2021-03-22, 09:12
Medlem
Mer.info.007s avatar
MÄ är juriststudent och ska ju vara upptagen med att sitta hemma och plugga
Citera
2021-03-22, 09:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Köper att GL saknar gott omdöme. Det kan anses fastslaget iom med hans stolliga prat om SB efter TQ-skandalen.

Däremot pratar du väl i nattmössan vad gäller att GL skulle ha "en pervers läggning"?
Vilken skulle den vara?
Att han likt förre Volvo-chefen PG inte ser en yngre kvinna som något i sig negativt?
Eller är det pratet, det kanske ur sitt sammanhang lösryckta "min dotter" du kanske tänker på?

Tycker du är väl snabb att här tala om perversioner när det gäller GL.
Däremot uppvisar väl EA en sorts pervers form av kreativitet gällande hur en kvinna kan "försörja sig"?
Om att han pratar om sin ”bonusdotter” ”dotter” ger väl inte direkt några bra vibbar, han har en biologisk dotter dessutom.
Citera
2021-03-22, 09:16
Medlem
Disillusionistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foliehattmakare
Kolla på den här bilden som ska föreställa målsäganden:

https://www.friatider.se/lambertzkvinna-klippte-bort-samtycket-ur-ljudfil-som-skulle-bevisa-valdtakt

Är det ens möjligt att ha huden så direkt mot bäckenet utan att lida av svårt kaloriunderskott?
Varken kvinnor eller män ska ha feta höfter om de lever hälsosamt. Sen att många kvinnor har det ändå är en annan sak.
Citera
2021-03-22, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium
Mycket prat om förtal. Kan hon inte åtalas för falsk tillvitelse? (Om det är påhittat alltså)
Bra poäng.

Det är inte förtal att anmäla någon till myndigheterna. Hon har väl inte skrivit nåt i sociala medier.

Falsk tillvitelse lär hon också klara sig undan då det inte är hon utan en väninna som anmält.
Citera
2021-03-22, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Bra poäng.

Det är inte förtal att anmäla någon till myndigheterna. Hon har väl inte skrivit nåt i sociala medier.

Falsk tillvitelse lär hon också klara sig undan då det inte är hon utan en väninna som anmält.

Hon klarar sig undan falsk tillvitelse i och med att hon var "däckad". Därmed kan hennes story vara ologisk och uppenbart falsk - utan att hon själv borde fatta att så är fallet.

Hon klarar sig dock inte utan förtalsanmälan när det gäller nöjesprofilen i och med att hon inte kan använda ordet "däckad" igen angående facebooksskriverier. Eller hon kan försöka - men det hjälper inte.
Citera
2021-03-22, 09:30
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Bra poäng.

Det där har avhandlats.
Falsk tillvitelse är när man talar om ett påstått brott som inte hänt till åklagare, polis, rätt etc.
Falsk anmälan är det när man anmäler ett brott som inte hänt
Citera
2021-03-22, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Ja, det är han (LS)
Han verkar lite speciell han med.
Ingen traditionell Svensson kille.

Tycker inte han verkar så värst udda, typisk expat (även om han verkar återvända till Sverige för att gnälla på landet då och då).

Folk förvånas över att han haft snygga tjejer, ok det har han men hans yrke är flickfotograf, ett fantastiskt väl valt yrke för att lyckas med en sån sak (30 års nakenfotande, förr eller senare är det nån tjej som bara kan betala i natura eller som tänder på grejen att bli fotad).

Man behöver dock bara läsa hans blogg för att inse att han i grund och botten är mer loser än James Bond. Det är gnäll om att han måste vara sugardaddy (även åt EA), att han är för snäll och försöker rädda tjejer med problem, och så klassiska incel-formuleringar som att kvinnor dras till svin (att han själv av många nog anses kvala in som just ett typiskt expat-svin gör det bara roligare. Alla är rörande överens, även svinen själva).
Citera
2021-03-22, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Om att han pratar om sin ”bonusdotter” ”dotter” ger väl inte direkt några bra vibbar, han har en biologisk dotter dessutom.
Tror iofs att GL har två döttrar, men alldeles oavsett hur många barn han har, så är det väl inget "perverst" i att kalla en yngre kvinna man har god(?) kontakt med för sin "bonusdotter"?

Om vi går efter den högst inofficiella 'Gubbsjukeskalan', så kanske där tänds en liten varningslampa när en äldre herre börjar uttrycka sig kärvänligt om yngre kvinnor, men att stämpla det som "perverst" vore en klar överdrift.
Tycker jag.
Citera
2021-03-22, 09:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tror iofs att GL har två döttrar, men alldeles oavsett hur många barn han har, så är det väl inget "perverst" i att kalla en yngre kvinna man har god(?) kontakt med för sin "bonusdotter"?

Om vi går efter den högst inofficiella 'Gubbsjukeskalan', så kanske där tänds en liten varningslampa när en äldre herre börjar uttrycka sig kärvänligt om yngre kvinnor, men att stämpla det som "perverst" vore en klar överdrift.
Tycker jag.
Om jag hade varit 71 & den här kvinnan hade börjat kontakta mig så hade jag ganska snabbt känt igen borderline-tecknen.
Men om jag vore 71 & hade haft kvar sexlusten så hade jag givetvis ändå satt på henne, fast självklart filmat allt för att undvika framtida problem. Men det bör man med nuvarande lagstiftning alltid göra i vilket fall.
Citera
2021-03-22, 09:47
Medlem
Många måste ju veta mer om EA... Vilka är hennes föräldrar? Syskon? Var är hon uppväxt etc. Sådana tjejer måste nog väldigt många känna till. Hon har nog en massa män hon har snärjt och utpressat genom åren. Även män med uppsatta positioner som kanske betalat för att slippa henne efter att de knullat henne och strax efter insett att de trampat på en mina.
Senast redigerad av Zem1 2021-03-22 kl. 09:51.
Citera
2021-03-22, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Visst kan det vara så men då skall ha varit av sådan grav art att det har varit livshotande och när det är så illa så syns det ju tydligt och då bör hon kanske ha max 40 kg om hon är 170 cm lång (troligen längre). Så folk som känner henne vid den tiden borde varit fullt medvetna om detta.

Kan ju vara en kombination av lite andra diagnoser men det kan också t ex handla om schizofreni.
Om hon nu studerar juridik, tror ni då att hon någonsin kommer att få något jobb inom det området? Om hon inte är studerande just nu, hur försörjer hon sig då? Var bor hon just nu? Ja det är väl sekretess på allt det här förstås, så det får man inte veta. Nästan ingen idé att hålla på och läsa fb. Forum. Man får ändå inte veta det mest vesäntliga.Om jag skulle få gissa så tror jag att hon är så bostadslös som hon kan bli. Hon skulle behöv en raket i arslet så att hon börjar jobba och leva som anständiga människor.
Lambertz har jag tyckt synd om, men jag känner idag att jag skiter i honom också.
Citera
2021-03-22, 09:48
Medlem
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om jag hade varit 71 & den här kvinnan hade börjat kontakta mig så hade jag ganska snabbt känt igen borderline-tecknen.
Men om jag vore 71 & hade haft kvar sexlusten så hade jag givetvis ändå satt på henne, fast självklart filmat allt för att undvika framtida problem. Men det bör man med nuvarande lagstiftning alltid göra i vilket fall.

Det krävs väl tillstånd för att filma någon hur som helst också ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in