2021-03-22, 13:03
Medlem
Nu när det börjar spridas även här att vi inte kommer kunna utrota sars cov2, inte få till en flockimmunitet med vaccination då det är naivt at tro att alla på hela jorden skall kunna vaccineras tillsammans med de djur som agerar reservoar utan kommer behöva lära oss leva med detta (presenterat av ekot i går, hänvisar till nature-artikel jag inte hunnit läsa), har Ni som förespråkar lockdown och hårda restriktioner planerat för en livslång isolering?

Som jag sagt innan, detta kommer presenteras oss alla när tiden anses mogen via de kanaler Ni litar på så det är inte mina ord eller tankar jag gett Er utan precis som det är, nu presenterat via statsmedia från ansedd tidskrift.

Vaccinationen går "knackigt" kan man säga, många "trilskas" och tackar nej även bland riskgrupper och den tysta majoriteten sitter och funderar på hur de ska ducka vaccinet när det är deras tur (graviditet och tänkt bli är vanligt bland yngre tjejer, läkemedelsallergi bland de som inte är fertila längre, män är är lite mindre rädda för vad omgivningen tycker och bara säger nej) och detta lär eskalera nu när antalet biverkningar kommer fram när yngre vaccineras samtidigt som de knappt ens märker av en infektion.

Motivet att vaccinera sig när infektionen ger mindre "biverkningar" än vaccinationen är inte så lockande för en majoritet och detta kommer synas när det är dags att vaccinera de grupperna, därför börjar det redan nu kablas ut att vi inte kommer leva ett covid-fritt liv trots vaccination för att flytta fokus till att slippa svår sjukdom.

Så, bara börja lära kroppen hantera sars cov2 om Ni är fullt friska och har många år framför Er, Ni kommer förr eller senare bli infekterad och ju tidigare Ni är klara med det desto snabbare kan Ni återgå till Erat liv.

Ni kan välja vaccination men sannolikt kommer Ni bli infekterad tids nog ändå då det kommer finnas "smittförnster" mellan vaccinationerna, Ni kommer ha andra immunsänkande sjukdomar som möjliggör infektion och kan "åka dit" när immunsystemet är nedsatt i samband med vaccinationen så chansen att klara sig utan att isolera sig är närmast obefintlig såtillvida Ni inte endast har några år kvar här på jorden.

Fördelen vi har här i sverige är att en stor del av de som arbetar i samhället redan har varit infekterade så "skräcken" har upphört i de grupperna och deras omgivning då de redovisat hur "illa" det faktiskt är för friska att bli infekterade så vi kan öppna samhället betydligt snabbare och med lägre samhällspåverkan än de länder som lyckats hålla smittan borta och de som med lockdown lyckats hålla skräcken uppe men med samma resultat som här.

Så, har Ni som är friska förberett Era förråd så Ni kan isolera Er eller kommer även Ni inse sanningen tillslut och titta ut ur Era hålor?
Citera
2021-03-22, 13:08
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
The leader of the fårskock.... Hur är det ens möjligt att på laglig väg göra försök på barn?

Hur tror du man gjort med alla tidigare vaccin?
Citera
2021-03-22, 13:12
Medlem
kazangass avatar
Intressant, i gårdagens "Dokument utifrån" fick man lyssna på en rådgivare till Trump som hade egna kontakter med kinesiska läkare när epidemin bröt ut.

Han hade frågat om detta nya virus var att jämföra med SARS 2004, och fick svaret "nej, tänk 1918".
Detta informerades presidenten om, och man började stänga ner flyg med mera.
Självklart nåddes andra regeringar av samma information.

Man agerade efter att epidemin skulle bli i klass med spanska sjukan.
Problemet är att man aldrig backade när det visade sig att detta virus inte var lika elakt.

Istället har man ökat restriktionerna fortlöpande.
Citera
2021-03-22, 13:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring

Det är stor skillnad med tanke på att barn inte är särskilt berörda alls av denna pandemi. Finns liksom noll anledning att vaccinera barn.
Citera
2021-03-22, 13:13
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Att denna pandemi blivit så extremt stor beror naturligtvis på media och all information som finns endast ett knapptryck bort.
Sett ur det perspektivet är det ganska fascinerande ändå att så många lyckats missa och feltolka majoriteten av den information som trots allt finns "endast ett knapptryck bort" - och i vissa fall kategoriskt erkänna att den överhuvudtaget existerar.
Citera
2021-03-22, 13:14
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Vilka vaccin tänker du på?

