2021-03-17, 23:40
Medlem
Fredrik och Özz är alltså överens om att ballerina-kex innehåller choklad. Är det så att folk i gemen inte kan skilja på nougat och choklad? Minns en fikarast för något år sedan då beröm östes över "de goda chokladkexen", då det i själva verket var någon typ av hembakt nougatgömma utan minsta tillstymmelse till kakao.
Citera
2021-03-17, 23:40
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Aha, men då hade jag helt fel. Gick tillbaka och kollade, de tar i högsta grad upp intervjun. (Jag hoppar alltid över störningsljudet, tycker det är så otroligt forcerande/uselt). My bad!
Jo de nämner den, men de pratar tyvärr inte om den det minsta. Begreppet ”hatmatch” känns omotiverat.
Citera
2021-03-17, 23:41
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf
Fredrik och Özz är alltså överens om att ballerina-kex innehåller choklad. Är det så att folk i gemen inte kan skilja på nougat och choklad? Minns en fikarast för något år sedan då beröm östes över "de goda chokladkexen", då det i själva verket var någon typ av hembakt nougatgömma utan minsta tillstymmelse till kakao.
Är inte halva kakan choklad? Talar då inte om fyllningen
Citera
2021-03-17, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Är inte halva kakan choklad? Talar då inte om fyllningen

Du har så rätt, my bad. Hade bara fyllningen och toppen i tankarna och glömde helt bort botten. Fast det känns mer som ett "kakaokex", utan att riktigt vara choklad (hur nu det skulle vara möjligt).
Citera
2021-03-17, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Hm....Fredrik frågade efter den första gata man i tärningsspelet Monopol kan hamna på. Eftersom det är två tärningar man spelar med så borde svaret ha varit Hornsgatan och inte Västerlånggatan som ligger som första gata direkt efter startpositionen GÅ och alltså omöjlig att nå först.

Man kan ju såklart hamna på den om man gått nästan ett helt varv och sen slår så att man kommer 1 steg över startplatsen. Därav den första gatan man kan hamna på.
Citera
2021-03-17, 23:49
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Filip hävdar att New England ligger i Massachusetts...
Filip är fett korkad, det är ingen nyhet.

Hela den underliggande spänningen i F&F's podcast (som man inte talar om så ofta) är ju att Filip är klart under medelintelligens och att Fredrik ligger över medelintelligens, men att dom ändå får sin kompisrelation att funka.
Citera
2021-03-17, 23:56
Medlem
jeanthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Hur fan räknar du då? Hur många upplagor som skrevs? Internet fanns inte ens 1978
-77.

Nu skall jag inte fortsätta tjata det här men jag känner fan jag måste rycka ut när fjunisar nonchalerar självaste Elvis Presley utan att uppenbarligen knappt veta vem han var.
Dessutom är det nu tre st som sagt emot dig och den andra som viftade med Nacka Skoglund som jämförelse, ändå fortsätter man utan att ens orka kolla upp lite fakta...

OK, vi släpper det.
Citera
2021-03-18, 00:07
Medlem
fittslems avatar
Man kände att det var spänning i luften pga Janne och Özz. Özz såg rätt hånfull och smått kaxig ut i början, man såg verkligen hur sänkt han blev sen när Janne och Cicci tog ledningen.

Synd bara att inte F&F tog upp deras förflutna men jag antar att dom inte ville skapa dålig stämning helt enkelt.
Citera
2021-03-18, 00:24
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Att kommunisten (allmänt känd som) 'lådvins-gudrun' inte visste om lådvinslåset tyder på:
a. Hon vågade inte svara rätt
b. Hon kanske groggar istället
Sen att säga att det ser ut som en emballage för en vinflaska.. pucko!

Ingen visste att triss kommer efter två par.. Sååå dåligt!
Gudrun hoppade över triss, stege och flush med en kåk..
Och Janne bevisar igen att ha totalt noll-koll på det allra mest simpla gör ont.
Att imbecillen Özz inte har koll är känt sen länge.
Citera
2021-03-18, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostbiffsglade-rolf

Är inte dagens nougat i godis och dylikt blandad med choklad? Kakaopulver finns som ingrediens men detta kanske är i undre kakan bara.

Sen finns det ju även Ballerina Mjölkchoklad och Mörk Choko.
Senast redigerad av Anonym555 2021-03-18 kl. 01:02.
Citera
2021-03-18, 00:58
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Att kommunisten (allmänt känd som) 'lådvins-gudrun' inte visste om lådvinslåset tyder på:
a. Hon vågade inte svara rätt
b. Hon kanske groggar istället
.....

Jag är ingen fan av Gudrun men kom igen nu. Hon är (säger sig vara) nykterist sedan före lådvinernas tid. Om så är fallet är det smått hedrande att hon inte kände igen lådvinslåset kan jag tycka.
Jag gillar faktiskt Gudrun. Har aldrig hållit med henne politisk, någonsin. Men visst fan är hon en skön person (och ganska duglig politiker trots allt).

Tycker annars att frågorna har en udda svårighetsgrad den här säsongen. Vissa är ju löjligt svåra, typ värre än På Spåret. Och i den häraden ville ju F&F inte vara sa dom....?
Senast redigerad av Ace Ventura 2021-03-18 kl. 01:01.
Citera
2021-03-18, 01:04
Medlem
MrSokratess avatar
Gudrun måste vara bland de sämsta deltagarna rent kunskapsmässigt som varit med i AmA.
Hon är t.o.m klassen sämre än Frode. Tänk ett lag med Janne och Gudrun.
Trots stolpe ut i tre fyra frågor så vinner JoC lätt tack vare att Özz har en ovanligt usel kväll.
Gudrun har alltid usla kvällar men brukar räddas av Özz.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in