2021-03-22, 09:50
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Om att han pratar om sin ”bonusdotter” ”dotter” ger väl inte direkt några bra vibbar, han har en biologisk dotter dessutom.

Fast det är ju inte frågan om något barn här, utan en kvinna på närmare 30 som börjat visa ålderförändringar (dvs degenerering).
Citera
2021-03-22, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Fast det är ju inte frågan om något barn här, utan en kvinna på närmare 30 som börjat visa ålderförändringar (dvs degenerering).

Medicinskt input: Degenerering av hjärnan börjar hos alla vid 25 årsåldern
Citera
2021-03-22, 09:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Det krävs väl tillstånd för att filma någon hur som helst också ?
Ja. Men jag blir hellre dömd för olaga filmning än oskyldigt dömd för våldtäkt.
Citera
2021-03-22, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ja. Men jag blir hellre dömd för olaga filmning än oskyldigt dömd för våldtäkt.

En liten skylt om kameraövervakning utanför dörren så är det grönt.
Citera
2021-03-22, 10:01
Medlem
analkings avatar
Finns bilder på damen i fråga? Omöjligt att hitta bland alla sidor i tråden. Xhamsterklippet var ej av henne?
Citera
2021-03-22, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om jag hade varit 71 & den här kvinnan hade börjat kontakta mig så hade jag ganska snabbt känt igen borderline-tecknen.
Men om jag vore 71 & hade haft kvar sexlusten så hade jag givetvis ändå satt på henne, fast självklart filmat allt för att undvika framtida problem. Men det bör man med nuvarande lagstiftning alltid göra i vilket fall.
En i grunden förfärlig utveckling av samhället!
Det här är inte rätt tråd att diskutera varför det blivit så här och vad man skulle kunna tänkas göra åt det, men att interpersonella relationer/aktiviteter som sker t ex i sovrum bör dokumenteras, det är ju en hemsk utveckling!

OnT: Att GL har ett ytterst dåligt omdöme är klarlagt långt innan den här historien dök upp, men att han är så korkad, så att han inte själv dokumenterar allting förvånar mig.
En gissning: Han ser sig som så ridderligt chevaleresk att det vore att allvarligt kränka EA om han filmade allt utan hennes vetskap?
En gentleman av den gamla stammen liksom?
Mitt svar blir: Nej!

En gentleman super inte ned en gäst!
En gentleman utnyttjar inte på något vis en person i utsatt läge.
GL är faktiskt en skam!
Citera
2021-03-22, 10:07
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Filmar man i sitt eget hem lär det knappast vara några problem rent juridiskt, så länge man inte sprider materialet efteråt.
Citera
2021-03-22, 10:11
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
En i grunden förfärlig utveckling av samhället!
Det här är inte rätt tråd att diskutera varför det blivit så här och vad man skulle kunna tänkas göra åt det, men att interpersonella relationer/aktiviteter som sker t ex i sovrum bör dokumenteras, det är ju en hemsk utveckling!

OnT: Att GL har ett ytterst dåligt omdöme är klarlagt långt innan den här historien dök upp, men att han är så korkad, så att han inte själv dokumenterar allting förvånar mig.
En gissning: Han ser sig som så ridderligt chevaleresk att det vore att allvarligt kränka EA om han filmade allt utan hennes vetskap?
En gentleman av den gamla stammen liksom?
Mitt svar blir: Nej!

En gentleman super inte ned en gäst!
En gentleman utnyttjar inte på något vis en person i utsatt läge.
GL är faktiskt en skam!

Jag har inte mycket till övers för GL, men är det fastslaget att han "supit ned" och "utnyttjat" någon eller är det påståenden från samma kvinna som tycks ha satt i system att anmäla olika män för övergrepp?
Citera
2021-03-22, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Om hon nu studerar juridik, tror ni då att hon någonsin kommer att få något jobb inom det området? Om hon inte är studerande just nu, hur försörjer hon sig då? Var bor hon just nu? Ja det är väl sekretess på allt det här förstås, så det får man inte veta. Nästan ingen idé att hålla på och läsa fb. Forum. Man får ändå inte veta det mest vesäntliga.Om jag skulle få gissa så tror jag att hon är så bostadslös som hon kan bli. Hon skulle behöv en raket i arslet så att hon börjar jobba och leva som anständiga människor.
Lambertz har jag tyckt synd om, men jag känner idag att jag skiter i honom också.
Hon studerar inte full tid hon tar en kurs här och var... hon har hålltit på med det i 5 år.
Hon klarar inte att sudera full tid , hon tar distans kurser.. det är väl var hon klarar av.

Hon är mer ute och festar och sätter dit killar för våldtäckt.. det är hennes yrkesroll just nu.
Citera
2021-03-22, 10:21
Medlem
belfs avatar
Citat:
Det hår bra att filma i hemmet. Sverige har fri bevisprövning så även om du skulle filma olagligen så påverkas inte bevisvärdet. Hellre dömd för ett bagatellbrott än våldtäkt, håller du inte med eller tar du våldtäktsdomen för att slippa några tusenlappar i böter?

En bonus är att om du filmar samlag med prostituerad så blir det porrfilmsinspelning, och det är ju lagligt. Ok, jag vet inte exakt hur det kryphålet används bäst.
Citera
2021-03-22, 10:25
Medlem
LAMBERTZ-KVINNAN TVÅNGSINTAGEN PÅ PSYKET
"Nu kommer nya chockande detaljer om juridikstudenten som anklagar Göran Lambertz för våldtäkt.
Stoppa Pressarna kan avslöja att Lambertz-kvinnan vid flera tillfällen dömts till sluten psykiatrisk tvångsvård.
Domarna slår fast att hon lider av en allvarlig psykisk störning."
Citera
2021-03-22, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jag har inte mycket till övers för GL, men är det fastslaget att han "supit ned" och "utnyttjat" någon eller är det påståenden från samma kvinna som tycks ha satt i system att anmäla olika män för övergrepp?
Bra och ytterst berättigade frågor!
Vi (jag) skall inte onödigtvis kasta sten på en just nu i dubbla bemärkelser sittande fågel.
GL kan inte nu själv försvara sig och hans ombud har yppandeförbud. Så lite fel av mig att springa med obelagt skvaller.

Men det verkar som att det förekommit sex mellan EA och GL.
Det var väl(?) åkl som använde ordet "däckad" om EA och om det var på det viset bör ingen gentleman, oavsett ålder eller ställning, då passa på att idka könsligt umgänge med den däckade personen.
Det är ofint.
Det kan tom vara brottsligt.

På torsdag lär vi få en liten vink om vart det här ärendet är på väg. Då blir det nästa häktningsförhandling.
Försatt på fri fot?
Två veckor till?
Fyra veckor till?
Vad säger vadhållningsbolagen, nån som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in