2021-03-21, 23:02
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotius
Så du håller med om att reglerna om förtal och reglerna om tystnadsplikt bland annat avser att skydda den personliga integriteten?

Jag ser att du inte förstod vad jag skrev denna gång heller. Trist, men i alla fall en bekräftelse på det jag trots allt skrev. Fast det var ju å andra sidan ingen nyhet, det har jag ju påtalat rätt många gånger nu.
2021-03-21, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Så varför beklagar du dig i tråden över något du anser inte har med saken att göra?
Ska du beklaga dig över Ola Lindholms snortande också då, eftersom det inte heller har med saken att göra. Han blev ju i alla fall dömd. Dina uttalanden om Ebba är ju bara ren lögn.

Ännu en sak du inte fattat är att Binninge gjort sig själv till en av huvudpersonerna i detta, genom att ideligen blanda in media, förse media med material och information och ställa upp i intervjuer i media.
Något som Ebbas advokat inte gjort. Hon svarar pliktskyldigast kort och koncist på medias frågor de gånger de kontaktar henne. Men du varken ser eller förstår den skillnaden heller kan man förmoda. Som sagt, din lilla gullunge Binninge, som den pedofil han är, har trampat rejält i klaveret denna gång.

Nu tycker du att Ebbas advokat är bra, men där kommer du till den slutsatsen endast för att hon är advokat. De inger trovärdighet att vara avokat, likt en partiledare inger trovärdighet. Allt handlar om trovärdighet. Ord vägs mot ord. Den trovärdighet som följer med jobb och titel, oavsett vem personen är kan ge en seger i domstol.

Advokaten har ingen rolig klient om du tror det. Hon som dig, trodde från början att Ebba Busch var en sanningssägare med ett bombsäkert case. Vad annars skulle hon tro om partiledaren för KD?

Jag undrar vad hon tycker om Ebba Buschs skriverier på Facebook, som utgör förtal, och om att Esbjörn varken kan skrämmas eller accepterar bud om mer pengar. För Ebba Busch del går det inte som det var planerat.

Har du noterat att Ebba Busch har genom sin advokat bett flera gånger om skyndsamhet, för sina hemlösa ungars skull? Noterade du att Ebba Busch smet in bakvägen till Uppsala tingsrätt och fick besked av fiskalen om att tvister tar den tid det tar?

Det är Ebba Busch som är kärande och har inlett en tvist hon nu inte kan överblicka hur det slutar, eftersom Binninge har fått henne ur balans. Där hennes trovärdighet smulas sönder.

Ebba Busch och Binninge har mycket gemensamt. De har inga formella meriter i de yrken de båda fuskar i, där Binninge nu är skickligare än Ebba på olika fallgropar inom juridiken. Med tiden som den faktor som gör merparten av jobbet för honom.
2021-03-21, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Tja, det är ett faktum att det är så. Men det har du väl inte heller fattat. Hur kan man vara så korkad som du är?

Visst, säkert, och det var säkert därför som han behöll fastigheten och hon fick köpa ett ruckel.

Vad vet du om hennes ex ekonomi? Inte ett jävla skit förmodligen. Hur kan man vara så korkad som du är?

Det står uttryckligen att de köpte huset tillsammans. Så var är din fakta att han köpte?

Superettan - snittlön på 22 000kr/månad. Ja de måste ju vara en trygg bas för ett hus för 7 225 000.
Verkligen troligt att han köpte huset själv....
2021-03-21, 23:24
Medlem
Sperssons avatar
.
Köpekontrakt är en trygghet för både köpare och säljare.

För köparen handlar det om att säljaren efter slutförd affär inte ska kunna gå vidare med budgivningen, eller dra sig ur.
2021-03-21, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Binninge är en dömd pedofil och en avslöjad ökänd förföljare utan någon trovärdighet eller skam i kroppen.

Jag vet att repetion är kunskapens moder, och vi har alla lärt oss att du är arg. Men inte varför.

En fråga till dig, är om du är så arg på Binninge och RO, att du vill att Ebba Busch ska segra mot en åldring?

I det fall RO har relevans för denna sak undrar jag, vem av alla dessa advokater och jurister är du mest arg på?

Har du någon teori om varför Ebba Busch drar till sig så mycket skit?

.
2021-03-21, 23:27
Medlem
I jakten på Ebba Busch är sanningen till besvär
https://www.facebook.com/100013159080273/posts/1160951894353436/?d=n
Så,vem förtalar vem Johann Binninge?
2021-03-21, 23:37
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Har du någon teori om varför Ebba Busch drar till sig så mycket skit?

.

För att hon anses vara en snygg, intelligent och framgångsrik kvinna, förmodligen. De brukar ha en "förmåga" att få dras med extremt mycket hat och skit. Ebba har ju så omfattande skydd eftersom hon utsatts för mycket allvarliga hot.

