2021-03-21, 15:42
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Det har väl också nämnts att vitamin-D kan minska risken för smitta. Man ska också vara försiktig med hur mycket vitaminer och mineraler man petar i sig, även vatten dödar om man dricker för mycket av det.
Vatten tar säkerligen fler av daga än vitaminer.
Citera
2021-03-21, 15:43
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Enda anledningen att vi sitter i skiten är pga Gisecke o Tegnell , hade vi haft lockdown hade vi inte varit i denna situationen nu. Men nu sitter vi här pågrund av deras idioti och du vill fortsätta på den vägen?
Det är som att vi är i krig och fiender anfaller och vi bara lägger ner vapnen och ger upp.

Vi behöver en GLOBAL LOCKDOWN i en månad.

Vi sitter inte i skiten tillsammans med resten av världens befolkning pga Giesecke och Tegnell. Vi är faktiskt lyckligt lottade som inte behövt ha dessa jojo-nedstängningarna som förlänger lidandet. Men ändå påverkas vi av de restriktioner som finns. Jag talar inte bara om Sverige, utan om hur hela världen hanterar pandemin.

Jag tänker inte ens diskutera att det är Tegnells fel, det är för idiotiskt.
Citera
2021-03-21, 15:43
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Hur länge är du beredd att leva så? Vad är en rimlig tid, anser du?

Jag klarar mig alltid, jag har skyddsutrustning för värre än detta. Men hur länge det dröjer innan världen är säker kan ingen veta med säkerhet som jag ser det.
"Pandoras box" är öppnad.
Citera
2021-03-21, 15:45
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Jag lider inte det minsta, pengarna rullar in varje månad jag går dit jag vill, handlar det jag behöver inklusive sprit och öl. Huspriserna rakar i höjden det visar att folk har mer pengar nu när de inte slösar dem på krogliv och resor. De måste fortsätta med sitt nya sundare liv nu när de lånat mer och har högre räntor att betala.

Ingenting är längre som förut alla sanningar är vals och stämmer inte alls. Anders Fugelstad

Kanske aningen överdrivet men många förändringar kommer att vara permanenta. Snickare har högkonjunktur krogvärden har lågkonjunktur. Piloten är arbetslös men doktorn har övertid.

Skönt att du inte lider. Jag tror dock att många gör det.
Citera
2021-03-21, 15:46
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej, tiden har ingen som helst betydelse, det är väl där du i brist på kunskap om just den frågan fyllt i luckan med en påhittad bild av verkligheten, helt enkelt. Du får helt enkelt plugga lite innan du debatterar saken.

Det är väl klart att tiden har betydelse, så länge som inte ALLA länder pausar. Nu har vi ju möjlighet att se, om det dyker upp fler fall någon annanstans. Eller annorlunda uttryckt: andra länders invånare får vara försökskaniner, medan vi pausar. (För en gångs skull. Annars har det ju varit vi som har bedrivit oetiska experiment med naturliga infektioner, flockimmunitet, genocid o.s.v.)

Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Hur länge är du beredd att leva så? Vad är en rimlig tid, anser du?

Detta måste ju varje individ bestämma för sig själv. Är man beredd att fortsätta leva med isolering (om man har möjlighet till det), munskydd, avstånd o.s.v., så kan det mycket väl vara ett alternativ till att ta sprutan. Så får andra vara försökskaniner. under tiden.
Citera
2021-03-21, 15:49
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är väl klart att tiden har betydelse, så länge som inte ALLA länder pausar.
Nu gällde diskussionen utveckling och produktion av läkemedel (vaccin) och det finns INGEN tidsaspekt i den kvalitetssäkringen.

Jag förstår att många har svårt att förstå skillnaden mellan att kvalitetssäkra en process vs. en produkt, men det finns ingen tidsaspekt. Det handlar om att processen skall följas, hur fort den exekveras är irrelevant.
Citera
2021-03-21, 15:50
Medlem
Citat:
"Den brända jordens taktik" handlar om en strategi i krigföring, detta virus är inte ute efter att utrota oss utan viruset vill bara frodas och överleva. När viruset har utplånat alla organismer den kan frodas i så dör den ut.

Två alternativ för oss alltså som jag ser det:
1. Hindra smittan ifrån att spridas (munskydd och distansering).
2. Vaccinera så att viruset inte kan ockupera och frodas (men det medför risker av bieffekter).

Man kan mycket väl kombinera dessa två tillvägagångssätt.
Om det hade gått att utrota förkylningar hade man väl gjort försök långt tidigare. Men det går inte, till skillnad från t.ex. smittkoppor, där det fanns en variant att hålla reda, muterar förkylningar friskt och det skapas nya varje år. Och ibland är de farliga för 0.5% av befolkningen.
Citera
2021-03-21, 15:54
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Nu gällde diskussionen utveckling och produktion av läkemedel (vaccin) och det finns INGEN tidsaspekt i den kvalitetssäkringen.

Jag förstår att många har svårt att förstå skillnaden mellan att kvalitetssäkra en process vs. en produkt, men det finns ingen tidsaspekt. Det handlar om att processen skall följas, hur fort den exekveras är irrelevant.

Alltså, testningen finns det ju en tidsaspekt i. Man kan inte se eventuella långtidsbiverkningar, förrän det har gått lång tid.
Citera
2021-03-21, 15:58
Medlem
Vasterass avatar
Citat:

Läkemedelsindustrins största drivkraft är inte humanism utan det är pengar. Pengar som görs på riskerna med andra människors liv, därför alla dessa regler. Men dessa regler ger inte total säkerhet eller garanti. Vi är varken maskiner eller gudar, vi är bara människor.
Citera
2021-03-21, 15:58
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Blodproppar kan vara bara början på en rad av bieffekter.

Att dra igång immunförsvaret kan såklart trigga mycket. Covid kan ju trigga diabetes 1 o 2 tex. Så kanske nåt vaccin lyckas med det också.
Citera
2021-03-21, 16:01
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Om det hade gått att utrota förkylningar hade man väl gjort försök långt tidigare. Men det går inte, till skillnad från t.ex. smittkoppor, där det fanns en variant att hålla reda, muterar förkylningar friskt och det skapas nya varje år. Och ibland är de farliga för 0.5% av befolkningen.

Precis, vi har med ett virus att göra. Därför blir det mer problematiskt än med bakterier, sporer är en annan farlig smittmöjlighet. Det kunde vara värre.
Citera
2021-03-21, 16:04
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Alltså, testningen finns det ju en tidsaspekt i. Man kan inte se eventuella långtidsbiverkningar, förrän det har gått lång tid.
Nej, det finns ingen tidsaspekt angiven någonstans. Var har man INTE följt kraven på kliniska tester menar du, och VAR hittar du en klausul där en tidsram finns angiven?

Jag kan säga här och nu att det här är standards och regler som inte har några detaljer gällande hur man rent praktiskt uppfyller de krav som ställs. Det är istället upp till organisationen ifråga att bevisa att man med rimlig grad av säkerhet uppfyllt kraven. Jag förstår att det här är svårt att greppa för den oinsatte.

Det finns inga tidsaspekter angivna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in