2021-03-21, 19:36
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Du jobbade aldrig på Ber Bar? 😅😅
Hehe, nä.
2021-03-21, 19:36
Avslutad
Varför vill Stephanie lämna?
2021-03-21, 19:37
Medlem
Moscow99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
I en av spalterna i Domarbloggen förklaras det även så här:

Det anses i regel vara fråga om grov oaktsamhet när gärningspersonen misstänker att den andra personen inte deltar frivilligt men ändå genomför den sexuella handlingen, det vill säga när gärningspersonen chansar eller hoppas på frivillighet trots att han eller hon förstår att det finns en risk för att den andre inte deltar frivilligt (s.k. medveten oaktsamhet). Bestämmelsen om oaktsam våldtäkt omfattar dock också en del fall av omedveten oaktsamhet. Omedveten oaktsamhet innebär att gärningspersonen inte har förstått, men borde ha förstått, att det fanns en risk att målsäganden inte deltog frivilligt. Om en person till exempel beter sig på ett sätt som tyder på att han eller hon är väldigt berusad kan det tala för att gärningspersonen borde inse att den andra personen inte kan anses delta frivilligt. Gärningspersonen klandras i dessa fall för att inte ha skaffat sig kunskap om hur det faktiskt förhöll sig, trots att detta borde ha gjorts.

Ungefär i linje med vad som har hänt. Det kan tolkas negativt för peddot, det kan tolkas som att de båda inte borde insett att knulla var fel.
Såklart sagolikt svårt att få till en fällande dom.
Det finns videobevis, men när exakt passeras den beskrivna gränsen? Sen ligger Tanjas öppenhet inför sex som en belastning för henne. Summa summarum:
Inget åtalsmaterial, men peddot balanserar definitivt på gränsen. Det jag tänker är att det i samhället (inga kameror) finns en hel del fall som inte ens ser dagena ljus.
2021-03-21, 19:37
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Nej om det är Nardos så blir det naturligtvis inga avslöjanden.. Hade det varit Simon eller Katti hade de svartmålat dem totalt. Det var ju tal om att Nardos hade tagit piprensarna de skrivit Alex med också. Hon svär på gud och sin mamma att hon inte gjort det dock.. Hmm. Ja vem vet.

Hon hetsade ju upp sig som fan och svor på allt möjligt att hon inte visste att det var freeze när hon tappade det för att ekorren hällde dricka i håret på henne. Innan dess satt hon blick stilla! Hon skrek högre och högre. "Var det freeze? Jag hörde inte freeze! När sa dom?"
2021-03-21, 19:38
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wow84new
Tack! Mitt i prick på peddots beteende ju! Maila det till tv4

+1

Blivande advokaten Dikmen kan inte bortse från det där. Eller till tidningarna kanske?
2021-03-21, 19:39
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Hon tar efter Tanjas dialekt när hon pratar.. Det är jättetydligt.
Bara ni som inte gillar henne som påstår det. Jag har inte märkt det. Simon är väl den som härmar olika dialekter mest?
2021-03-21, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Secretdesire
Varför vill Stephanie lämna?
Deppig, rätt långtråkigt därinne och hon blev mer ensam sen vissa idioter röstade ut Therese.
2021-03-21, 19:40
Medlem
Såg precis Simons tal från gårdagen. Han pratade bland annat om hur han under senaste tiden tagit till flaskan för att dämpa sin ångest osv.

Det gör mig orolig med tanke på att han bokstavligen häller i sig alkohol i huset. Lugnar han inte ned sig finns det risk att det får konsekvenser när han kliver ut huset.
2021-03-21, 19:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Deppig, rätt långtråkigt därinne och hon blev mer ensam sen vissa idioter röstade ut Therese.

Om utröstningen av Therese leder till att Stephanie drar också var det ju två flugor i en smäll🙌🏼
2021-03-21, 19:43
Medlem
xrlpyts avatar
Läderlappen är faktiskt ett jävligt konstigt svenskt namn på Batman, men det är ändå betydligt bättre än Fladdermusmannen...
2021-03-21, 19:44
Medlem
Blaisens avatar
Men dumjävlar! Cifon har funnit sen 60-talet. Kanske inte att inhalera gasen, det är nog ett påfund som kom för 8 år sen. Idioter!
2021-03-21, 19:45
Medlem
Mrsobehagligs avatar
Om nu Stephanie vill lämna vore det väl snyggast om hon imorgonkväll reste sig och sa, jag går ut istället för den som blir utröstad, sillmjölke som söker klapp å kram vid minsta lilla motgång istället för att spotta i händerna å ta nya tag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in