2021-03-22, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totallynotarobot
Arpi framstår som en ordentlig barnunge. Är det en länk från startsidan som plockats bort och han anser att han äger 100% kontroll över sajtens utformning? Och att sedan direkt springa till tidning... Nej, i ett försök att kasta ägarna under bussen så följer de själva med och sänker sina egna varumärken. Vem kan ta Arpi seriöst framöver?

Han är ansvarig utgivare och alltså den som bestämmer, om inte personligen så genom att delegera uppgifter till medarbetare som han utser.

Tror inte man har sänkt sina varumärken. Potentiella arbetsgivare lär gilla att Arpi mfl har integritet. Gemene man får via turerna i Journalisten och övrig media veta om att fiaskot till stort sett är ägarnas fel, vilket sätter redaktionsgänget i bättre dager då man inte ser så ansvariga ut för misslyckandet.
Citera
2021-03-22, 12:28
Medlem
Högern är ett ruttet kadaver.
Hela historien visar bara hur principlösa och vidriga högern är. Ett gäng skribenter som gjort karriär på att hata socialdemokrati, välfärd, fackföreningar, arbetsrätt och hylla kapitalism och girighet har åkt på en näsbränna för första gången.
Då ska det springas till facket och gråta ut.
Buhu ägarna är dumma buhu.
Hade de varit sina tankar trogna skulle de stått kvar på knä med öppna munnar medan ägarna pissar dom i ansiktet.

De borde bara vara glada över att bli behandlade som skit och få sparken, nu har de chansen att lyfta sig i skosnörena.

Trist för dom att de bor i Sverige, de hade haft det så mycket bättre i USA där de också varit utan sjukvård nu.
Pack! Lögnaktiga rövslivkare som högern alltid varit och kommer förbli.
Citera
2021-03-22, 12:41
Medlem
drvinds avatar
Hör många spruckna vänsterstämmor här i tråden, kul att ni ogillar Bulletin, det är nog hela tanken.

Är det problem på riktigt på redaktionen eller är det bara vänsterluft som gossebarnen står och puffar?

Bulletin tycks inte uppdatera så ofta som övrig online-media, siktar de på pappersversion? Layout och attityd saknas/är bortvald, det ser inte ut som en tidning, och inbjuder inte till förströelse. Varför väljer de att göra så?
Citera
2021-03-22, 12:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Dagens råttflykt från det sjunkande skeppet måste väl ändå vara sista sucken för röv-Tions hobbyprojekt?

Tror att ”Bullen” kommer att bli ett begrepp som syftar till dåliga chefer som skrämmer bort anställda. Om nåt år kanske man kommer säga: ”Hörde att din chef ”bullade” dig på jobbet”.

Bullen var ju ett barnprogram för barn i yngre tonåren. Om jag inte minns fel (jag är för gammal att själv sett det men mina syskonbarn som jag passade ibland, som är i Arpis ålder, brukade se den) kunde ungar skriva till redaktionen om sina problem så gjordes pedagogiska sketcher kring detta.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2021-03-22 kl. 12:53.
Citera
2021-03-22, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drvind
Hör många spruckna vänsterstämmor här i tråden, kul att ni ogillar Bulletin, det är nog hela tanken.

Är det problem på riktigt på redaktionen eller är det bara vänsterluft som gossebarnen står och puffar?

Bulletin tycks inte uppdatera så ofta som övrig online-media, siktar de på pappersversion? Layout och attityd saknas/är bortvald, det ser inte ut som en tidning, och inbjuder inte till förströelse. Varför väljer de att göra så?

Du har rätt attityd för att vara chef på nattskiftet på ett sovjetisk kärnkraftverk 1986.
Problemet är att ett gäng amatörer försökte styra ett gäng ryggradslösa "skribenter" sen tog känslorna över och på normalt högermaner började de skylla misslyckandet på nån annan.
Citera
2021-03-22, 12:50
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Bullen var ju ett barnprogram för barn i yngre tonåren. Om jag inte minns fel (jag är för gammal att själv sett det men mina syskonbarn som jag passade ibland, som är i Arpis ålder brukade se den) kunde ungar skriva till redaktionen om sina problem så gjordes pedagogiska sketcher kring detta.

