2021-03-21, 15:07
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Polisen hade ju varit där hela veckan, och på förmiddagen var man där och gjorde ett "fynd" vid lunchtiden (tror jag det var) vilket ledde till att ett stort område spärrades av (mot Vivallaskogen om jag inte missminner mig).

Därför fanns både polisaktivitet och media där redan.

Så när kroppen hittades bara timmar efter detta, borde inte i många ha fattat att det var en kropp som hittades, om man inte var just på plats nära planket där ambulansen stannade.

På andra sidan planket, vid motorvägen finns inte någon möjlighet att dra den slutsatsen att det var Lena som hittats.

Du och jag har lite olika syn på HDs roll i det hela (tror jag?), men oavsett det, är det för mig solklart att HD inte kan ha vetat om det här när hon står på polisstationen.

Antingen är det en mycket olämplig och för utredningen olycklig läcka, eller så har HD fått veta via SD på något sätt. Frågan är bara hur, om man nu inte kunnat hitta spår på något sätt.

Att HD skulle ha medverkat på plats vid mordet känns väldigt otroligt för mig, med inga DNA- spår på brottsplatsen och med barnen hemma.

På något sätt känns teorin om läckan något jag vill omfamna, men samtidigt känns det absurt att HD trots häktning och misstanke om mord inte skulle kläcka ur sig hur hon fick veta. Det är ändå en teori som för mig är mycket trolig.

Att någon som vet om att Lena har hittats av de här personerna; HD, SOA, HDs mamma eller SD, genom att själv ha sett ambulansen, eller något annat uppseendeväckande tror jag är uteslutet. Då minns man det. Nu pratar jag alltså om att veta vid den här tidiga tidpunkten när HD har kontakt med J*onas.

Jag är ambivalent. Och misstänksam.

Jag kan mycket väl tänka mej att HD är den som trashat LW:s cache på BP.
Jag tror att HD är den som hatat LW mest.
Jag tycker att HD:s motiv att ”få bort” LW är minst lika tunga som SD:s, både på det personliga planet och vad gäller geocaching, som verkar vara hur viktigt som helst för henne.
Jag är brydd över HD:s agerande under förhör och rättegång. Jag får inte ihop det.
Att jag ibland mitt i alltihop kan tycka synd om henne, med hennes historik av uselt mående etc, komplicerar min bild av henne.

Ibland är hon dock som en kvinnlig SD, ”nej, jag ska inte spekulera”, hon utnyttjar JS för sina egna syften (?), hon talar om ”där och då”, barnen ”signalerade tydligt”...

Jag blir inte klok på henne - men nåt knas är det. Jag tror att hon i vart fall vet mer än hon berättar.
Citera
2021-03-21, 15:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
I förhöret under rättegången uttrycker HD sej lite annorlunda. (Från ca 1:11 kvar)

”Vet egentligen inte...”
”Jätteosäker...”
”Jag vet inte...”
”Nej, det har jag inget minne av...”

Då frågas det för all del om ifall SD berättat om att han och LW haft fortsatt ”relation”, och i spoilern handlar det om ”kontakt”, om det skulle kunna vara en vattendelare.
Ja, precis. Markerade ordet kontakt för att det är vad hon får info om av SD innan förhör, att så är fallet.
Sen säger hon ju bestämt att vad de haft för sorts kontakt, ja det vill inte strutsen veta i flygplanet.
Har vi byggt ett indiciemål snart och kan få väcka ett åtal?
Hela hon är ett enda suspekt svammel.
Citera
2021-03-21, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Njaee, att rädda liv går alltid först men här var det nära LWs bostad, en kvinna är försvunnen.
De hade väl fått springa dit om det fanns tecken på liv.
För övrigt är ambulanspersonal lärd att backa ut i samma spår och inte klampa runt om det solklart är en död och brottsmisstanke.
Därefter räknas alla personer in som beträtt BP.

Amb lyder polismans order, första polis på plats har ledningsansvar, sk brytpunkt.

Honey no need to lecture me, jag jobbar en del med detta. Utan att vara allt för specifik så kan jag säga att jag besökt minst en av de mordplatser som förärats en tråd på detta forum, medan offret låg kvar, dock inte denna.
Citera
2021-03-21, 15:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Honey no need to lecture me, jag jobbar en del med detta. Utan att vara allt för specifik så kan jag säga att jag besökt minst en av de mordplatser som förärats en tråd på detta forum, medan offret låg kvar, dock inte denna.
Det har jag med i många år och vet även att amb kallas som prio 1 allt som oftast och inte tar med lik utom i prekära situationer.
Så då blir det bra bas med samlad kunskap i tråden.
Citera
2021-03-21, 15:14
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Är det någonting du upplevde i verkligheten eller har du fått den uppfattningen genom att läsa allt skitsnack om henne här på Flashback?

Det tokiga i kråksången är ju att jag inte visste ett jota om att LW och SD hade någon slags relation !??

På eventen var SD & HD paret framföralla och LW en glad kvinna som pratade med allt och alla .

Så det är härinne som jag blivit påverkad ...

