2021-03-22, 13:57
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Hoppas du får dig en rejäl släng av sleven och att dina äggstockar skrumpnar ihop till två små russin. På sikt kommer du nämligen få corona om du inte tar vaccinet och då är det som rysk roulette vad det blir för följder.

Så sent som idag framkom det att 7% av smittade får hörselproblem. Till det tillkommer mängder av andra potentiella följder, feber i månader, yrsel, IQ-nedsättning, kronisk trötthet, behov av syrgas osv.

Meddela gärna oss i tråden sedan vilken typ av problem du fick av detta ondskefulla virus.
Varför önskar du okända ont?
Känns det bättre att spy galla på någon som i dagsläget är tveksam till vaccinationen?

De allra flesta får inga men av genomgången covid19-infektion.
Och det vet du.
Citera
2021-03-22, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Varför tycker du jag ska bli straffad för att jag inte tar vaccinet? Jag respekterar de som vill ta vaccin och hoppas de kan göra det utan biverkningar.

Barn är jag klar med så det är inget problem och dessutom är det så många som vill vaccinera sig så förhoppningsvis kan vi alla dra fördelar av minskad smittspridning.

Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Känns det bättre att spy galla på någon som i dagsläget är tveksam till vaccinationen?

Och det vet du.

Det handlar om karma helt enkelt. Tusentals har långsamt kvävts till döds och hade inget hellre önskat än att det funnits ett vaccin.

Och nu när det mirakulöst nog kommit extremt effektiva och säkra vacciner ojar sig de näspiercade, blåhåriga och plattjordarna över att det kan innehålla mikrochips och fan och hans moster.

Jag tycker nog att man åtminstone förtjänar en veckas sejour i respirator om man vägrar att ta vaccinet.
Citera
2021-03-22, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas

Och det vet du.

Många verkar befinna sig på en ganska låg nivå och att gå till personangrepp är väl den allra lägsta. Frågan är varför man inte kan respektera att vi tycker olika. Vissa vill vaccinera sig och vissa vill inte. Inte önskar jag någon blodpropp eller cancer bara för att de vaccinerar sig.
Citera
2021-03-22, 14:09
Medlem
Citat:
Det handlar om karma helt enkelt. Tusentals har långsamt kvävts till döds och hade inget hellre önskat än att det funnits ett vaccin.

Och nu när det mirakulöst nog kommit extremt effektiva och säkra vacciner ojar sig de näspiercade, blåhåriga och plattjordarna över att det kan innehålla mikrochips och fan och hans moster.

Jag tycker nog att man åtminstone förtjänar en veckas sejour i respirator om man vägrar att ta vaccinet.

Jag oroar mig inte ett dugg för mikrochips och 5G och vad det nu kan vara. Jag vill bara inte vaccinera mig eftersom jag tror att risken för mig med vaccin är större än risken för att bli svårt sjuk i covid.

Resonerar du likadant när det gäller influensasprutan? Så alla ska ta vaccin för att det finns de som har dött? Ska vi prygla oss själva också och kanske gå i kloster så att vi på riktigt kan göra bot för de som farit illa?
Citera
2021-03-22, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Min pointe er, at du stadig ikke har svaret på, hvad der skulle ske med AZ vaccinerne i den periode hvor svenske myndigheder ikke anbefalede dem til ældre.
Man skal være ret bagklog, for at foreslå de bare skulle i køleskab. Du mener ikke yngre mennesker skal vaccineres. Jeg kan godt følge tanken, men det tog er kørt.
Man borde givetvis ha gett AstraZenecas vaccin till äldre redan från början.

Du underskattar hur taktiska svenska Folkhälsomyndigheten är. I Sverige så var turerna kring AstraZenecas vaccin bara ett spel för att uppnå det som myndigheten ville från början, att i större utsträckning vaccinera äldre.

När FHM gick ut och avrådde från AstraZenecas vaccin för 65+ så fanns det inte ens något vaccin från AstraZeneca i Sverige. Det låg flera veckor bort. I pressreleasen var man samtidigt extremt tydlig med att det tillgängliga vaccinet från Pfizer och Moderna nu skulle prioriteras för äldre:

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/februari/astra-zenecas-vaccin-rekommenderas-till-personer-under-65-ar/

Pressreleasen handlar om AstraZenecas vaccin, men börjar så här:
De tidigare godkända mRNA-vaccinerna från Pfizer/BioNTech och Moderna rekommenderas i första hand erbjudas till personer som är 65 år och äldre.
Det är uppenbart att man taktiskt utnyttjar de öppningar man får, för att styra om vaccinflödet från den prioritetsordning som drevet bestämt, till den riktning som myndigheten själva hade velat se från början, där äldre ska vaccineras först. Helt rätt agerat.
Citera
2021-03-22, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Jag oroar mig inte ett dugg för mikrochips och 5G och vad det nu kan vara. Jag vill bara inte vaccinera mig eftersom jag tror att risken för mig med vaccin är större än risken för att bli svårt sjuk i covid.