Så VAR det absolut. Referensramar ändras dock med tiden.
Citera
2021-03-22, 13:03
Medlem
Viktor BK på twitter

Citat:
Aftonbladet Kultur borde återstarta Hummerkniven bara för att kunna ge den till Bulletinägarna. Sällan har så få lyckats göra så mycket för att sabotera för svensk höger på så kort tid.

- Dränerat storpressen på konservativa profiler
- Gjort hela åsiktsströmningen till allmänt åtlöje
- Kärnvapenbombat förtroendet hos en potentiellt mycket betalningsvillig läsekrets; gett liknande idéer dubbel uppförsbacke

På tre månader.

https://twitter.com/viktorbk/status/1373943511708528642
Citera
2021-03-22, 13:03
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Fiaskot Newsmill gick tyst i graven efter några år utan att media slog på trummorna.
Men det var ett Bonnier-projekt.
Dess chefredaktör P M Nilsson fick en fantastisk "reträtt" som ny chefredaktör för tunga Dagens Industri.

Alltnog, alltid lite kul att skåda fiiiina journalister som står där i regnet på perrongen och sista tåget har gått.
(Inte rådande vissa på Bulletin, som Arpi och Teodure... rumänskan. De ger ett robust intryck i sin "ideologi")

Gott emellertid att övriga också får smaka på gråa, hårda verkligheten som vanligt folk som får avsked på grått papper och står där med några månadlöner på fickan och sedan hyra och lån att betala resten av livet.

Kanske kan såna här smällar i vardagen för dessa som förstår bättre och skall förklara ännu bättre för folket, få dem att förstå ännu djupare och bredare och kraftfullare när de framöver skall fortsätta recensera samhället.

Gick ju lika jävla illa för Bonniers satsning KIT. Om nu någon minns det magplasket?
Citera
2021-03-22, 13:18
Medlem
Bulletin blev inte sämre av det här. Den ende som hållit normal produktivitet och kvalitet har varit Gudmundson och han är kvar. Sparka alla andra opinionsjournalister och satsa på nyheter så blir det nog bra.
Citera
Medlem
Mortsubites avatar
Mattias Lindberg, som man får anta har god insyn i verksamheten, verkar tro på en fortsättning. På Twitter skriver han följande:

Citat:
Men det finns ju en del tunga namn kvar på Bulletin med lång erfarenhet inom media, som jag tolkar beskedet. Det är väl inte heller omöjligt att det rekryteras någon erfaren chefredaktör heller för den delen.

Som sagt, det är inte över innan den feta damen sjungit. Jag vågar svära på att Sanandaji kommer att försöka fortsätta driva det här projektet i någon form. Det betyder förstås inte att försöket kommer bli lyckosamt.
Citera
Medlem
Verkar vara rena massflykten från Bulletin - alla de tunga namnen sticker och säger nu att de värvades med "falska löften". Arpi, Alice, Fredrik Ekelund m fl.

https://www.svt.se/kultur/arpi-och-teodorescu-lamnar-bulletin

För att tala med Dostojevskij, i en middagsdiskussion om att frige livegna bönder:

Citat:
-Men ers höghet, invände Anna, då springer de sin väg så fort de blir fria, och vem ska då betala skatterna?
-Ack, min Gud! utropade fursten. Menar ni verkligen att de skulle springa sin väg?
-De springer sin väg allihop, svarade Anna Nikolajevna
-Naturligtvis kommer alla att springa sin väg, bekräftade Natalia Dmitrievna.

Citera
2021-03-22, 13:26
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortsubite
Mattias Lindberg, som man får anta har god insyn i verksamheten, verkar tro på en fortsättning. På Twitter skriver han följande:

Som sagt, det är inte över innan den feta damen sjungit. Jag vågar svära på att Sanandaji kommer att försöka fortsätta driva det här projektet i någon form. Det betyder förstås inte att försöket kommer bli lyckosamt.
Det är möjligt att han har god insyn men icke att förglömma även en stark lojalitet med Tino Sanandaji. Lindberg kommer inte att avskriva projektet förrän Sanandaji gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in