2021-03-21, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimprofessorn
Ja, men det vore visserligen inte första gången en dömd mördare får till det med en kvinna trots ett långt fängelsestraff om han skulle lyckas. När jag jobbade som kriminalvårdare på häktet för många år sedan så minns jag att de tyngsta bovarna fick besök av de snyggaste tjejerna. Jag vet att jag undrade hur de tänkte, kvinnorna som drogs till kriminella män som riskerade livstidsstraff. Många av de kvinnor som jag mötte där utanför besöksrummet i häktet var dessutom riktigt fina och trevliga. Vanliga tjejer liksom.
Det där känner jag till sedan gammalt. Och det är något jag inte förstår faktiskt, hur vissa kvinnor gillar farliga män. Dock är det en mekanism som funnits länge. Men att som Tishko försöka limma på en kvinnlig vakt och lova henne guld och gröna skogar - DET begriper jag inte.
Citera
2021-03-21, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där känner jag till sedan gammalt. Och det är något jag inte förstår faktiskt, hur vissa kvinnor gillar farliga män. Dock är det en mekanism som funnits länge. Men att som Tishko försöka limma på en kvinnlig vakt och lova henne guld och gröna skogar - DET begriper jag inte.

Nä, i Tishkos fall handlar det nog om övertro på din egen charm. Han har ju inte alla hästar hemma den pojken.
Citera
2021-03-21, 21:52
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Han har en fantastisk tro på sin egen charm. Helt otroligt. Narcissist? Det måste vara jobbigt - frågan är om de ens får ha en spegel inne i cellen.

De har en vandalsäker spegel i polerat rostfritt stål på WC.
Tishkos spegel borde de plocka ner, för han sitter väl och har sig själv som runkmotiv annars.
Citera
2021-03-21, 22:58
Medlem
Företaget som diskuterades lite tidigare, där T står som vd eller vad det nu är.
Har gjort en del ändringar.
En ändring:
Emperians Services AB
Företagshändelse 2019.11.13
Ändringar har bl.a skett på företagsuppgifter.

Dagen innan hon blev mördad.
2020.01.31 har ändringar gjorts i styrelsen.
2020.02.03 har det lämnats korrigerande uppgifter i bl.a bokslut.
Citera
2021-03-22, 01:57
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lsasos
Företaget som diskuterades lite tidigare, där T står som vd eller vad det nu är.
En ändring:
Emperians Services AB

VD?
Jojomän, han är även VD på Tidaholmskåken där han nu sitter; ViceDräng 🤣
Citera
2021-03-22, 07:29
Medlem
Maulcas avatar
Citat:
Nu måste du skämta? Om en livstidsfånge i Sverige blir påkommen att misshandla någon så kan han glömma att få tidsbestämt vid ansökan efter tio år.
Att ansöka om omvandling till tidsbestämt straff, kan göras efter 10 års avtjänade, det säger absolut ingenting om att fången per automatik får sitt straff omvandlat.
De allra flesta livstidsfångar blir nekade både en och två gånger och mer vid sina ansökningar.
Citera
2021-03-22, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Att ansöka om omvandling till tidsbestämt straff, kan göras efter 10 års avtjänade, det säger absolut ingenting om att fången per automatik får sitt straff omvandlat.
De allra flesta livstidsfångar blir nekade både en och två gånger och mer vid sina ansökningar.
Tack, mig behöver du inte undervisa. Fortfarande så kommer sådan misskötsamhet ligga honom i fatet i ett antal år. Så visst har en livstidsfånge ngt att förlora. Däremot sker bråk hela tiden, livstidsfånge eller ej. Deras reptilhjärnor kalkylerar inte för el emot. Vill de åt någon så kommer det ske.
Citera
2021-03-22, 10:48
Medlem
Ingen som vet om T har hamnat i bråk på Kumla, för var väl där han sitter/satt innan han ska flyttas till Tidaholm?
Tänkte kanske därför han vill "sitta på en lugn avdelning".
Citera
2021-03-22, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrZoidberg.
Ingen som vet om T har hamnat i bråk på Kumla, för var väl där han sitter/satt innan han ska flyttas till Tidaholm?
Tänkte kanske därför han vill "sitta på en lugn avdelning".
Jag misstänker att han blivit hotad med stryk etc på Kumla. Att sitta på en "lugn avdelning" kan han nog glömma när det gäller klientelet i säkerhetsklass 1 i vilket fängelse som helst. Möjligen om han sätts i isolation för sin egen säkerhet.
Citera
2021-03-22, 12:42
Medlem
Ur dagens tidning Att Ahmed placeras i Tidaholmsanstalten och det handlar om högsta säkerhetsklass, klass 1, då myndigheten bedömer risken för rymning är hög. Det påpekas också att det finns risk att Ahmed använder sig av hot och våld och att han gör sig skyldig till annan grov misskötsamhet eller annan kriminalitet. Och att den dömde mördaren önskar bli placerad i en lugn avdelning. Han vill inte bli placerad i anstalten Kumla. Han tilläts vidare enligt ett beslut om särskilda villkor inte regelbunden permission.
Citera
2021-03-22, 14:12
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lsasos
En ändring:
Emperians Services AB

Han står ju inte längre på lägenheten så detta kanske är ett alternativ?
Många andra som sitter inne har ju särskild adress.
Citera
2021-03-22, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Han står ju inte längre på lägenheten så detta kanske är ett alternativ?
Många andra som sitter inne har ju särskild adress.

På alla bolag står han reggad som styrelsesuppleant. Det är styrelseledamoten som blir vald till vd om man inte väljer en externt, om man nu tvunget ska välja en vd, vad det nu ska vara bra för. Titel?? Ja, kanske....

Adressen han hade står kvar så länge ingen ändrar den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in