På Eventen höll alla "god min i elakt spel" skall du veta ,så de var bra på att dölja..
Senast redigerad av landbandy 2021-03-21 kl. 15:17.
Citera
2021-03-21, 15:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med en dåres envishet hävdar jag att jag läst en artikel av en hundförare som just gick vid planket med sin hund och tvingades avbryta. Han var övertygad att dom skulle hittat LW. Jag har dock letat förgäves efter denna. Det var foto på förare m hund. Ngn facktidskrift/mindre blaska.
Jag släpper detta NU.
Jag tycker mig minnas att hundsöket avbröts därför att de beordrades till Vivallaskogen för att söka där istället.
Möjligen han det ha varit för att mobilsignaler uppfattades därifrån men det är jag inte helt säker på.
Citera
2021-03-21, 15:22
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Vad jiddrar du om?
Jag gav info från huvudet till Avel. Reserverade att det var från huvudet. Är det hemskt eller vad anser du som är en fegis?

Jag vill SD och HD och JG ska, straffad, du vill svartmåla ett mordoffer. Tycker LW som summerar JG och de andra två bra när han svarade JG. Som du agerar förtjänar du ett liknande svar.

Antar att jag är feg för att svara...

Jag vill inte svartmåla en människa som blir mördad .
Finns INGET som rättfärdigar att en person tar någon annans liv.
Skrev bara att det var dumt att handskas med en person som hade tankar på att mörda henne.
Varför la hon inte av då och tröttnade ?
Jag vill bara att SD och HD skall straffas OM de är skyldiga till brott ,och det vet vi ju inte med säkerhet ,eller ?
Hur kan du vara hundra på att det är dessa två som är gärningsmännen ?

Förklara vad du menade med meningen du skrev häruppe ?
citat: -Tycker LW som summerar JG och de andra två bra när han svarade JG.
Förstår inte vad du menar ?
Senast redigerad av landbandy 2021-03-21 kl. 15:25.
Citera
2021-03-21, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Första gången som jag ser detta:

"...två anhöriga till den man som är misstänkt för mordet klagat på att polisen tagit deras tillhörigheter i beslag. Det handlar bland annat om en dator och beslag som polisen gjort i en sommarstuga."

Folketorp? Vad kan de ha hittat där?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-intern-kritik-utredare-for-kvinnomord-petas

Citat:
Det där gällde väl JG + sambo och deras stuga

Nej, det är inte JG:s och sambons stuga.

Folketorp är HD:s föräldrars sommarstuga och är de anhöriga till SD som klagade på att
polisen beslagtagit bland annat en dator.
Citera
2021-03-21, 15:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Han stoppade in en pinne i en väns cykelhjul så han ramlade och skadade sig. Det skryter han lyckligt om som vuxen.

Han slog sin lillebror gul och blå som tonåring, utan att pappan hjälpte brodern. Brodern bröt all kontakt med familjen.

Han håller inspelade KGB-förhör med sin minderåriga dotter - OM STRÖSSEL! Och HD stöttar honom.

Han slår näven i väggen bredvid sin 8-åriga dotter och skyller sen på henne när han skadar handen.

Han låter sina små döttrar posera vid stup och hängandes över en hög klippa och ett högt torn. Och när det är eldningsförbud i hela Sverige, så måste han givetvis lägga ut en bild där han eldar i naturen.

"Jag går vart jag vill, jag eldar när jag vill, jag åker rullskridskor på min gamla arbetsplats (där jag tagit mig in utan lov), jag trakasserar och mobbar mina barn, vänner och grannar när jag vill, jag håller koll på grannar och filmar och fotar dem - och jag mördar när jag vill..." Han är och förblir ett monster. Även då man inte räknat in hot, misshandel och mord på LW.

Och ni ser ju själva. Ingen ur SD´s familj vittnade FÖR honom i TR. Inte heller emot. De var helt frånvarande från TR. Och media.

Ingen i familjen har uttalat sig, och hävdat att han är oskyldig. Pappan som inte träffat SD på 1,5 år innan mordet sa ungefär: "Är han skyldig, så är han inte min son"

De som tror att SD är oskyldig och inte är en iskall och livsfarlig psykopat med blodtörst, de tror förmodligen även på tomtar och troll.

#TeamÅsaHiding

Empatilös SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC
Jag tror inte på tomtar och troll.

Jag ställer mig dock på stand-by mot arm chair diagnosis psychopathicus för att han har en del beteenden som kan referera med annat.
Med det inte sagt att jag anser honom varken oskyldig eller värst rar.
Citat:
De som tror att SD är oskyldig och inte är en iskall och livsfarlig psykopat med blodtörst, de tror förmodligen även på tomtar och troll.
Citera
2021-03-21, 15:45
Medlem
Jag tycker nu att det är väldigt uppenbart gällande SD och vad som ägde rum under Januari månad 2018 vilket SD med största sannolikhet inte trodde ett dugg på, men då SD fick se sanningen i vitögat under Februari månad blev det LW som fick skulden. Frågan är bara hur mycket HD själv var involverad vid det aktuella tillfället ?

Själv tror jag att HD på ett eller annat sätt var delaktig.
Citera
2021-03-21, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Nej, det är inte JG:s och sambons stuga.

Folketorp är HD:s föräldrars sommarstuga och är de anhöriga till SD som klagade på att
polisen beslagtagit bland annat en dator.

Kan så vara. Från början var hypotesen att de var JG som plockade upp paret vid flyget och att de först landade JGs stuga i Almby (?).
Citera
2021-03-21, 15:52
Medlem
Citat:
Det där gällde väl JG + sambo och deras stuga

Men de räknas inte som anhöriga.
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-21 kl. 16:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in