2021-03-21, 12:13
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Anser det konstaterat att SD, mördaren, ej har kvar sitt arbete utan är numera frilans. Han har, startat bolaget byggkontroller.com

https://www.byggkontroller.com/kontakt/

Här har ni mördaren leende och lismande.
Mycket intressant att han själv satt sig på hemarbete, asg.

Han borde kontrollera och korrekturläsa sidan en gång till...
Citera
Medlem
Citat:
Polisen hittade inte en kropp, oaktat hund eller ej.
Usel överlämning på grund av semester osv osv.

Finns så mycket att säga om starten. Åklagaren verkar t ex inte ha bra dialog med polisen, varför.

Många bland vanliga poliser som funderar mycket över detta. Finns en del fall som är extremt misskött i Sverige, detta är ett utav dom. Nu är PS inte ensamt skyldig, men bra förhör kan aldrig ta igen det som förlorades i början.

De bra snutarna syns inte i pressen, skriver sällan böcker. De iglar och stretar framåt.

Jag har försökt att bli klok på det här med det ”misskötta”. Vad finns det för källor?
Den tekniska biten har jag redan identifierat men vad finns det mer?

Hur länge var han på sin inplanerade semester?

Och när var den?
Vad lyckades de klanta till då?

Överlämning? JR var väl på plats och de har väl löst brott under semestrar tidigare?

Vill bara försöka reda ut hur mycket som är skitsnack från polishuset och de som tog över och hur mycket som är sanning i påstendet att PS och JR misskötte detta?

Vad exakt misskötte de?

Hunden som inte ens kan sniffa fram en varmkorv kan knappast klandras PS och JR.

Hon låg på ett ställe som gicetvis skulle kollas men det var väl inte PS och JR som var ute själva och letade. Första patrullen hade väl kunnat ta ett varv första dan där i kvarteret?

Att det funnits en konflikt i polishuset är solklart. Jag har lyssnat på några intervjuer med PS. Han menar att det var den här omorganisationen som varit en utmaning för polisen. I Bergslagen ska de haft mycket strul med detta berättar den polischef som sparkade PS och JR. Där är de alltså på samma linje.
Men det måste skurit sig av npn annsn anledning än nån ”överlämning”. Var de helt tafatta där utredarna hur man gör en teknisk undersökning? Nej för den gjordes ju.
På tal om det tekniska så är det ju TM:s dream team som missat massor i början. LW:s Google, att inte säkra Telegram är ett av de största misstagen i utredningen osv.
Ska man klandra PS och JR för att de inte har full koll på det tekniska som de har en hel avdelning under SD:s polare som sköter?

En sak är säker, klanteriet och misskötseln fortsatte sen i två år.
Och oj vad mycket semester det var hos polisen sommaren 2018 och sommaren 2019.
Vem ”överlämnade” uppdraget att säkra SD och LW:s Google då? Ja inte var det PS och JR då de för länge sedan var avpolletterade.

Försöker bara fatta vad som gick fel i början utan att ta parti vare sig för den ena eller andra sidan just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad är ett erkännande värt om det inte kan förankras i bevisning som kan ha missats i ett tidigt kritiskt skede och att det dröjde länge innan hon hittades?

Hur såg förresten eftersök med hund ut enligt EFP och MSO?
För mig helt obegripligt med den tekniken utifrån epicentrum och så nära bostaden.

Alla poliser vet att de är de första timmarna efter ett brott som är de mest kritiska. I samband med PS semester la man princip locket på hela utredningen. De blev massiva protester från de poliser som ingick i utredningen (vilket också spelade en roll vid PS petning).
Citera
2021-03-21, 12:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hunden som inte ens kan sniffa fram en varmkorv kan knappast klandras PS och JR.