De vaccin som bekämpar barnsjukdomar är naturligtvis testade på barn.
Men även här finns minsta ålder som man tar hänsyn till.
Citera
2021-03-22, 13:17
Medlem
okok1s avatar
Man måste nog vaccinera barn om man vill uppnå flockimmunitet. Men varför ska man göra det när "vi ska skydda dem äldre"? De har fått sitt skydd. Är det något de inte berättar?
Citera
2021-03-22, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Ja, til alle. Det var ikke den vej du ville gå.
Jag förstår inte vad du försöker göra för poäng. Man borde inte vaccinera unga människor i fas 1, oavsett vilket vaccin det handlar om, eller vad EMA tycker.

Det är inte en medicinskt fråga, utan en etisk och praktisk fråga. Att vaccinera gamla människor räddar liv. Att vaccinera unga friska människor i onödan skapar motstånd mot vaccinen, och tränger undan gamla människor från att få vaccin.
Citera
2021-03-22, 13:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Man måste nog vaccinera barn om man vill uppnå flockimmunitet. Men varför ska man göra det när "vi ska skydda dem äldre"? De har fått sitt skydd. Är det något de inte berättar?

De säger indirekt att vaccinet suger.
Citera
2021-03-22, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag förstår inte vad du försöker göra för poäng. Man borde inte vaccinera unga människor i fas 1, oavsett vilket vaccin det handlar om, eller vad EMA tycker.

Det är inte en medicinskt fråga, utan en etisk och praktisk fråga. Att vaccinera gamla människor räddar liv. Att vaccinera unga friska människor i onödan skapar motstånd mot vaccinen, och tränger undan gamla människor från att få vaccin.

Min pointe er, at du stadig ikke har svaret på, hvad der skulle ske med AZ vaccinerne i den periode hvor svenske myndigheder ikke anbefalede dem til ældre.
Man skal være ret bagklog, for at foreslå de bare skulle i køleskab. Du mener ikke yngre mennesker skal vaccineres. Jeg kan godt følge tanken, men det tog er kørt.
Citera
2021-03-22, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AleksejRomanov
Alla får göra som de vill, oavsett om de vill vaccinera sig eller inte. Det är masshysterin jag är emot och den kan vara ganska farlig när det gäller nya vaccin. Som kvinna under 55 är jag dessutom jävligt tveksam att ta astra zenecas vaccin (och även Pfizer, Moderna m.fl.). Jag kanske ändrar mig, vem vet men i nuläget avvaktar jag. Jag skulle enbart ta vaccin om jag tror att jag skulle drabbas hårt av covid. Resa utomlands kan jag definitivt vänta med några år.

Hoppas du får dig en rejäl släng av sleven och att dina äggstockar skrumpnar ihop till två små russin. På sikt kommer du nämligen få corona om du inte tar vaccinet och då är det som rysk roulette vad det blir för följder.

Så sent som idag framkom det att 7% av smittade får hörselproblem. Till det tillkommer mängder av andra potentiella följder, feber i månader, yrsel, IQ-nedsättning, kronisk trötthet, behov av syrgas osv.

Meddela gärna oss i tråden sedan vilken typ av problem du fick av detta ondskefulla virus.
Citera
2021-03-22, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Hoppas du får dig en rejäl släng av sleven och att dina äggstockar skrumpnar ihop till två små russin. På sikt kommer du nämligen få corona om du inte tar vaccinet och då är det som rysk roulette vad det blir för följder.

Så sent som idag framkom det att 7% av smittade får hörselproblem. Till det tillkommer mängder av andra potentiella följder, feber i månader, yrsel, IQ-nedsättning, kronisk trötthet, behov av syrgas osv.

Meddela gärna oss i tråden sedan vilken typ av problem du fick av detta ondskefulla virus.

Varför tycker du jag ska bli straffad för att jag inte tar vaccinet? Jag respekterar de som vill ta vaccin och hoppas de kan göra det utan biverkningar.

Barn är jag klar med så det är inget problem och dessutom är det så många som vill vaccinera sig så förhoppningsvis kan vi alla dra fördelar av minskad smittspridning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in