2021-03-21, 23:29
Avslutad
Detta är ju inget nytt. (((Reklamer och media))) pushar vad som är en trend och rasblandning. Bara att kolla på andra stater som blev ersatta av svarta och araber så ser man den tendensen där med (((USA))) (((Storbritannien))) (((Tyskland))) (((Frankrike))).

Har till och med sett reklam snuttar där en blatte helt saknar relevans för att vara med i sammanhanget reklamen kretsar om, ändå så insisterar "reklamskaparna" att de åtminstone inte får vara "helt svenskt och vitt" i reklamen.
Citera
2021-03-21, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Har du länken?
Ja man kan tro det är ett sjukt skämt..
Men nej:

https://twitter.com/CPOperatorSWE/status/1371770068657377282
Citera
2021-03-21, 23:58
Medlem
Personligen bryr jag mig inte det minsta ifall det är färgade i reklam. I vissa fall, som t.ex. H&M, så har det ju dock gått fullständigt till överdrift så till den grad att vita är i minoritet på deras hemsida. Icke-vita har gått från att var underrepresenterade i reklam till att många ggr faktiskt vara överrepresenterade.

Annan intressant sak är att även H&M har den svarta mannen med den vita kvinnan på sin hemsida. Det i sig stör mig inte, men vad som stör mig lite är att det oftast är svart man med vit kvinna. När såg ni vit man med svarta kvinna senast eller arabisk kvinna med svart man?
Citera
2021-03-22, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Färgade/kvinnor i annonser där av naturliga skäl 90% av de som kan tänkas passa är vita män.

Exempel på detta?
Citera
2021-03-22, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
DETTA, är rasism om nåt.

Varför vågar dom inte Vit man och Svart kvinna?
Googla och jämför träffar. Reklambolagen går i nåns ledband.

Det skulle uppfattas som att den vite mannen har en svart sexslav. (av vänsterfeminister ffa)
Citera
2021-03-22, 00:22
Medlem
Blingons avatar
Det brukar räcka med att man loggar på sin internetbank, så möts man av Sveriges nya ekonomiska framtid, och det kan jag säga er: Den är inte vit.
Citera
2021-03-22, 00:29
Medlem
mingtians avatar
Vem fan köper ens kläder av stora märken? Gå till en skräddare!
Citera
2021-03-22, 00:39
Medlem
henrikos avatar
Det hela är som att göra reklam för hundmat med en katt på bilden. Jag tror reklam med afrikaner går förbi normala svnenskar i högre grad än reklamer med svenskar i.

Någon gång förr var det kanske fördelaktigt, när det var ovanligt, för att sticka ut, lite som hur Iprenmannen funkade bra.

Det här måste det ju finnas forskning på. Jag tror inte forskningen ger stöd för att den här reklamen är effektiv. Men så länge alla reklambyråer är med på överenskommelsen så funkar det väl ändå.

Det jag vet är att man gjort undersökningar på barn som får välja dockor. De föredrog inte de mörka.
Citera
2021-03-22, 00:40
Medlem
carminaburanas avatar
I England är det helt sjukt, varje reklam måste ha en svart och en vit person,indier eller icke europee. Samma med deras tvserier, det blir nästan komiskt när man upptäckt det.
Citera
2021-03-22, 00:44
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
https://www2.hm.com/sv_se/index.html
Fan kolla på det här! 3 negrer och 2 halvnegrer bara på denna sidan. Man blir ju mörkrädd
Citera
2021-03-22, 01:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
https://www2.hm.com/sv_se/index.html
Fan kolla på det här! 3 negrer och 2 halvnegrer bara på denna sidan. Man blir ju mörkrädd

HM är patetiskt och resten av reklambyråerna som känner sig som att dom bor i bronx NY. Sen pissade dessutom HM på sig efter att en svart pojke fick på sig en tröja där det stod: "coolest monkey in the jungle". Några nervösa idioter fick för sig att det var rasistiskt. Och det fega marknadsföringssvinen på HM ska nu bevisa att de inte är det. Det är så sandlådenivå så att man mår illa.

Men detta genomsyrar hela reklambranschen av kulturmarxistiska och folkförrädande anledningar.
Senast redigerad av erytmenus-o 2021-03-22 kl. 01:30.
Citera
2021-03-22, 01:39
Medlem
Det som inte har detta är oftast färgglad tysk reklam - kinderägg, via tvättmedel, merci choklad etc.
All svenskgjord reklam har blandad etnicitet, ibland helt verklighetsfrånvänd, typ negerfamilj på skogscamping.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in