2021-03-22, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
https://stoppapressarna.se/svenskt/allt-om-lambertz-kvinnan-som-anmalde-valdtakten

Jag har inte tillfälle men kan någon ringa skatteverket och kolla alla hennes tidigare folkbokföringar?speciellt i ung ålder, då kan man spåra hennes uppväxt och eventuellt hitta familj eller barndomsvän och fråga dom vem hon är.
Citera
2021-03-22, 12:34
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Drogutlösta psykiska störningar kan såklart försvinna
Anorexia kan försvinna
Depression kan försvinna
Suicidtankar kan försvinna

För att ta några exempel

Inget av det du räknar upp räknas som en allvarlig psykisk störning.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Är allt som står på stoppa pressarna alltid sant?
Ofta verkar det så. Det var t.ex. dom som avslöjade att Fredrick Federley var sambo med en dömd pedofil. Även att Glenn Schiller var anklagad för våldtäkt. Du vet det fallet -"Först våldtog han mig, sedan gick vi ut & rökte, sen våldtog han mig igen"-

Jag kan inte dra mig till minnes att någon har ertappat "Stoppa Pressarna" med att ljuga.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Drogutlösta psykiska störningar kan såklart försvinna
Anorexia kan försvinna
Depression kan försvinna
Suicidtankar kan försvinna

För att ta några exempel
Borderlinestörning försvinner dock aldrig.
Citera
2021-03-22, 12:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det kan också vara så att Lambertz är listig när han väljer ut sitt offer.

Nu förtalar han tjejen med liknade kalkyl, där brottet förtal är bättre än våldtäkt, där påföljdsaspekter och komma undan är förklaringen till hans öppenhet i media.

Det enda som är säkert är att Lambertz likt likasinnade som åtalas för våldtäkt, inte vill ta ansvar för sina gärningar och skyller på kvinnan. Det som skiljer honom från andra sexbrottslingar är att han inte skäms. Han visare snarare stolthet över att han fortfarande är kapabel att ha sex, förvisso bara med en ovillig kvinna.

Lambertz vet hur man manipulerar i bevisfrågor, och har nu också hjälp av en annan snubbe, advokaten Ola S.
Festlig teori. Men om Lambertz verkligen hade känt till hela hennes historisk så hade han givetvis överhuvudtaget inte beblandat sig med henne. Det finns enklare sätt att få knulla än med en hämndlysten borderlinehäxa.
Citera
2021-03-22, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Inget av det du räknar upp räknas som en allvarlig psykisk störning.

Har du läst domarna?
Citera
2021-03-22, 12:39
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Jag har inte tillfälle men kan någon ringa skatteverket och kolla alla hennes tidigare folkbokföringar?speciellt i ung ålder, då kan man spåra hennes uppväxt och eventuellt hitta familj eller barndomsvän och fråga dom vem hon är.

Kanske har hon skyddad identitet. Annars ring Skatteverket. Jag kan inte gör det eftersom jag inte vet vem hon är....
Citera
2021-03-22, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Kanske har hon skyddad identitet. Annars ring Skatteverket. Jag kan inte gör det eftersom jag inte vet vem hon är....

Nej hon har inte det, hon finns på ratsit med alla uppgifter och hon finns på lexbase. Men man får inte outa namnet mer. ja kan någon ringa skatteverker och spåra hennes tidigare folkbokföringar? I syfte att få veta mer om vartnhon kommer ifrån
Citera
2021-03-22, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Festlig teori. Men om Lambertz verkligen hade känt till hela hennes historisk så hade han givetvis överhuvudtaget inte beblandat sig med henne. Det finns enklare sätt att få knulla än med en hämndlysten borderlinehäxa.

Det vet du ju naturligtvis inte. Han kan ha tänkt med kuken från första stund av deras bekantskap.
Citera
2021-03-22, 12:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det vet du ju naturligtvis inte. Han kan ha tänkt med kuken från första stund av deras bekantskap.
Och planterat 10 år gamla blogginlägg för att stärka sin sak. Det bär inte sannolikhetens prägel direkt.
Citera
2021-03-22, 12:44
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag vet inte hur åklagaren har uttryckt sig, men den som jag i media har hört använda ordet "däckad" - med ett tydligt besvärat minspel och kroppspråk - är målsägandebiträdet. Min slutsats är att "däckad" är det ord som MÄ har använt för att beskriva sin situation.

"Däcka, däckad" Kan innebära allt från att någon förlorat medvetandet till att det bara är fråga om att man varit lite full men trött och därför gått har gått och lagt sig.

Hovrätten ansåg i det mål som prövats att EA ägnade sig åt överdrifter.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det går alldeles utmärkt, visst. Men när det kommer till trovärdighet i en ord-mot-ord-situation, så är det ingen fördel för ett föregivet offer att ha allvarliga psykiska problem.

Det har också en stor betydelse på vad det är för sort psykiska problem och hur dessa har artat sig tidigare. Har det tidigare handlat om förvriden verklighetsuppfattning och överdrifter så kan det vara så att personen inte inser detta själv och kan då lämna en trovärdig utsaga utan att medvetet ljuga men det kan bli en helt annan sak med tillförlitligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av abovesuspicion
Nu återstår det ju att fastslå att det handlar om just anorexia nervosa, men jag har vänner som haft kraftiga ätstörningar/ortorexi. Mer än en som fått behandling. Briljanta människor som nu fungerar utmärkt i livet, och att de alltid skulle ses som "svårt störda" på grund av deras tidigare sjukdom vore förnedrande.

Jag har läst domen som din 2008-uppsats handlade om, och där dömde en kammarrätt att enbart anorexia inte i sig utgör grund för LPT. Tvångsvård enligt LPT för anorexia nervosa i samband med destruktivt (självskade)beteende har utdömts både innan och efter den domen.

När det gäller EA är det troligen i så fall om det rör sig om anorexia nervosa en kombination med något annat. Enbart LPT för det borde innebära att hon var ett benrangel och att det var allvarlig fara för hennes hälsa och liv. Har någon sett bilder på EA från den här tiden? I vart fall måste omgivningen ha reagerat.
Citera
2021-03-22, 12:48
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Har du läst domarna?

SP har citerat från domarna. Det räcker för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in