2021-03-21, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag plockade ut mina förebilder på bra samarbeten.

Jo, det är lugnt. Men det mesta är såvitt jag förstått det grå vardag för polisen gällande utredning.
Citera
2021-03-21, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
SD är fan iskall. Finns inga känslor hos honom:

Ur fup:

Stefan verkade helt oberörd över att han delgavs misstanke om människorov, och likadant när
han blev anhållen och insatt i arrest.

Vilken oskyldig som helst skulle nog bli förtvivlad över att förhöras som misstänkt i det läget.
Citera
2021-03-21, 22:28
Medlem
Citat:
Mmmm... du har rätt där. Hade glömt telefonraderandet vad gäller JG. Jag tror jag glömt mer än jag minns.

Som en normal funtad person vill man glömma elände, inte konstigt glömma saker i det här fallet.

Men givande helg, vi vet nu att SD lever ansträngt ekonomiskt. Lever i lögn genom att föreställa, sig vara i "hemarbete". Men i myndighetslistan framgår att byggkontroller.com som kontaktyta.

Hur klarar han av stress ekonomiskt och i domstol. Lägg till vetskapen att HD fått sillens säd i sig. Madonna ljög för honom. Folk överger honom.

Det är nu slutspelet börjar SD, är du redo?
Citera
2021-03-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, dels utifrån det som nu diskuteras (span) och dels svårighetsgrad (KW, LH).
Sen är jag impad av idogt arbete med HÖK som vid Klissberget, och att Klippan Lukas inte gav sig vid anstiftan ang KL, den sluga ormen.

Jag förstår att de finns mer aktuella fall typ Lukas vs KL. Jag drog de kort som impat ... förtar inte andra.

MEN det är fullständigt försumbart att ngt samarbete existerat i detta fall.
Citera
2021-03-21, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Själv tar jag PS i försvar gällande en enda sak: att jag tror hans lite buffliga förhörsmetoder var mkt bra på just en sån som SD. När jag läser förhören kan jag riktigt känna hur SD tappar fattningen. Av den anledningen var det förbaskat tråkigt att han gick på semester och lämnade en röra efter sig.
Inget ont om hans förhör, finns många, flrhörsskolor. Budflighet funkar oftast rätt bra.
Citera
2021-03-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Som en normal funtad person vill man glömma elände, inte konstigt glömma saker i det här fallet.

Men givande helg, vi vet nu att SD lever ansträngt ekonomiskt. Lever i lögn genom att föreställa, sig vara i "hemarbete". Men i myndighetslistan framgår att byggkontroller.com som kontaktyta.

Hur klarar han av stress ekonomiskt och i domstol. Lägg till vetskapen att HD fått sillens säd i sig. Madonna ljög för honom. Folk överger honom.

Det är nu slutspelet börjar SD, är du redo?
Det där med HD och Sillen. Höll det? Eller hänger HD ihop med mördaren nu? Allt för kärnfamiljen? Om man har vetskap att ens barns far är mäktig till sådant våld, vågar man verkligen sätta sig upp mot honom även ang vardagliga saker? Strösselförhör bryter handen bredvid dottern skalle, stalkin, dödshot och till slut... mord. Årets make och far..
Citera
2021-03-21, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Källa? Sunt förnuft duger alldeles utmärkt här. Alla vet idag vad H tyckte om L och vice versa. Att L skulle möta H ser jag som helt otänkbart med tanke på att L strax före sin död bjöd in S på en bit kladdkaka. Och med tanke på Ls känslor för S så vill jag tro att hon valde kladdkaka och S före ett samtal vid BP med en hatisk S.
"Sunt förnuft" har som utgångspunkt vad gäller fastställande av händelseförlopp och/eller skuld, visat sig vara ett synnerligen bedrägligt bedömningsunderlag.

