2021-03-18, 12:47
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Gudrun måste vara bland de sämsta deltagarna rent kunskapsmässigt som varit med i AmA.
.

Mobergs dotter och Karin Laserow är de överlägset sämsta deltagarna hittills.
Citera
2021-03-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Fredrik och Özz är alltså överens om att ballerina-kex innehåller choklad. Är det så att folk i gemen inte kan skilja på nougat och choklad? Minns en fikarast för något år sedan då beröm östes över "de goda chokladkexen", då det i själva verket var någon typ av hembakt nougatgömma utan minsta tillstymmelse till kakao.

Nu är inte jag någon nougatexpert men det går att läsa på wiki att det som vi vanligen kallar nougat här i norden (inte krokant eller fransk nougat) är wienernougat och innehåller bland annat kakaosmör och kakaomassa. Så min gissning är att fyllningen i ballerina-kex innehåller kakao men så klart inga mängder. Men i övrigt håller jag med dig om att det nog ofta är så att folk lätt blandar ihop den typen av nougat med mjölkchoklad ganska ofta.
Citera
2021-03-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Mobergs dotter och Karin Laserow är de överlägset sämsta deltagarna hittills.

Och Sarah Sjöström. Möjligen Lars Lerin också.
Citera
2021-03-18, 22:15
Medlem
Crapmagics avatar
Vadå? Lego minus Lo

L0
Är alltså första och sista bokstaven i ordet Lego varpå go blir kvar?

Jag fattar knappt premisserna för rebuslösandet
Citera
2021-03-18, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Vadå? Lego minus Lo

L0
Är alltså första och sista bokstaven i ordet Lego varpå go blir kvar?

Jag fattar knappt premisserna för rebuslösandet

"Lego" minus "Lo" blir väl ändå "eg" eller? Du tar bort L:et i början och o:et i slutet och får kvar "eg" i mitten?
Citera
2021-03-18, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter

Snubben som satt bredvid Hanna Hellquist i första säsongen var inte särskilt skarp han heller.
Citera
2021-03-18, 22:37
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrbert2
Snubben som satt bredvid Hanna Hellquist i första säsongen var inte särskilt skarp han heller.
Vem var det nu igen? Ebbot, eller minns jag fel?
Citera
2021-03-18, 23:43
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
"Lego" minus "Lo" blir väl ändå "eg" eller? Du tar bort L:et i början och o:et i slutet och får kvar "eg" i mitten?
Det har du rätt i, jag läste in ego...men skrev fel

Oavsett så är det omöjligt att behålla ord i arbetsminnet till nästa passage om dom inte betyder nått, som ditt "eg"
Citera
2021-03-18, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Det har du rätt i, jag läste in ego...men skrev fel

Oavsett så är det omöjligt att behålla ord i arbetsminnet till nästa passage om dom inte betyder nått, som ditt "eg"

Det blir svårare helt klart. Testa ha ett papper framför dig att skriva på så kanske det går lättare. Själv brukar jag pausa och lösa det för skojs skull utan störmoment innan deltagarna kör igång. Tycker annars det är ett ganska dåligt moment om man tittar på det normalt utan att pausa, rebusbilden visas inte hela tiden och då blir det svårt att hinna med.
Citera
2021-03-19, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter

Sen har vi William Spetz och hans lagkamrat. Även den där blonda modellen som var i samma lag som Pontus Gårdinger.
Citera
2021-03-19, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Nu är inte jag någon nougatexpert men det går att läsa på wiki att det som vi vanligen kallar nougat här i norden (inte krokant eller fransk nougat) är wienernougat och innehåller bland annat kakaosmör och kakaomassa. Så min gissning är att fyllningen i ballerina-kex innehåller kakao men så klart inga mängder. Men i övrigt håller jag med dig om att det nog ofta är så att folk lätt blandar ihop den typen av nougat med mjölkchoklad ganska ofta.

Nu orkar jag inte leta på inlägget du svarade på men helvete vad det finns besserwissar på flashback det är nästan skrattretande, nougat choklad same same but different eller? Är det verkligen ens värt att ödsla tid på?
Citera
2021-03-19, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nugget12345
Nu orkar jag inte leta på inlägget du svarade på men helvete vad det finns besserwissar på flashback det är nästan skrattretande, nougat choklad same same but different eller? Är det verkligen ens värt att ödsla tid på?

Var absolut inte tanken att försöka framstå som en besserwisser på något sätt. Jag har ofta fel och kan absolut erkänna om så är fallet. Uppenbarligen tyckte personen som skrev inlägget jag svarade på att det var värt att ödsla tid på annars hade jag så klart inte svarat.
Oavsett så är denna diskussionen väldigt offtopic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in