2021-03-21, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Han stoppade in en pinne i en väns cykelhjul så han ramlade och skadade sig. Det skryter han lyckligt om som vuxen.

Han slog sin lillebror gul och blå som tonåring, utan att pappan hjälpte brodern. Brodern bröt all kontakt med familjen.

Han håller inspelade KGB-förhör med sin minderåriga dotter - OM STRÖSSEL! Och HD stöttar honom.

Han slår näven i väggen bredvid sin 8-åriga dotter och skyller sen på henne när han skadar handen.

Han låter sina små döttrar posera vid stup och hängandes över en hög klippa och ett högt torn. Och när det är eldningsförbud i hela Sverige, så måste han givetvis lägga ut en bild där han eldar i naturen.

"Jag går vart jag vill, jag eldar när jag vill, jag åker rullskridskor på min gamla arbetsplats (där jag tagit mig in utan lov), jag trakasserar och mobbar mina barn, vänner och grannar när jag vill, jag håller koll på grannar och filmar och fotar dem - och jag mördar när jag vill..." Han är och förblir ett monster. Även då man inte räknat in hot, misshandel och mord på LW.

Och ni ser ju själva. Ingen ur SD´s familj vittnade FÖR honom i TR. Inte heller emot. De var helt frånvarande från TR. Och media.

Ingen i familjen har uttalat sig, och hävdat att han är oskyldig. Pappan som inte träffat SD på 1,5 år innan mordet sa ungefär: "Är han skyldig, så är han inte min son"

De som tror att SD är oskyldig och inte är en iskall och livsfarlig psykopat med blodtörst, de tror förmodligen även på tomtar och troll.

#TeamÅsaHiding

Empatilös SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

Var det du som postade en länk häromdagen till en sida med en massa inspelade förhör? Jag hittar inte inlägget...
Citera
2021-03-21, 23:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Inget ont om hans förhör, finns många, flrhörsskolor. Budflighet funkar oftast rätt bra.
Där hade han kanske funkat bättre.
Jag undrar dock varför han sitter som Fhl som spaningsledare?
Citera
2021-03-21, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Minns du i vilken aktbilaga den konversationen finns?

SD kanske har nån hållhake på JG.
Lånat ut pengar, byggt nåt svart åt honom eller snott hem dyrt material från något bygge kanske. Eller något åt det mer intima hållet, något som gör att han vill stryka SD medhårs av rädsla.

Kan inte plocka fram det här och nu. Har det på datorn. Men det är ljudupptagningsförhör från TR.
Citera
2021-03-21, 23:45
Medlem
Citat:
Minns du i vilken aktbilaga den konversationen finns?

SD kanske har nån hållhake på JG.
Lånat ut pengar, byggt nåt svart åt honom eller snott hem dyrt material från något bygge kanske. Eller något åt det mer intima hållet, något som gör att han vill stryka SD medhårs av rädsla.

Å då håller man käften i en mordrättegång? Gud bevare mej..!
Citera
2021-03-21, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
SD är fan iskall. Finns inga känslor hos honom:

Ur fup:

Stefan verkade helt oberörd över att han delgavs misstanke om människorov, och likadant när
han blev anhållen och insatt i arrest.

Emotionellt tror jag han är tämligen flack. Med undantag för upplevd kränkthet.

I P7an säger han att
Bråk gör honom sexuellt upphetsad.

Lite udda.

Initierar han av samma anledning bråk? Blir den naturliga följdfrågan.
Citera
2021-03-21, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är intressant. Det är väl inte så ofta man ser en anhörig med så mkt konstigheter kring sig heller.
Hon påstår saker som inte överensstämmer om man rotar ett par varv.

Hon säger olika saker till vittnen, påstår saker som inte håller (som det du nämner nu) och ljuger med lätthet i förhör.
Hon åberopar brist på tillit men är likadan själv.

Det får mig att undra om resten hon kommer med. Samt varför.
Att skylla på SD är för enkelt, för det är för mycket (vinstvinning).

Synd att hon inte är kallad som vittne i HR. Begriper inte varför. Där släpper man kanske inte igenom de uppenbara lögnerna och partiell minnesförlust så lättvindigt. Fattar ej varför Åkl släppte henne så lätt i TR.

Eller vem vet? Kanske blir det en annan stor överraskning i HR? Som att SD svär sig fri och anger HD för både mordet och planeringen? Själv är han vit som snö....
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-22 kl. 00:07.
Citera
2021-03-21, 23:58
Medlem
Citat:
Ja, det är intressant. Det är väl inte så ofta man ser en anhörig med så mkt konstigheter kring sig heller.

Hon säger olika saker till vittnen, påstår saker som inte håller (som det du nämner nu) och ljuger med lätthet i förhör.

Googlar man på narcissistiska loppor eller narcissistic fleas hittar man förklaringar som lite förenklat går ut på att en person (utan personlighetsstörning) som lever nära någon med personlighetsstörning kan börja imitera det störda beteendet.
HD har ju onekligen levt med en narcissistisk person...

Men kanske har du rätt. Kanske är det något skevt med HD oberoende av SD.

Just hennes agerande efter mordet känns märkligast i mina ögon.
Glada selfies i skogen med SD, uppåt på jobbet, loggandet av de cacher det varit konflikt med LW kring, storstädning hos SD, arrogansen i förhör...

