2021-03-21, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tycker de kan placera honom på Kumla. Gärna på samma avdelning som några MC-knuttar. De kommer säkert uppskatta en liten fjant som är en knähand hög och väger 65 kg som springer runt och styckmördar småtjejer. Han kommer nog få jättehög status bland de kriminella - eller inte....

Han har suttit på Kumla och har nu flyttats därifrån..
Citera
2021-03-21, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrZoidberg.
Inga direkta skillnader på våra säkerhetsklassade 1 anstalter?

Jo, lite. Kumla, Hall och Saltvik har särskilda högsäkerhetsavdelningar (s k "Fenix-avdelningar").
Annars är det inga större skillnader.
Citera
2021-03-21, 11:21
Medlem
in2lads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrZoidberg.
Inga direkta skillnader på våra säkerhetsklassade 1 anstalter?
Nej, det är det inte. Bortsett från att Hall, Kumla och Saltvik har Fenixavdelningar, dvs ett fängelse inuti fängelset. Mark Saliba sitter på Fenix, gå in på youtube och se hur han traschar sin avdelning innan insatsstyrkan tar honom.
Citera
2021-03-21, 12:48
Medlem
SweKingCalles avatar
Var han än sitter hoppas jag han får mycket stryk
Citera
2021-03-21, 13:12
Medlem
EjSvensks avatar
Idioten vill dejta personal på kåken , man får hoppas han får en riktig "dejt" med rätt person. En sista dejt för livet.
Citera
2021-03-21, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in2lad
Nej, det är det inte. Bortsett från att Hall, Kumla och Saltvik har Fenixavdelningar, dvs ett fängelse inuti fängelset. Mark Saliba sitter på Fenix, gå in på youtube och se hur han traschar sin avdelning innan insatsstyrkan tar honom.

Sjuk... borde inte tishko sitta på sån avdelning med tanke på Salberga bråket o sen de tidningar rapporterar om idag?
Citera
2021-03-21, 16:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EjSvensk
Idioten vill dejta personal på kåken , man får hoppas han får en riktig "dejt" med rätt person. En sista dejt för livet.

Ja han verkar faktiskt inte riktigt klok, i meningen att det är något verkligt galet med honom. Kanske inte i juridisk mening men i alla andra avseenden. Noll verklighetsförankring.

”Har gjort sig skyldig till olämpligt beteende mot en kvinnlig personal på Salbergaanstalten, där han suttit häktad. Under sensommaren förra året ska han ha sagt till henne att han velat bjuda henne på dejt och ”köpa henne en BMW när han friats i hovrätten”, skriver Aftonbladet.”
Citera
2021-03-21, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja han verkar faktiskt inte riktigt klok, i meningen att det är något verkligt galet med honom. Kanske inte i juridisk mening men i alla andra avseenden. Noll verklighetsförankring.

”Har gjort sig skyldig till olämpligt beteende mot en kvinnlig personal på Salbergaanstalten, där han suttit häktad. Under sensommaren förra året ska han ha sagt till henne att han velat bjuda henne på dejt och ”köpa henne en BMW när han friats i hovrätten”, skriver Aftonbladet.”
Han har en fantastisk tro på sin egen charm. Helt otroligt. Narcissist? Det måste vara jobbigt - frågan är om de ens får ha en spegel inne i cellen.
Citera
2021-03-21, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han har en fantastisk tro på sin egen charm. Helt otroligt. Narcissist? Det måste vara jobbigt - frågan är om de ens får ha en spegel inne i cellen.
Tycker väl han uppvisar alla tecken på det. En störning som inte går att bota, bara hålla dem under kontroll borta från andra människor. Han kommer vara precis likadan när han kommer ut eftersom han tycker att han behandlats orättvist och vad han än gjort så hade han sin fulla rätt att göra det. De lever i ett parallellt universum gentemot "vanliga" människor. Känner en sån person väl. De är skrattretande när man inte behöver bry sig om vad de hittar på men ett djävla mörker för dem som är utsatta.
Citera
2021-03-21, 18:08
Medlem
Maulcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Var han än sitter hoppas jag han får mycket stryk
Det finns tvål han kan halka på i alla Kriminalvårdens duschar. En intagen dömd till livstids fängelse har inget att förlora men för husfridens skull allt att vinna.
Citera
2021-03-21, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Det finns tvål han kan halka på i alla Kriminalvårdens duschar. En intagen dömd till livstids fängelse har inget att förlora men för husfridens skull allt att vinna.
Nu måste du skämta? Om en livstidsfånge i Sverige blir påkommen att misshandla någon så kan han glömma att få tidsbestämt vid ansökan efter tio år.
Citera
2021-03-21, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Ja, men det vore visserligen inte första gången en dömd mördare får till det med en kvinna trots ett långt fängelsestraff om han skulle lyckas. När jag jobbade som kriminalvårdare på häktet för många år sedan så minns jag att de tyngsta bovarna fick besök av de snyggaste tjejerna. Jag vet att jag undrade hur de tänkte, kvinnorna som drogs till kriminella män som väntade på livstidsdomar. Många av de kvinnor som jag mötte där utanför besöksrummet i häktet var dessutom riktigt fina och trevliga. Vanliga tjejer liksom.
Senast redigerad av Krimprofessorn 2021-03-21 kl. 21:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in