2021-03-22, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag tar varken parti för eller emot PS. Jag vill veta vad som hänt. Det här att ”det finns personer som säger si eller så” köper jag inte.

Att kalla en person för kass är att generalisera. Bättre bygga det med bevis. Och det är de jag efterlyst.

Nej, inte enligt min mening är det vad du gör. Det är därför vi inte kommer komma någon vart i detta.

Men ni kan testa och se om några arbetsmiljöutrdningar osv är offentliga handlingar. Kanske det finns mycket nyttigt där, kanske inte.

PS är inte kass, men hans agerande lämnar ibland ett del att önska.
Citera
2021-03-22, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du drog in mordet på LH, dock på fel bas dvs fel lada versus intryckt i skåp i en barack på en bondgård. .

LH hittades efter 5 dygn och tre km bort via välorganiserad MSO i samarbete med militär och MPS.

De genomförde ledningssök inledningsvis och utökade sen radie, del för del, och finkammade sträckan mellan utgångspunkt café i Blomberg till Martorp.
Under översyn av ansvarig spaningsledare.

Jämför med LW på nästintill samma tid och 160 meter från epicentrum dvs lgh.

Ööh jag tog fel på lada... Och medgav mitt misstag i inlägget efter.Chilla lite.
Jag gjort värre minnesvurpor än så här i tråden.
Citera
2021-03-22, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Fortsätt skriva i tråden.
Det är nog inte bara jag som vill läsa om dina synpunkter.

Det är en bedömning jag gör efter vad som skrivs i tråden. Just nu behöver tråden ramla tillbaka till syftet. Att PS var en het potatis framgick med all tydlighet, inte så förvånande iofs.

Nu är det dags att återgå till bra saker som kan hjälpa LW att få rättvisa efter ha legat sönderslagen i fyra dagar, hennes barn förtjänar de. Alla de som höll henne kär förtjänar det.

Alla mördade förtjänar rättvisa så långt det går, deras anhöriga också. Lidandet är utan någon nåd för de drabbade. Tänk på det och agera där efter.
Citera
Avslutad
Citat:
Nu tycker jag att du är onödigt naiv. Bara för att Springare skriver en bok betyder det inte att hans ord är den enda sanningen. Det är bra att hans sida av saken kommer fram men det gör inte boken trovärdig. Snarare tvärtom.
Men det är intressant att få en inblick i vad som händer hos polisen i Örebro.
Så tack för att du har citerat så mycket från boken.

Exakt min åsikt.

Det tycker jag framgår tydligt av boken.

Kritiken som riktades mot Springare var att han åkte på semester och att inga ytterligare utredningsåtgärder behövdes. Därför kunde han utan problem åka på semester. Det är den sista punkten som är den mest allvarliga.
Jag har läst hela boken, faktum är att det framkommer hur tjänster har tillsats felaktigt, att det myglas och sker saker inom de fyra väggarna, som absolut inte borde ske.
Vi är alla människor, tragiskt hur makten kan gör folk empatilösa. Det går att bekräfta att det gått till som PS beskriver, genom snabba googlingar. Vill inte ta fokus från Lenas öde, men PS version är viktig, därför att den bekräftar händelseförloppet.
Nu får vi se till paret som eftersträvar berömmelse iform av gömma nyckel/hitta flest burkar innan man dör...
Citera
Medlem
Citat:
Nu tycker jag att du är onödigt naiv. Bara för att Springare skriver en bok betyder det inte att hans ord är den enda sanningen. Det är bra att hans sida av saken kommer fram men det gör inte boken trovärdig. Snarare tvärtom.
Men det är intressant att få en inblick i vad som händer hos polisen i Örebro.
Så tack för att du har citerat så mycket från boken.

Exakt min åsikt.

Det tycker jag framgår tydligt av boken.

Kritiken som riktades mot Springare var att han åkte på semester och att inga ytterligare utredningsåtgärder behövdes. Därför kunde han utan problem åka på semester. Det är den sista punkten som är den mest allvarliga.

Men på tal om utredningsåtgärder den helgen så måste MN som då blev spaningsledare på fredagen ha fortsatt med full kraft hela helgen och gjort det med den äran då han sen hoppade från sin avdelning till att bli ”permanent” spaningsledare i detta fall?

