2021-03-19, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Gudrun måste vara bland de sämsta deltagarna rent kunskapsmässigt som varit med
Liv Mjönes är sämre, börjar undra om hon går in i en karaktär. Herregud vilken virrpanna. Oemotståndligt tjusig dock.
Senast redigerad av efterskalvet 2021-03-19 kl. 21:46.
Citera
2021-03-19, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Mobergs dotter och Karin Laserow är de överlägset sämsta deltagarna hittills.

MoRberg!
Citera
2021-03-19, 23:19
Medlem
Amors avatar
USA---USA---USA

Känns nästan som att hälften av frågorna handlar om detta land.
Citera
2021-03-19, 23:52
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Och Sarah Sjöström.
Hon tar OS- och VM medaljer, gör nationen stolt och slår världsrekord i en av världens största idrotter istället för att spendera sin tid med att leka kvasi-intellektuell här på FB och hos F&F. Känns faktiskt som att hon är ursäktad för vissa brister i kunskapen. Vad gör du som är så fantastiskt att det ger dig rätt att kritisera henne?

Jag tyckte det var grymt skoj att hon ställde upp. Om någon var en besvikelse där så var det Staffan Lindeborg. Han tycker man borde ha håvat in betydligt fler poäng än vad han gjorde.
Senast redigerad av Ace Ventura 2021-03-20 kl. 00:01.
Citera
2021-03-21, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
USA---USA---USA

Känns nästan som att hälften av frågorna handlar om detta land.

Nu tror jag iofs inte att de sitter och skriver frågorna själva men jag tror att det påverkar att Filip & Fredrik är smått besatta av landet (icke desto mindre iom Filips bostadsort)
Citera
2021-03-21, 01:12
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Hon tar OS- och VM medaljer, gör nationen stolt och slår världsrekord i en av världens största idrotter istället för att spendera sin tid med att leka kvasi-intellektuell här på FB och hos F&F. Känns faktiskt som att hon är ursäktad för vissa brister i kunskapen. Vad gör du som är så fantastiskt att det ger dig rätt att kritisera henne?

Jag tyckte det var grymt skoj att hon ställde upp. Om någon var en besvikelse där så var det Staffan Lindeborg. Han tycker man borde ha håvat in betydligt fler poäng än vad han gjorde.
Ingen har förminskat Sarahs briljanta prestation inom simningen, men hon är utan tvekan blåst när det kommer till allmänbildningen. På samma sätt som Janne Josefsson är en fantastisk journalist men fullständigt värdelös i det här sammanhanget, osv osv osv.
Citera
2021-03-21, 01:20
Medlem
Felen fortsätter att smyga sig in här och där. WW i WWF står numera för "World Wide", inte "World Wildlife". Tråkigt att det fick avgöra hela matchen i slutändan.
Citera
2021-03-21, 03:56
Medlem
Har aldrig hållit så hårt på något lag som jag höll på Janne och Frode mot Öz och Gudrun. Att torska mot dessa båda råsopor måste ju vara den ultimata förnedringen i det här sammanhanget. Gudrun Schyman är för övrigt också helt värdelös, liksom den blonda (snygga) kvinnan som tälvar tillsammans med Gustav Hammarsten.

Många kvinnor är för övrigt totala sänken för sina manliga medspelare. Både Hammarsten och Öz verkar ju ändå hyfsat allmänbildade (även om framförallt Öz är i övrigt är helt förhatlig på alla sett och vis och Hammarsten också är sjukt jobbig med sina forcerade dampattacker) och hade förmodligen gått relativt bra i programmet med någorlunda skapliga medtävlande.
Citera
2021-03-21, 10:04
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Har aldrig hållit så hårt på något lag som jag höll på Janne och Frode mot Öz och Gudrun. Att torska mot dessa båda råsopor måste ju vara den ultimata förnedringen i det här sammanhanget. Gudrun Schyman är för övrigt också helt värdelös, liksom den blonda (snygga) kvinnan som tälvar tillsammans med Gustav Hammarsten.

Många kvinnor är för övrigt totala sänken för sina manliga medspelare. Både Hammarsten och Öz verkar ju ändå hyfsat allmänbildade (även om framförallt Öz är i övrigt är helt förhatlig på alla sett och vis och Hammarsten också är sjukt jobbig med sina forcerade dampattacker) och hade förmodligen gått relativt bra i programmet med någorlunda skapliga medtävlande.

Ja men det är väl den obekväma sanningen att kvinnor generellt sett är mindre allmänbildade än män. Även om det givetvis finns undantag. Gry och Hanna är fina undantag.

Mixen Gry och Micke är egentligen perfekt i denna frågesport. Micke har koll på historia och mer klassisk allmänbildning, Gry har koll på amerikansk och svensk populärkultur. Sen tycker jag det är pinsamt att även detta lag sätter nån slags stolthet i sin totala okunnighet inom sport, vanligt i kändisvärlden, det är status att inte kunna något om sport.
Citera
2021-03-21, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Liv Mjönes är sämre, börjar undra om hon går in i en karaktär. Herregud vilken virrpanna. Oemotståndligt tjusig dock.

Liv Mjörne lyfter programmet till en hög tittarnivå. Skit samma vad hon svarar i själva frågesporten.
Citera
2021-03-21, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Filip är fett korkad, det är ingen nyhet.

Hela den underliggande spänningen i F&F's podcast (som man inte talar om så ofta) är ju att Filip är klart under medelintelligens och att Fredrik ligger över medelintelligens, men att dom ändå får sin kompisrelation att funka.

Följer på spåret, ett program dessa herrar varit med i flertalet gånger och även lyckats gå till final i och jag delar absolut inte din bild av att Filip är fett korkad. Skulle snarare säga att det är Filip som är den mest allmänbildade av dessa 2.
Citera
2021-03-21, 22:59
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte87
Följer på spåret, ett program dessa herrar varit med i flertalet gånger och även lyckats gå till final i och jag delar absolut inte din bild av att Filip är fett korkad. Skulle snarare säga att det är Filip som är den mest allmänbildade av dessa 2.
Han är korkad. Detta vet han också om, men han hanterar detta med att "plugga" allmänbildning. Trög hårdvara med tillkämpat habilt diskutrymme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in