Ganska pinsamt för dig att du har så dålig koll att du måste fråga om en sån sak.
2021-03-21, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Som sagt du verkar knappt vara torr bakom öronen.

Så om jag skulle säga jag har ett fysiskt övertag över dig, skulle du då tjafsa om jag inte är världsmästare i fotboll, eller världens starkaste man? Allt eller inget?

Ebba kan mer helt enkelt. Det ÄR viktigt att veta, och ha erfarenhet, hur en sådan affär ska gå till.
Skriv nåt om några år då du själv tagit dig genom det.
Så du menar att Esbjörn - före detta ingenjör på Asea - är ett kioskmongo?
Och denna diagnos baserar du på...?
Är alla Aseaingejörern kioskmongo - eller bara just Esbjörn?
Varför hyser du ett så starkt hat mot Esbjörn?

På vilket sätt har Ebba ett överläge?
Exakt vad är det hon kan som inte Esbjörn kan?
Är det den där "fräscha" fastighetsrätten som gällt i rätt många år nu?
Hur gammal tror du Esbjörn är egentligen - tror du han gjorde många affärer på 1600-talet, innan 1734 års Jordabalk kom till?
Vad är det för erfarenhet du pratar om - Esbjörn är ju mer än 2,5 gånger så gammal som Ebba - är han någon slags nutida Kaspar Hauser? Någon erfarenhet borde han ju ha skaffat sig under sina 81 år...
2021-03-21, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
De kommer tillbaka, deras största problem är att många inte litar på KD, efter deras beslut om att rösta ja till ökad anhöriginvandring.
https://www.blt.se/ledare/stram-invandringspolitik-sa-kd-rostar-for-okad-invandring/

Håller helt med om att KDs problem antagligen är förtroendebaserat men min gissning är att det handlar om partiledaren och vad denna har för sig.

Det gick bra för KD innan Ebba började visa vad hon går för. Att snacka och lova stort är en grej, men när det kommer till att stå för vad man har sagt och lovat så lämnar hon mycket i övrigt att önska.
Senast redigerad av Robokopf 2021-03-21 kl. 23:58.
2021-03-22, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Håller helt med om att KDs problem antagligen är förtroendebaserat men min gissning är att det handlar om partiledaren och vad denna har för sig.

Det gick bra för KD innan Ebba började visa vad hon går för. Att snacka och lova stort är en grej, men när det kommer till att stå för vad man har sagt och lovat så lämnar hon mycket i övrigt att önska.
Se där en nykomling som är insatt i tråden
Välkommen
En sak är säker KD:s eventuella uppgång eller nedgång kan inte Johann Binninge ta åt sig äran för hur gärna han än förtvivlat försöker.Och lögnerna han klistrat på Ebba i de mediadrev han dragit igång har stuckits hål på ganska brutalt. Så snarare är det så att väljare attraheras av Ebbas styrka mot en hatisk manisk näthatande dömd pedofil och kvinnomisshandlare.
2021-03-22, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Så du menar att Esbjörn - före detta ingenjör på Asea - är ett kioskmongo?
Och denna diagnos baserar du på...?
Är alla Aseaingejörern kioskmongo - eller bara just Esbjörn?
Varför hyser du ett så starkt hat mot Esbjörn?

På vilket sätt har Ebba ett överläge?
Exakt vad är det hon kan som inte Esbjörn kan?
Är det den där "fräscha" fastighetsrätten som gällt i rätt många år nu?
Hur gammal tror du Esbjörn är egentligen - tror du han gjorde många affärer på 1600-talet, innan 1734 års Jordabalk kom till?
Vad är det för erfarenhet du pratar om - Esbjörn är ju mer än 2,5 gånger så gammal som Ebba - är han någon slags nutida Kaspar Hauser? Någon erfarenhet borde han ju ha skaffat sig under sina 81 år...

Så vad, du tror att köpa hus idag är exakt som att göra det på 60-talet?

Tex allt finns online, du kan hitta prislistor, regler för bygglov, detaljplaner. Att sitta med färsk input om marknaden i Uppsala betyder faktiskt nåt.

Det kan vara skillnaden i mäklarens pris och roll osv osv.

Det är inte lagrummet jag pratar om.
2021-03-22, 01:03
Medlem
rubin22s avatar
Vet ni om denna Esbjörn anmälts vara olämplig som bilförare? Han ska definitivt inte köra bil, om han nu är så glömsk och har åtminstone början till demens?
De som fått stroke får inte köra bil och såklart inte dementa heller.
Han verkar definitivt inte vara i sina sinnens fulla bruk som säljer ett hus med tomt som han egentligen inte vill sälja. Vem gör det?

Och var är handpenningen?
Även om inte Ebba tar tillbaka den borde ju gubben kunna visa att de finns orörda på ett konto, annars tror man ju att gubben satt sprätt på dem, alternativt den "gode mannen".
Nu är allt så vimsigt med "ord mot ord".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in