2021-03-22, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ingenting du kan dela med dig för att öppna upp ögonen på de som engagerar sig?

Nej, kanske framöver. men i det här fallet är det egentligen utan relevans. Men de har bra kunskaper som hjälpt till under åren. En del gånger via ombud här på Flashback, ibland på andra sätt.

Man kan säga att de har agerat likt Avel har gjort på flashback till exempel.

Men åter till det viktiga, fram med godis. pressen på mördar duon och den falska icke moraliska amerikanen.
Citera
2021-03-22, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Självklart inte.
Ber om ursäkt

Det är lugnt, du behöver inte be om ursäkt. Jag är inte ens nära anhörig i det här fallet men jag kokar av helig vrede över det faktumet.

Jag tillbriungade en sommar uppe vid murmansk och längs den gamla frontlinjen under anrdra världskriget. Jag ingick i ne grupp från hela världen som sökte efter saknade soldater som inte hade fått en ordentlig begravning. Mottot för gruppen var "kriget är inte över förren den sita soldaten är funnen och fått sin heliga vila", vi hittade 5 ryssar och 4 tyskar och en finne. Alla utom en kunde identifieras. Familjen underättades och fick om de ville kroppen för att begravas.

Lite så känner jag för det här fallet och för en del andra fall. Låt den mördade få sin frid och de anhöriga som lever mitt i sorgen och i okunskap.

Kan jag bidra så gör jag det och det gör även andra.

Så fuck off till er tre som skrev skit till mig idag.
Citera
2021-03-22, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Här undrar jag om inte Springare ljuger.
Var SD verkligen anhållen? Anhållen i sin frånvaro i så fall?
Ska det inte finnas något officiellt dokument om anhållan?
Finns det?
Varför stoppades SD inte på Arlanda i så fall?
Ljuger Springare för polisen i USA när han påstår att SD är anhållen?
Polisen i USA ljuger uppenbarligen för SD?
Det kanske är tillåtet för polisen i USA att ljuga men i Sverige tror jag inte det är tillåtet.

SD var anhållen 15/5 på kvällen några timmar efter sitt andra förhör. Han berättade dock inte det för sin familj.

Sen fick han ok från ”polisen” att åka till USA. Som du läst i PS bokutdrag så togs beslutet att de skulle kontakta immigrationen i USA ändå sen då han var misstänkt för människorov.
Citera
2021-03-22, 19:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det tog försvaret,
Polisen, Missing People fem dygn att hitta L*isa H*olm längre ner längs vägen där ja. De måste gått väldigt noga tillväga då de avverkade några hundra meter per dag:

https://www.bildtagg.se/bild/yy7qasygyejh6gwy7m869um

Bra du påminde om den lyckade sökoperationen men eftersom vi diskuterar den här utredningen så undrar jag vilka misstag PS gjorde nu igen?
En lyckad MSO kräver en lyckad spaningsledare in charge.
Citera
2021-03-22, 19:54
Medlem
Citat:
Vet du att han var anhållen?
Har du sett någon dokumentation på det?
Det behöver inte vara sant bara för att det står i Springares bok.

Ja han var anhållen 15/5 på kvällen ett par timmar men släpptes av åklagaren. Framgår av fup och tingsrätt.
Citera
2021-03-22, 20:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
SD var anhållen 15/5 på kvällen några timmar efter sitt andra förhör. Han berättade dock inte det för sin familj.

Sen fick han ok från ”polisen” att åka till USA. Som du läst i PS bokutdrag så togs beslutet att de skulle kontakta immigrationen i USA ändå sen då han var misstänkt för människorov.
Det framgår i mina senaste inlägg att jag vet att det finns påståenden om precis det du skriver.
Min fråga var om det finns några dokument som visar att det är sant?
Dokument om anhållan, dagboksblad eller annat?
Det borde vara en offentlig handling?

Jag är helt lost bland all info som finns och tänker inte ägna timmar åt att söka.
Många i tråden hittar relevanta dokument direkt och jag hoppas någon kan svara på detta.
Som jag skrivit så tar jag inte infon i Springares bok som någon sanning.
Citera
2021-03-22, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kopplades detta aldrig samman och försvann bort i periferin i spaningsarbetet?
Det stod i media sen iaf.

Det inringda samtalet på mordkvällen kopplades direkt vidare till polisen, vad som där hände vet ingen. Skrikvittnet ringde efter ett par dagar upp igen då hon inte hört något och de lovar ringa upp. Osäker om hon ringer ytterligare en gång, men det gick flera dagar innan förhör. Det gick en vecka från första samtalet ...

Man kan tycka att det borde vara ren rutin vid en saknad kvinna att man kollar ev samtal, sjukvård mm
Citera
2021-03-22, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du drog in mordet på LH, dock på fel bas dvs fel lada versus intryckt i skåp i en barack på en bondgård. .

LH hittades efter 5 dygn och tre km bort via välorganiserad MSO i samarbete med militär och MPS.

De genomförde ledningssök inledningsvis och utökade sen radie, del för del, och finkammade sträckan mellan utgångspunkt café i Blomberg till Martorp.
Under översyn av ansvarig spaningsledare.

Jämför med LW på nästintill samma tid och 160 meter från epicentrum dvs lgh.

Det var en kvinnlig kriminalekniker som såg att det långa gräset tydligen nyligen hade vikts in i dörren på "futten". Hon gick in där och kollade, öppnade skåp - och hittade LH i ett av dem.
Citera
2021-03-22, 20:10
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ja han var anhållen 15/5 på kvällen ett par timmar men släpptes av åklagaren. Framgår av fup och tingsrätt.
Det vet jag men av vilka dokument framgår det att han var anhållen när han kom till USA?
Citera
2021-03-22, 20:12
Medlem
Citat:
Vet du att han var anhållen?
Har du sett någon dokumentation på det?
Det behöver inte vara sant bara för att det står i Springares bok.

Men visst förhördes han på morgonen och sen en gång till den dagen. Anhållen blev han inte.
Citera
2021-03-22, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Fast när de tuffa pojkarna åkte hade redan några dagar passerat, så tja ironi funkar ibland men sanningen svider mer. Kom igen släpp nu det där och vi kan konstatera att ingen ska ligga fyra dagar mördad 160 m från sitt hem. Skulle du vilja att en nära och kär skulle få ligga så, eller hur känner du inför det?

Kan vi alla inte enas om att det stora felet var att sökinsatsen i närområdet knappt var halvfärdig innan man plötsligt avbröt och gick in i Vivallaskogen för att söka?
Vad annat är så viktigt här? Polisprestige?
Citera
2021-03-22, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Men visst förhördes han på morgonen och sen en gång till den dagen. Anhållen blev han inte.
Han blev anhållen den 15 maj och satt i arrest. Men blev släppt senare på kvällen. Jag citerade ur fupen om just det idag. Om jag inte missförstår ngt av ditt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in