Hon låg på ett ställe som gicetvis skulle kollas men det var väl inte PS och JR som var ute själva och letade. Första patrullen hade väl kunnat ta ett varv första dan där i kvarteret?
.
Det där är rent bs i förhållande till MSO och spaningsledarens roll.
För att inte tala om puggen.
Senast redigerad av develi 2021-03-21 kl. 12:21.
Citera
2021-03-21, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag har försökt att bli klok på det här med det ”misskötta”. Vad finns det för källor?
Den tekniska biten har jag redan identifierat men vad finns det mer?

Hur länge var han på sin inplanerade semester?

Och när var den?
Vad lyckades de klanta till då?

Överlämning? JR var väl på plats och de har väl löst brott under semestrar tidigare?

Vill bara försöka reda ut hur mycket som är skitsnack från polishuset och de som tog över och hur mycket som är sanning i påstendet att PS och JR misskötte detta?

Vad exakt misskötte de?

Att det funnits en konflikt i polishuset är solklart. Jag har lyssnat på några intervjuer med PS. Han menar att det var den här omorganisationen som varit en utmaning för polisen. I Bergslagen ska de haft mycket strul med detta berättar den polischef som sparkade PS och JR. Där är de alltså på samma linje.
Men det måste skurit sig av npn annsn anledning än nån ”överlämning”. Var de helt tafatta där utredarna hur man gör en teknisk undersökning? Nej för den gjordes ju.
På tal om det tekniska så är det ju TM:s dream team som missat massor i början. LW:s Google, att inte säkra Telegram är ett av de största misstagen i utredningen osv.
Ska man klandra PS och JR för att de inte har full koll på det tekniska som de har en hel avdelning under SD:s polare som sköter?

En sak är säker, klanteriet och misskötseln fortsatte sen i två år.
Och oj vad mycket semester det var hos polisen sommaren 2018 och sommaren 2019.
Vem ”överlämnade” uppdraget att säkra SD och LW:s Google då? Ja inte var det PS och JR då de för länge sedan var avpolletterade.

Försöker bara fatta vad som gick fel i början utan att ta parti vare sig för den ena eller andra sidan just nu.

Av de poliser och andra källor jag läst var PS direkt ointresserad av fallet, sa rakt ut jag går på semester. Att gömma sig bakom omorganisation var vanligt inom polisen vid tidpunkten.

Första misstaget var helt enkelt att inte undersöka omgivningen klart. Andra inte stå emot jouråklagaren, man böjde sig av ointresse.

De poliser jag känner, duktiga utredare, sa att utav abc utförde man knappt a. De lyckades inte ens koppla skriket i början. En sörja. Misstag begps, det ska gudarna veta, men att inte få kritisera PS för att han är populär är ju befängt.

Kan vid tillfälle pm dig om vad för källor jag har.
Citera
2021-03-21, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hunden blev avbruten i sitt nosande i närområdet när det beslöts att letandet skulle fortsätta i skogen i stället. Så har jag uppfattat det.

Var hade den hunnit söka nånstans då och hur länge?
(Får kolla upp sen i fupen om ingen vet på rak arm)
Citera
2021-03-21, 12:26
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag har hört ett av förhören som PS håller och där verkade han göra ett bra jobb.
Men han åkte på semester utan att överlämna till någon annan och han tyckte att inga fler utredningsåtgärder behövdes, enligt info tidigt i tråden.
Han överlämnade inte heller till någon annan när han blev sparkad. Det är oerhört barnsligt beteende och totalt ansvarslöst av en polis.

Edit, tillägg
Så det största ansvaret för den misslyckade utredningen ligger på Springare.
Det är svårt att ta igen de misstag som begicks de första dagarna.
Det tror jag inte någon kan förneka.

Kan hans ointresse för fallet bero på att LW inte var svenskfödd?
(I den här tråden där alla inblandade verkar vara mycket underliga och udda figurer så blir jag hela tiden överdrivet konspiratorisk.)

Detta börjar bli en tråd om PS istället. Sluta fixeringen, snälla!

Om ni personligen inte jobbar/jobbade med just denna utredningen, så vet ni sannolikt inte alls vad som hände.

