2021-03-21, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det må vara ÅK som är FuL men det är spaningledaren som dirigerar fotarbetet, speciellt i spaningsläge. ÅK är rätt off då och får en starkare roll om de griper en misstänkt..

När det är som Bäst

* Lisa Holm-fallet
* Kim Wall (Madsen/Ubåts-fallet)
Citera
2021-03-21, 21:37
Medlem
Linden, ett intressant kapitel i sig. Den som orkar kan begära ut mycket papper på honom i diverse sammanhang.

Nyhet att jäv ska tas upp i HR. Vart finns källa på det?

Är Ingen jurist, men i princip kan det öppna intressanta nya vägar om det stämmer.
Citera
2021-03-21, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När det är som Bäst

* Lisa Holm-fallet

Sedan har du de fall där polisen kämpat år ut och år in. Grå vardag och inget glamour och når framgång utanför medias blixtar. Där familjer och anhöriga får rättvisa.

Så SD, HD och JG. År efter år måste ni ljuga, känna blickar, veta att det kan bli idag det sker.
Citera
2021-03-21, 21:42
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Säger du det? Och vilken intressant fråga. Det är ett år sen tingsrättsförhandlingen skedde, och nu upp till HR. Ja, varför inte? Skulle vara en otroligt intressant tvist i hela den här hemska historien.

Läste om ett par sådana fall idag när jag googlade om HR + FUP. Det har skett att de avslutat HR ganska omgående i vissa fall och fallet har dirigerats tillbaka till TR. Och allt har fått tas om från början.

Nu har jag dessutom sett ett antal videosnuttar med SD från FUP och lite annat. Jag tror jag måste bada i klorin.

Var det någon som sökte det långa samtalet som LW hade med den kvinnliga polisen?

Och sen har jag åter hört de som ringde in angående skriket. Den polisen(?) de talade med var inte direkt överengagerad:

Citat:
”...ja, det skulle kunna vara någonting som har hänt, men samtidigt behöver det inte vara något som helst...”

”...ni får självklart ringa tillbaka om ni hittar något...”

”...vi får be patrullerna att de lyssnar lite noggrannare nu..”

#TeamÅsaHiding
Citera
2021-03-21, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Sedan har du de fall där polisen kämpat år ut och år in. Grå vardag och inget glamour och når framgång utanför medias blixtar. Där familjer och anhöriga får rättvisa.

Så SD, HD och JG. År efter år måste ni ljuga, känna blickar, veta att det kan bli idag det sker.
Så är det. HDs förundersökning kan öppnas igen på ett litet kick. SDs ev friande är inte för alltid. Om något händer så kan åklagaren begära resning. JG tror jag mest är en följare och inte vet speciellt mycket. Men han är hellre vän än ovän med SD. Kanske pga osäkerhet/rädsla. Fan vet.
Citera
2021-03-21, 21:55
Medlem
Citat:
JG tror jag mest är en följare och inte vet speciellt mycket. Men han är hellre vän än ovän med SD. Kanske pga osäkerhet/rädsla. Fan vet.

Genom sitt raderande och telefonsamtal vet JG mer än vad han berättat. Jag hyser ingen empati, nästan värre agerat av honom än SD och HD, JG är ju ingen psykopat bara en moraliskt korrupt person.
Citera
2021-03-21, 21:56
Medlem
Citat:
SD är fan iskall. Finns inga känslor hos honom:

Ur fup:

Stefan verkade helt oberörd över att han delgavs misstanke om människorov, och likadant när
han blev anhållen och insatt i arrest.

Ja det där har man ju funderat på. Han var nog tagen och något paralyserad av stundens allvar. Att vara cool och tänka att det löser sig om man ändå är oskyldig men att inte visa några känslor alls är rätt märkligt.
Citera
2021-03-21, 21:57
Medlem
Citat:
Genom sitt raderande och telefonsamtal vet JG mer än vad han berättat. Jag hyser ingen empati, nästan värre agerat av honom än SD och HD, JG är ju ingen psykopat bara en moraliskt korrupt person.
Mmmm... du har rätt där. Hade glömt telefonraderandet vad gäller JG. Jag tror jag glömt mer än jag minns.
Citera
2021-03-21, 22:08
Medlem
Citat:
Inget har ifrågasatt semestern. Utan insatsen tills han gick på semester, två eller tre dagar efter försvinnandet samt hans icke överlämnande.

Normalt lämnar spaningsledning vid semester och dyl över med instruktioner och vad som ska, göras framöver. Det skedde inte.

Jag är förvånad över att PS försvaras, kan bara se förklaringen i att hans politiska sida. För bra insats gjorde han inte.

Själv tar jag PS i försvar gällande en enda sak: att jag tror hans lite buffliga förhörsmetoder var mkt bra på just en sån som SD. När jag läser förhören kan jag riktigt känna hur SD tappar fattningen. Av den anledningen var det förbaskat tråkigt att han gick på semester och lämnade en röra efter sig.
Citera
2021-03-21, 22:08
Medlem
Citat:

Jag plockade ut mina förebilder på bra samarbeten.
Citera
2021-03-21, 22:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När det är som Bäst

* Lisa Holm-fallet
Ja, dels utifrån det som nu diskuteras (span) och dels svårighetsgrad (KW, LH).
Sen är jag impad av idogt arbete med HÖK som vid Klissberget, och att Klippan Lukas inte gav sig vid anstiftan ang KL, den sluga ormen.
Citera
2021-03-21, 22:21
Medlem
Citat:
Ja, det är nog så som du säger. Och när han säger till nån "De har inget på mig"... vem gör det om man är oskyldig? Fan vad jag hoppas på att HR ser den sammanlagda indiciekedjan, istället för varje indicium för sig som Linden gjorde. Det är personerna som dömer. Det enda kluriga är att utslaget (det fällande) skall summeras och formuleras i domen.

Jag har också fastnat på de där orden "de har ingenting på mig". Som värsta kriminella tugg. Samt "de kommer aldrig lösa mordet". Hur i helvete kan han veta något om det om han vore oskyldig? ( Bara ett fullfjädrat narcissistpsyko med ett jätteego)
Hoppas hoppas att HR pressar honom på dessa 2 uttalanden.
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-21 kl. 23:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in