Resonerar du likadant när det gäller influensasprutan? Så alla ska ta vaccin för att det finns de som har dött? Ska vi prygla oss själva också och kanske gå i kloster så att vi på riktigt kan göra bot för de som farit illa?

Du tror definitivt fel om du tror att vaccinet är farligare än corona. Det finns till och med hundratals barn i Sverige som legat på intensiven i corona. Och unga friska personer som dör knall och fall med hjärtstopp, njurar som lägger av, osv. Även en del unga kan dessutom kvävas till döds.

Hur gammal och vilket BMI har du om du vill dela med dig av det? Du kanske inte löper så liten risk som du tror.

Du kan inte jämföra corona med influensa. Möjligen versionen 1918 i så fall. Du ser inte katastrofläge i vården under vanliga influensasäsonger. Men ja, personligen tar jag influensasprutan varje år både för att slippa bli sjuk själv eller smitta andra.
Citera
2021-03-22, 14:17
Medlem
Citat:
Du tror definitivt fel om du tror att vaccinet är farligare än corona. Det finns till och med hundratals barn i Sverige som legat på intensiven i corona. Och unga friska personer som dör knall och fall med hjärtstopp, njurar som lägger av, osv. Även en del unga kan dessutom kvävas till döds.

Hur gammal och vilket BMI har du om du vill dela med dig av det? Du kanske inte löper så liten risk som du tror.

Du kan inte jämföra corona med influensa. Möjligen versionen 1918 i så fall. Du ser inte katastrofläge i vården under vanliga influensasäsonger. Men ja, personligen tar jag influensasprutan varje år både för att slippa bli sjuk själv eller smitta andra.

Jag har ett BMI på 20, mer än så avslöjar jag inte.
Jag vet att covid är en allvarlig sjukdom men i nuläget kommer jag tacka nej till vaccin. Så är det bara.
Citera
2021-03-22, 14:17
Medlem
Qaas avatar
Citat:

BMI är det sämsta sättet att döma en persons hälsa/fysik på. En tjockis och ett muskelberg kan ha samma BMI-värde.
Citera
2021-03-22, 14:18
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Sett ur det perspektivet är det ganska fascinerande ändå att så många lyckats missa och feltolka majoriteten av den information som trots allt finns "endast ett knapptryck bort" - och i vissa fall kategoriskt erkänna att den överhuvudtaget existerar.

Jag håller helt med som tex att många inte förstår att hur många coronafall/döda ett land rapporterar inte har ett dugg med verkligheten att göra utan helt enkelt bara beror på hur många dom fångat upp i testningen. Att däremot kunna räkna dödsfall totalt i ett land är naturligtvis enklare och ger en mer rättvis bild av pandemins påverkan på samhället.

50 inlägg igår, bra jobbat! men jag har svårt att tro att en hög tjänsteman som jobbar åt brittiska staten har tid att sitta på Flashback hela dagarna och munhuggas och om han inte får lön för just det eller så är hen inte helt ärlig med sina uppgifter.
Citera
2021-03-22, 14:21
Medlem
kazangass avatar
Citat:

Karma i forumet "Medicin & Hälsa".
Nåt annat hokus pokus som vi kan diskutera?
Citera
2021-03-22, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Jag håller helt med som tex att många inte förstår att hur många coronafall/döda ett land rapporterar inte har ett dugg med verkligheten att göra utan helt enkelt bara beror på hur många dom fångat upp i testningen. Att däremot kunna räkna dödsfall totalt i ett land är naturligtvis enklare och ger en mer rättvis bild av pandemins påverkan på samhället.

50 inlägg igår, bra jobbat! men jag har svårt att tro att en hög tjänsteman som jobbar åt brittiska staten har tid att sitta på Flashback hela dagarna och munhuggas och om han inte får lön för just det eller så är hen inte helt ärlig med sina uppgifter.

Det låter som att du inte jobbat på en myndighet då. Långsammare tempo får man leta efter. Och takadong jobbar ju dessutom hemifrån.

Nej du, han verkar ha en del koll. Men han är fortfarande en skrivbordsgeneral. I sådana här pandemier krävs det snarare någon med fast hand som kan fatta tuffa och snabba beslut. Se Kina t.ex.
Citera
2021-03-22, 14:25
Medlem
Madagascars avatar
Uppsala rapporterar 379 nya fall. Förra måndagen rapporterade de 235.

Sjukhusinläggningar och IVA ökar också.

Källa: Regionen och Paltz.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in