåt karl som ville realisera sina morbida sexfantasier för nån timme eller två...
Vem var "LH"?
Citera
2021-03-22, 20:45
Medlem
develis avatar
Citat:
LH och KW.
Håller med, helt förfärligt fruktansvärt.
Må medvetslöshet ha inträtt snabbt vilket jag vill tro - och tror.
Citera
2021-03-22, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det blev två funderingar.
JS:

Så rysligt illa tycker HD om LW, så att LWs cacher påverkar henne starkt.
Vilket torde vara emotionellt och väcka stark aversion.

Då funderar jag på följande sväng 26 mars ang BP och den förstörda My real six string.

Vad ska hon då dit att göra?
Letar hon efter nåt annat?
Det är HD som anser de ska åka dit vilket är intressant iom att hon får ståpäls av LWs cacher.
Sen så har LSI beskrivit följande.
LW arbetade på bla Home Soft Home (koordinat BP) som skulle leveras i maj.
De två mest avancerade hon gjort, De skulle bli "något extra".
LW har hållit på med dem länge (när hade hon skenor kvar men kunde hon gå bättre?).

Det måtte vara nåt extravagant sett till tiden hon lagt ner. Planer initieras redan under vintern.
Eller så håller hon på cacher med flit rent tidsmässigt, som om det hänger i luften.

Har detta kontrollerats? Man kanske tänker stort men det kan ju vara litet.

"Hon tror, utifrån hur hon känner Lena, att den skulle vara liten och gömd på något sätt exempelvis satt med en magnet under planket. Lena var "pillig" av sig och flera av hennes cacher förutsatte att man lyfte på något, tog sig in någonstans eller på otippade platser."

Det är ju ett väldigt rännande ang SD på BP.
Tydligen har S varit med och mätt ut avstånd.
Här verkar hon vara ute efter en verkstad, bara tre veckor innan mordet.
Varför så otroligt välplanerat och det är som sagt lång tid.

Söks det efter info i datorn på morgonen?

Jag kan inte se annat än att det är av vikt och jag funderar även på om LW gömt dem nånstans, om Fu missat nåt av vikt vid husrannsakan eller om hon kan ha bevarat dem nån annanstans än hemmet, om det var hög prio att undanhålla för SD?
Snokaren som verkar kunna gå genom väggar i stort sett, kan koder till dörrlås och är smått paranoid fö som kontrollfreak.

Tanken är om hon släppt viss info till SD, som i sin tur snackar med HD som också är på BP och ränner innan mordet.
Han är som sagt frekvent besökare efter mordet likaväl.

Ja, vis av skadan är denna cache troligen pytteliten, ej synlig, gömd på listigt place med listig metod och kräver att du klarar att lösa den mest avancerade mystery cache LW gjort.

Kommer bli rena rama autostradan .... som paret D vallfärdar bakom bullerplanket.
Citera
2021-03-22, 20:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, vis av skadan är denna cache troligen pytteliten, ej synlig, gömd på listigt place med listig metod och kräver att du klarar att lösa den mest avancerade mystery cache LW gjort.

Kommer bli rena rama autostradan .... som paret D vallfärdar bakom bullerplanket.
Ja, nån kan ju sätta ut en övervakningskamera och bevaka trafiken..

Pytteliten på listig place.
Citera
2021-03-22, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Om jag vore paret d skulle jag fundera noga att åka på okända nya casher. Kan ju finnas en trossniffande polack där. Eller who knows.

Vet du möjligen VAD EXAKT det var som, så lämpligt, "pingades" i Vivallaskogen då hela hundsöket drog dit? Vad blev resultatet? Kan det varit en liten tidsinställd sak? En polis bar en liten brun påse i papper från platsen.
Senast redigerad av Remark 2021-03-22 kl. 21:26.
Citera
2021-03-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vem var "LH"?

Lilla Lisa Holm från Bloomberg, Kinnekulle.
Citera
2021-03-22, 21:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ah. Tack. Lite för många mord och initialer.
Spaningsledare Lars Johansson. Coachen tipsar.
Citat:
(..) men tilldelades sökområden utanför ytan där vi hade vårt MSO-sök (Managing search operations) – en internationellt använd metod vid eftersök, red.anm.
https://polistidningen.se/2016/04/sidospar-forbryllade-lisa-holm-utredare/
In memoriam:
https://i.ytimg.com/vi/mC-czcP1klI/hqdefault.jpg
Citat:
Tack, jag fick svar tidigare. Det är inte lätt att hålla reda på alla initialer - framförallt när ärendet inte gäller trådens topic.
Spaningsmordet jämfördes med detta spaningsmords insatser. On topic.
Senast redigerad av develi 2021-03-22 kl. 21:34.
Citera
2021-03-22, 21:26
Medlem
Citat:
Lilla Lisa Holm från Bloomberg, Kinnekulle.
Tack, jag fick svar tidigare. Det är inte lätt att hålla reda på alla initialer - framförallt när ärendet inte gäller trådens topic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in