Att hon innan mordet hyste agg mot och tom. hatade LW tycker jag däremot inte alls är särskilt anmärkningsvärt med tanke på omständigheterna.
Citera
2021-03-21, 23:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
"Sunt förnuft" har som utgångspunkt vad gäller fastställande av händelseförlopp och/eller skuld, visat sig vara ett synnerligen bedrägligt bedömningsunderlag.

Hade "sunt förnuft" fått råda som rättesnöre för hur Örebro TR väljer att arbeta hade troligen SD suttit med ett äkta, juridiskt livstidsstraff på sig.
Men det gör han ju inte.
Han är en fri man.
Åtminstone t v.
Eller hur?
Det var Saliba också. Men smet fr HovR.
Njöt i Libanon av brist på utlämingsavtal.
Tills Libanon körde egen rättegång. Oops.
Nu bor han i skräckfängelset Roumieh där livstid är livstid.
Outgrundliga äro fru Justitias vägar.

.
Citera
2021-03-22, 00:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Googlar man på narcissistiska loppor eller narcissistic fleas hittar man förklaringar som lite förenklat går ut på att en person (utan personlighetsstörning) som lever nära någon med personlighetsstörning kan börja imitera det störda beteendet.
HD har ju onekligen levt med en narcissistisk person...

Men kanske har du rätt. Kanske är det något skevt med HD oberoende av SD.

Just hennes agerande efter mordet känns märkligast i mina ögon.
Glada selfies i skogen med SD, uppåt på jobbet, loggandet av de cacher det varit konflikt med LW kring, storstädning hos SD, arrogansen i förhör...

Att hon innan mordet hyste agg mot och tom. hatade LW tycker jag däremot inte alls är särskilt anmärkningsvärt med tanke på omständigheterna.
Jodå.
Men hon har sitt eget bipolära bagage varav några snäpp uppåt kan ge ett märkligt beteende som påminner delvis om narcissism - en touch av förhöjd självkänsla med stram svanhals samt kreativ.
Sen bär det nedåt med ruminering och ångest.
Life is a roller coaster.

Att hysa agg är inte märkligt. Att avsky och vara besatt är mer patologiskt. Att uttala sig så egocentrerat då LW försvinner är beyond normalitet.
Senast redigerad av develi 2021-03-22 kl. 00:11.
Citera
2021-03-22, 00:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Synd att hon inte är kallad som vittne i HR. Begriper inte varför. Där släpper man kanske inte igenom de uppenbara lögnerna och partiell minnesförlust så lättvindigt. Fattar ej varför Åkl släppte henne så lätt i TR.

Eller vem vet? Kanske blir det en annan stor överraskning i HR? Som att SD svär sig fri och anger HD för både mordet och planeringen? Själv är han vit som snö....
Hon är inte åtalad, inte mycket att göra. Men det hade gått att spegla henne betydligt mer, till nackdel för honom.

Vore ju top noch, en slags tupp och catfight.
Om båda är involverade undrar jag om de har hållhakar på varann.

Har hon inte släppt till än och är inblandad så ska han passa sig så hon inte gör en Tove.
Då rider han barbacka. Utan märr..

Fy skam, fy skam,
Å ingen annan ville ha han.
Citera
2021-03-22, 00:42
Medlem
Citat:

Av någon anledning finns en Enorm skyddsmur som reses kring HD som aktiverades direkt, på studs fick HD alibi och därmed föll hon i glömska. Bara HD nämnde rusade nya skribenter in med kaos som följd ... det upprepades varje gång. När arbetskollegor klev in blev det riktigt otrevligt med personliga hot. Till många. Där man luskat ut adress och barnens namn.

Vem gör det och Varför? Inte svårt på Flashback.

Det är mer än Vidrigt! Avskyvärt! Förmodligen SDs sätt att visa kärlek. Som en Påfågel vill han visa Alla stjärtfenor i sin glans. För den kräsna hönan HD.

Det är inte friskt att mörda eller hota/skada människor.
Senast redigerad av Remark 2021-03-22 kl. 00:50.
Citera
2021-03-22, 00:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Av någon anledning finns en Enorm skyddsmur som reses kring HD som aktiverades direkt, på studs fick HD alibi och därmed föll hon i glömska. Bara HD nämnde rusade nya skribenter in med kaos som följd ... det upprepades varje gång. När arbetskollegor klev in blev det riktigt otrevligt med personliga hot. Till många. Där man luskat ut adress och barnens namn.

Vem gör det och Varför? Inte svårt på Flashback.

Det är mer än Vidrigt! Avskyvärt! Förmodligen SDs sätt att visa kärlek. Som en Påfågel vill han visa Alla stjärtfenor i sin glans. För den kräsna hönan HD.
Det var så i tråden fr start?
Jag är smått fascinerad av hennes insats att leverera alternativ gärningsperson, ånyo ett tecken på att hon har förmåga att ljuga via att segla under falsk flagg.
Och i förhör inträder tvärt inga kommentarer.
Hon är ju helt blåst.

"SD var en mycket omtyckt och engagerad person i Västerås. En ganska vanlig kille."

"Jag utgår inte från skvaller eller andrahandsuppgifter."

"För övrigt känner/kände jag både SD och LW och många i deras omgivning och att jag vet att det är mycket osanningar som skrivs om de båda.".

"Din tidigare fråga om vad som har varit osanningar är krånglig att svara på. Kommer istället att tala om fakta fel from nu när de dyker upp."
Senast redigerad av develi 2021-03-22 kl. 01:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in