2021-03-22, 10:22
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det finns appar som loggar samtal, sms, gps, aktiverar mikrofonen och loggar tangentryckningar och mycket mer.

Ofta är det en betaltjänst kopplat till appen så det kan lämna spår efter sig att någon prenumererar på en sån här app.

Det sistnämnda kan man ju då t.ex få reda på lösenord och liknande.

Bland annat pga ovanstående så har många organisationer och företag en policy om att man inte får ta med ”privat” utrustning in i deras lokaler.

Sen finns det omvända att många företag har installerat såna ”keyloggers” (tangentloggning) i sina anställdas jobbdatorer.
Det är lagligt att göra det.

SD:s oförsiktighet med sin jobbdator och jobbmobil är alltså ett tecken på att han inte är ett kriminellt master mind när det gäller den biten.
Han har t o m använt jobbmailen för att kommunicera med älskarinnan. Inte så stealth med andra ord.

Det är också något jag förstått både genom FUP och geocache-sidan. Det var LW som stod för intelligensen och löste svåra mystar. Och tillverkade bra, kluriga och detaljrika cachar.

Än så länge har jag inte sett att HD tillverkat en enda cache. Hon tycks låta andra göra jobbet. Och SD´s produktion av nya cacher, den avstannade väl när han inte hade smarta LW som kunde hjälpa honom?

#TeamÅsaHiding

En person som fotar och filmar in på LW i hennes hem. Helt normalt...?:

https://www.bildtagg.se/bild/ip4fznpaxpcpdot9eer3uhd
Citera
2021-03-22, 10:25
Medlem
Citat:
Tack för detta! Ja läge att läsa så man får den sidan av händelserna.
Då var det lite oerfarenhet hos förundersökningsledaren när första söken pågick och första förhöret hållits med SD. Får läsa boken så får man kanske koll på den kronologiska ordningen då på allt.
Det framkommer hur det inte fungerar inom polisen i Örebro.
Mobbning, utfrysning.
Det är önskvärt att alla som vill veta hur polisen arbetade från den kritiska tid, då Lena anmäldes försvunnen. Allt som ledde fram till att Peter Springare utpekades för att ha skuld i att polisen misslyckades.
Den som vill kritisera Springare, läs boken. Gärna från början, för att se helheten.
Framförallt vad som faktiskt sker bakom väggarna på polishuset under utredningen.
Citera
2021-03-22, 10:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tack för detta! Ja läge att läsa så man får den sidan av händelserna.
Då var det lite oerfarenhet hos förundersökningsledaren när första söken pågick och första förhöret hållits med SD. Får läsa boken så får man kanske koll på den kronologiska ordningen då på allt.

Vad jag förstod av de personer i tråden som läst boken framkommer inte mycket om just mordutredningen, men kan ju iofs vara intressant ur annat perspektiv.

Var inte boken slutsåld tyckte jag någon skrev.
Citera
2021-03-22, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Djävulens advokat svarar: det är en partsinlaga, värd lika mycket som den andra, sidans version.

Det är ok att du gillar PS och köper hans version, jag med andra gör det inte rakt av.
Läs boken och bemöt mig sen angående soppan
Citera
2021-03-22, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad jag förstod av de personer i tråden som läst boken framkommer inte mycket om just mordutredningen, men kan ju iofs vara intressant ur annat perspektiv.

Jo, den fysiska boken finns varken hos adlibris eller bokus - enbart som ljudbok och e-bok. Jag hade gärna köpt den.
Citera
2021-03-22, 10:30
Medlem
Citat:

Den är slut, men det går att köpa den som E-bok och läsa elektroniskt, men ljudbok fungerar bra, då kan man göra annat undertiden, när man inte måste sätta sig och lyssna om för att ta in det fasansfulla som framkommer. Att det är Vuxna människor det handlar om.
Citera
2021-03-22, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo, den fysiska boken finns varken hos adlibris eller bokus - enbart som ljudbok och e-bok. Jag hade gärna köpt den.
Bibblan?
Citera
2021-03-22, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Och när UW och NW fick tillåtelse att gå in i LWs hem innan husrannsakan gjorts där.

Det hade de väl all rätt till innan bostaden spärrades av? Eller hur menar du?
Citera
2021-03-22, 10:33
Medlem
Citat:
2015 reggade han firman.
Enligt branschkod för verksamheten skulle han bl.a. syssla med ”generering av elektricitet”.

Han hade väl nån plan där med sina solceller på taket att spinna vidare på.

Finns även kod för ”byggande av bostadshus”.
Byggsvängen kan han ju och det är bra att falla tillbaka på om han nu inte har kvar sin tjänst.

Edit: ser att det redan har tagits upp...

Eller så var det för att göra solcellerna avdragsbara? Om sä är fallet har de orsakat förlust i bolaget och eftersom det är enskild firma (EF) så påverkar det egna inkomsten och SGI, dvs den sjunker i motsvarande grad för det inkomståret (bör alltså synas i deklaration för 2015 eller 2016).
Senast redigerad av piastrone 2021-03-22 kl. 10:37.
Citera
2021-03-22, 10:38
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Datumet 14 maj är ju fel.
Minns att någon tidigare citerat ur boken, och att det var slarvfel i boken, som detta datum.

Tillägg:
Ska väl säga tack till dig också att du tagit dig tiden att skriva ner citatet!

Det är många slarvfel i boken, särskilt stavfel, men mycket annat. Och sådant ska ju korrekturläsaren hitta. Men tyvärr. Det är synd, för det är en bra och intressant bok.

#TeamÅsaHiding

Se förteckning på vilka som sökte LW per telefon. SD gjorde det inte av någon anledning...
https://forumbilder.com/i/ro6E
Citera
2021-03-22, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det är också något jag förstått både genom FUP och geocache-sidan. Det var LW som stod för intelligensen och löste svåra mystar. Och tillverkade bra, kluriga och detaljrika cachar.

Än så länge har jag inte sett att HD tillverkat en enda cache. Hon tycks låta andra göra jobbet. Och SD´s produktion av nya cacher, den avstannade väl när han inte hade smarta LW som kunde hjälpa honom?

#TeamÅsaHiding

En person som fotar och filmar in på LW i hennes hem. Helt normalt...?:

https://www.bildtagg.se/bild/ip4fznpaxpcpdot9eer3uhd

Det är något som jag också uppfattat vad gäller SD... han behövde sina "fruar" under årens lopp för att kunna lösa mysterier. LW gick om honom i geo-kretsen... det hade han svårt att tåla för han ska veta allt och dessutom först!

Gäller allt... från geo till hur han fick reda på "först" att LW hittats död. Som han inte kunde hålla tillbaka för att få visa att han vet allt!
Citera
2021-03-22, 10:40
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Den finns som E-bok och ljudbok:

https://www.bokus.com/bok/9789189185203/peter-springare-polis/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in