Eller la han också ner?
Citera
2021-03-22, 19:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ärendet fick en ny åklagare som förundersökningsledare. Det var kammaråklagare Åsa Hiding. Det störde oss ändå att den misstänkte skulle kunna vara borta ett par veckor i USA. Men det beslutades inte till att han skulle anhållas. Vi stötte och blötte med åklagaren. Vi var inte säkra på att gränspolisen i USA skulle skicka tillbaka den misstänkte om vi begärde det och så vidare. Nya uppgifter kom in kontinuerligt och till slut kom vi överens om att anhålla mannen. Åsa Hiding anhöll den misstänkte och vi började dra i kontakter med USA och gränspolisen där. Vi fick bekräftelse på att den misstänkte och hans fru satt på en flight och vi meddelade gränspolisen på flygplatsen där de skulle landa att mannen var abhållen för människorov. Under torsdagen meddelades det från USA att man plockat in paret och vägrat låta dem komma in i USA. De fick sitta i förvar i ett dygn varpå de skulle skickas tillbaka till Sverige med ett flyg som skulle anlända till Arlanda lördagen den 19 maj. Som officiell orsak för att inte släppa in mannen och hans fru i USA, angav flygplatspolisen att de inte fyllt i sina ESTA-dokument korrekt.
Här undrar jag om inte Springare ljuger.
Var SD verkligen anhållen? Anhållen i sin frånvaro i så fall?
Ska det inte finnas något officiellt dokument om anhållan?
Finns det?
Varför stoppades SD inte på Arlanda i så fall?
Ljuger Springare för polisen i USA när han påstår att SD är anhållen?
Polisen i USA ljuger uppenbarligen för SD?
Det kanske är tillåtet för polisen i USA att ljuga men i Sverige tror jag inte det är tillåtet.
Citera
2021-03-22, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Några utav dom, men inte i örebro. Några är frilans numera. Alla är bra och gör bra jobb, det räcker bra för mig.

Lärt mig en sak av dessa individer, resultat före att flasha.
Ingenting du kan dela med dig för att öppna upp ögonen på de som engagerar sig?
Citera
2021-03-22, 19:34
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
"Inför den kommande helgen planerade och prioriterade jag och Jonas att ta emot och förhöra den misstänkte mannen och hans fru. Det var redan klart att mannen efter förhör skulle vara fortsatt anhållen över helgen till måndag."

Vad hände med planeringen? SD blev varken anhållen eller förhörd efter att de kom hem från USA. Vad gick fel? Blev det stoppat av ÅH eller en jouråklagare?

Len* är och förblir mördad så fel datum och dagar skrivet i PS bok är petitesser i sammanhanget, men det ser inte bra ut.
Detsamma undrar jag.
Hittar Springare på att SD var anhållen?
Citera
2021-03-22, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag tror nog att det hade fått en helt annan utgång, om några inte skulle lekt Bror Duktig och spänt hängslena ett snäpp och lekt med sånt som han inte fick röra, när storbrorsorna var på kalas och han inte fick vara med... om någon kan relatera..

Fast när de tuffa pojkarna åkte hade redan några dagar passerat, så tja ironi funkar ibland men sanningen svider mer. Kom igen släpp nu det där och vi kan konstatera att ingen ska ligga fyra dagar mördad 160 m från sitt hem. Skulle du vilja att en nära och kär skulle få ligga så, eller hur känner du inför det?
Citera
2021-03-22, 19:36
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Mmm hon brukar ha synpunkter ja. Även på den ”coole” förhörsledaren PS.

https://elisabethoglund.se/blogg/nu-har-peter-springare-tappat-trovardighet-han-fick-komma-varmen-men-tog-inte-chansen/

Du hade säkert järnkoll på att PS och JR åkte iväg under en ledig helg och att MN tog över utan hans vetskap och skötte arbetet från Uppsala utan att de ordnat så att PS och JR kunnat lämna över men det hade inte jag när jag började reda ut det här om hans ”semester” som det ylats så i pressen om. Men du kände inte till att SD var anhållen 15/5.

Nu vet jag lite mer tack vare Litenensam iaf.
Vet du att han var anhållen?
Har du sett någon dokumentation på det?
Det behöver inte vara sant bara för att det står i Springares bok.
Citera
2021-03-22, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag ställde en konkret fråga. Repeterade den.

Detta sammanfaller:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Ja det tog försvaret,
Polisen, Missing People fem dygn att hitta L*isa H*olm längre ner längs vägen där ja. De måste gått väldigt noga tillväga då de avverkade några hundra meter per dag:

https://www.bildtagg.se/bild/yy7qasygyejh6gwy7m869um

Bra du påminde om den lyckade sökoperationen men eftersom vi diskuterar den här utredningen så undrar jag vilka misstag PS gjorde nu igen?
Citera
2021-03-22, 19:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Fast när de tuffa pojkarna åkte hade redan några dagar passerat, så tja ironi funkar ibland men sanningen svider mer. Kom igen släpp nu det där och vi kan konstatera att ingen ska ligga fyra dagar mördad 160 m från sitt hem. Skulle du vilja att en nära och kär skulle få ligga så, eller hur känner du inför det?
Självklart inte.
Ber om ursäkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in