Men så här mycket vet vi:

-PS blev INTE sparkad. Han och en person till blev omplacerade (de blev sedan utköpta för stora pengar, inte sparkade). Eftersom han var 64 och hade ett år kvar till pension, så accepterade han de stora pengarna, istället för att dra ärendet till Arbetsdomstolen. Han blev utköpt för 766 080:-. Hade han gått till AD, så hade han i bästa fall fått 150 000:- i skadestånd för den olaga omplaceringen. Så han tog ett klokt beslut.

-De som tog över utredningen vägrade prata med med PS och kollegan om utredningen, därav ingen överlämning.

-Att han åkte på semester får ni sluta att tjata om nu. Det gör alla. Annars kan inte nästa gäng poliser gå på sin semester. Det är bara i TV-deckare poliser inte åker på semester. De grova brotten slutar aldrig att välla in. De kriminella tar inte semester.

-Och dra inte rasistkortet mer! PS är ingen rasist. Däremot är han en polis som många (som jobbat med honom) har önskat skulle varit kvar. De benämner honom som Örebros bästa utredare.

Man kan dessutom lätt se att enda gången utredningen kunnat få succé i starten, var just när PS höll i förhören. Han han fattade - till skillnad mot en del andra - att det inte går att köra några mjukistakter med SD. Han fattade också hur han skulle skapa lagom "grabbig" känsla med SD, innan han högg som en kobra.

Min och många andras övertygelse är att om PS hade varit kvar, så hade detta varit löst för längesen.

Kan vi nu ägna oss åt fallet, istället för att rabbla obekräftat skvaller?

#TeamÅsaHiding

Peter S om överlämningen

https://www.bildtagg.se/bild/yvzivmbwczo11z05pk7f2uik
Citera
2021-03-21, 12:28
Medlem
Citat:
Han har ett ansvar överlämna korrekt, det vet alla att han inte gjorde. Dyrbar tid försvann.

Det är hans ansvar, inte någon annan. Tommie lindström nummer två, enough said.

Hur vet vi att han inte överlämnade korrekt? Var kommer denna uppgift som hängt med så länge nu i bevakningen av detta fallet?

Vad är ursprungskällan?
Citera
2021-03-21, 12:30
Medlem
honung66s avatar
Vad tror ni det hade gjort för skillnad om hon hade hittats redan på tisdagen?

(Seriös fråga)
Citera
2021-03-21, 12:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Alla poliser vet att de är de första timmarna efter ett brott som är de mest kritiska. I samband med PS semester la man princip locket på hela utredningen. De blev massiva protester från de poliser som ingick i utredningen (vilket också spelade en roll vid PS petning).
Runt 4 dygn i värme, 160 meter fr hemmet.
Med information om att ha rest sig ur en chatt vid midnatt och paketinslagning hemma och lämnat dörren öppen varav fortskaffningsmedel är kvar hemma.
Det har hörts förtvivlade skrik.

Ut från epicentrum, sök av metodiskt meter för meter och öka radien med hundsök.
Scanna meter för meter och bocka av på kartor.
Citera
2021-03-21, 12:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Vad tror ni det hade gjort för skillnad om hon hade hittats redan på tisdagen?

(Seriös fråga)
Spårsäkring BP och vunnen tid.
Citera
2021-03-21, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Ur förhör med LWs son:

F: Å du nämnde en som heter Stefan.
V: Stefan han är..jättesnäll..kan ha lite hård humor en gång så på hans dotters..hans ena dotters hästkalas..utan o säga nått till alla så bjöd han på hästhamburgare..
F:Mm-hmm..
V: Såhär.. hamburgare gjorda av häst.
F:Mm-hmm..
V: Å ingen visste ju nått.. å sen efter kalaset berätta han det för dottern då..

Seriöst?

Finns det hamburgare 🍔 med hästkött i på svenska marknaden?

Det var inte mackor med sånt här istället då? Desto vanligare.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Hamburgerk%C3%B6tt

Oavsett så är det inte helt friskt att bjuda på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in