Hade "sunt förnuft" fått råda som rättesnöre för hur Örebro TR väljer att arbeta hade troligen SD suttit med ett äkta, juridiskt livstidsstraff på sig.
Men det gör han ju inte.
Han är en fri man.
Åtminstone t v.
Eller hur?
Citera
2021-03-21, 22:38
Medlem
Citat:
Så är det. HDs förundersökning kan öppnas igen på ett litet kick. SDs ev friande är inte för alltid. Om något händer så kan åklagaren begära resning. JG tror jag mest är en följare och inte vet speciellt mycket. Men han är hellre vän än ovän med SD. Kanske pga osäkerhet/rädsla. Fan vet.

JG är en feg skit som vet mer än han visar. Läste några skärmdumpar ur nån mobillkonversation mellan honom och SD. JG nervös och rädd. SD fullständigt iskall. JG är helt fast i sin totalt kritiklösa beundran av SD. Nästan plågsamt att läsa hur en vuxen karl kan vara så insnöad.

Vad är han rädd för? Är han inte delaktig på något sätt i mordhärvan så borde han öppna käften. Nu! Hur hans kvinna stå ut med en sån totalt bortkollrad mespropp är ofattbart. En ynkedom.
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-21 kl. 23:17.
Citera
2021-03-21, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det har jag med i många år och vet även att amb kallas som prio 1 allt som oftast och inte tar med lik utom i prekära situationer.
Så då blir det bra bas med samlad kunskap i tråden.

Absolut. Jag har fastnat lite på det här hur HD (ännu utan sin telefon?) så snabbt fick veta att LW hittats. Men kanske har det ingen större betydelse. Eller så har det just det...
Citera
2021-03-21, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
JG är en feg skit som vet mer än han visar. Läste några skärmdumpar ur nån mobillkonversation mellan honom och SD. JG nervös och rädd. SD fullständigt iskall. JG är helt fast i sin totalt kritiklösa beundran av SD. Nästan plågsamt att läsa hur en vuxen karl kan vara så insnöad.

Vad är han rädd för? Är han inte delaktig på något sätt i mordhärvan så borde han öppna käften. Nu! Hur hans kvinna stå ut med en sån totalt bortkollrad mespropp är ofattbart.

Minns du i vilken aktbilaga den konversationen finns?

SD kanske har nån hållhake på JG.
Lånat ut pengar, byggt nåt svart åt honom eller snott hem dyrt material från något bygge kanske. Eller något åt det mer intima hållet, något som gör att han vill stryka SD medhårs av rädsla.
Citera
2021-03-21, 23:25
Medlem
Citat:
Det där med HD och Sillen. Höll det? Eller hänger HD ihop med mördaren nu? Allt för kärnfamiljen? Om man har vetskap att ens barns far är mäktig till sådant våld, vågar man verkligen sätta sig upp mot honom även ang vardagliga saker? Strösselförhör bryter handen bredvid dottern skalle, stalkin, dödshot och till slut... mord. Årets make och far..

Det verkar vara ett ständigt pågående maktspel i detta sk fria äktenskap. LW är borta från spelplanen - det var LWs fel. JS var inte mer än rättvist då SD varit otrogen osv. JS som pjäs bort från plan.

Som små barn väger och mäter dessa vuxna för att uppnå "rättvisa".

Problemet är snarast att dom syns symbiotiskt fastlimmade vid varandra.

Allt annat är en Illussion.
Citera
2021-03-21, 23:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Absolut. Jag har fastnat lite på det här hur HD (ännu utan sin telefon?) så snabbt fick veta att LW hittats. Men kanske har det ingen större betydelse. Eller så har det just det...
Ja, det är intressant. Det är väl inte så ofta man ser en anhörig med så mkt konstigheter kring sig heller.
Hon påstår saker som inte överensstämmer om man rotar ett par varv.

Hon säger olika saker till vittnen, påstår saker som inte håller (som det du nämner nu) och ljuger med lätthet i förhör.
Hon åberopar brist på tillit men är likadan själv.

Det får mig att undra om resten hon kommer med. Samt varför.
Att skylla på SD är för enkelt, för det är för mycket (vinstvinning).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in