2021-03-20, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det var så jag uppfattade det tidigare. Samt en annan som var på plats som nämnde hålrum med rester i. Kan absolut varit jag som missuppfattat dock.

Hur bedömer du chansen att D inte ville bli hittad?

Jaha jag tror att om du kollar på mina bilder igen med ”luddet” så ser du att längre in finns det en liten spricka där det är fullt med vävnad och ännu mer ludd. Det har liksom lagt sig i sprickorna och så fanns det lite små ”gropar” in här och där men inget stort alls.

Alltså det var det första jag sa till min vän som var med, vilket jävla jobb att ta sig ut dit och han har dessutom haft god tid på sig att ändra sig medan han gått/sprungit dit men han kan verkligen inte ha velat bli hittad och hade nog förmodligen inte blivit det om inte polacken hade råkat gå just där. Vilket också är sjukt märkligt att han gjorde.
Jag bara undrar hur DA i hela friden hittade till platsen utan GPS.
Citera
2021-03-20, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suntoucher76
Han kan ju ha sprängt av huvudet och ett ben, då är ju fortfarande större delen av kroppen kvar och fortfarande tung.

Nej, det ska inte ha funnits så stora ”delar” kvar och varenda tygbit som suttit på kroppen verkar dessutom ha flygit.
Citera
2021-03-20, 23:35
Medlem
SwampDoggs avatar
Är det för mycket begärt att mänskliga kvarlevor städas bort efter att polisen är färdiga? Det här delandet av bilder känns inte värdigt och hade enkelt kunnat undvikas. Jag förstår att polisen har problem om inte så grundläggande saker blir ordentligt gjorda.

Vila i frid, Deniz.
Citera
2021-03-21, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Har också med att göra att sliddjuren oftare är otrogna och sviker sin partner än vad mannen gör. Mannen blir knäckt o tar livet av sig, medan sliddjuret är på ny kukjakt
När det gäller otrohet är det nog ingen större skillnad. Rent statistiskt måste ju alla dessa otrogna tjejer ha någon att vara otrogen med och man skall nog inte räkna med att alla skall vara trogna genom ett helt liv. Men det är verkligen ingen anledning att ta livet av sig även om det kan vara djävligt. Men man lär sig med åren.

Efter något eller ett par kraschade äktenskap så kan man ju hoppas att det sitter. För de allra flesta så är otrohet ett svek som möjligen går att förlåta men det går aldrig att göra ogjort. Som att limma ihop en kinesisk vas. Värdet faller och det blir aldrig detsamma. Tro mig, jag har lärt mig. Från båda håll.
---------------

En sak som jag sett här är att många tycks tro att en "tuff" utbildning och anställning skulle på något sätt förändra en människas känsloliv i grunden. Utöver den fysiska och kunskapsmässiga träningen får ju dessa soldater träna in hur de helt automatiskt skall reagera på rent känslomässiga påkänningar. De skall reagera och handla på ett sätt som inte leder till att de riskerar deras egen, gruppen eller uppdragets säkerhet. Detta, precis som kunskap och fysik, är något de är tvungna att fortsätta träna genom hela sin karriär helt enkelt för att det inte är en hårdkodad statisk del av dem själva.

De, såväl som många av oss andra, iklär sig en roll i sin anställning som är anpassad till vad de förväntas utföra. Hur många av er "blir en annan" när ni tar på er arbetskläderna? Troligen blir ni någon som enkelt klarar utmaningar som ni kanske skulle stå lite oförberedda inför om ni möttes av dem i era vanliga kläder på fritiden? Tänk då efter hur ni angriper ett känslomässigt dilemma under arbetstid? Man ser det väl oftare lite klarare och med mer sunt förnuft då än när man sitter hemma i ensamhet.

Dessa soldater är ju precis likadana. En sak de är tränade för är inga problem alls oavsett hur mycket ond bråd död eller elände det än innebär men om de tar med sig jobbet hem, eller om det dyker upp något utanför den sfären de är tränade för, kan vara en skitsak vid fel tidpunkt, och i hemmiljö så krackelerar fasaden och det blir kaos.

Ingen klarar allt och behåller en sund mental hälsa utan att ventilera ut spökena.
Citera
2021-03-21, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Så du menar att män lyckas med sina självmord för att de är tuffare och tål smärta bättre? Det motsägs ju av att det som självmordsoffren ser som mest smärtsamt är att leva.

Kommer inte ihåg alla procentsatser men tror runt en tredjedel av alla självmord utförs genom hängning och en tredjedel genom förgiftning. Ingen av dem är väl direkt smärtsamma.

Att två tredjedelar av alla självmord begås av män och en tredjedel av kvinnor beror väl oftast på att kvinnor generellt har lättare att prata om sina problem och att de också vanligen har ett betydligt större kontaktnät där de kan söka stöd än män har. Tidigare var nog också det faktum att män oftare hade ekonomiska ansvaret i olika situationer en orsak tillsammans med mäns uppfostran att vara "stark, tyst och handlingskraftig". (Och därmed en idiot) Detta har dock ändrats de senaste åren och det blir en allt större andel kvinnor i yngre medelåldern som tar sitt liv.
jag menar inget - forskningen menar....
Citera
2021-03-21, 09:07
Medlem
Deniz hade ett machojobb ...inte visa känslor...men tittar man på bilder av deniz .så ser man att han var en känslig och fin kille....han kunde nog inte hantera jobbiga känslor ..PG av att han alltid skulle verka så stark och manlig.
Citera
2021-03-21, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letmegetme
Jag tror att dom grävt med jord och annat som legat i skrevan för att få med allt. Var nog mycket delar att plocka upp.

Ska du gå efter en snabb glimt av liksäcken på tv eller gå efter fakta av hur det ser ut på fyndplatsen, vad många fått bekräftat från säkra källor, att bombgruppen var där och att hans föräldrar återkommande upprepar sprängning i deras inlägg?
Det är dags att sluta ifrågasätta det som hänt och börja acceptera läget.

Jag har varit på platsen och kan konfirmera att det ligger kvarlevor kvar i sprickan, ett större hud/benfragment. Jag såg också en blå tygbit i sprickan som har samma färg som trådarna på letmegetmes foton. Någon har lagt en liten bukett gjord av lingonris. Jag såg inget på väggarna men kollade inte så noga. Sprickan som egentligen är några stenblock som står mot varandra är inte så stor men en människa får plats.

Det ligger ganska lätttillgängligt i förhållande till andra områden i brandområdet. Jag kom inte från ett annat håll med svår terräng men det går en stig fram till sprickan som ansluter till en grusväg söderifrån.
Citera
2021-03-21, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishWanderer
Jag har varit på platsen och kan konfirmera att det ligger kvarlevor kvar i sprickan, ett större hud/benfragment. Jag såg också en blå tygbit i sprickan som har samma färg som trådarna på letmegetmes foton. Någon har lagt en liten bukett gjord av lingonris. Jag såg inget på väggarna men kollade inte så noga. Sprickan som egentligen är några stenblock som står mot varandra är inte så stor men en människa får plats.

Det ligger ganska lätttillgängligt i förhållande till andra områden i brandområdet. Jag kom inte från ett annat håll med svår terräng men det går en stig fram till sprickan som ansluter till en grusväg söderifrån.

Bra sammanfattat, tycker jag. Tärrengen olika svår från olika håll, svår men uppenbarligen inte alls omöjlig för vanliga friska människor, ens att hitta! Bekräftat av DA själv med sina bilder i datorn. Vad säger att hans tidigare besök där varit ensamt?
Ingen som sagt ett ord om hur dessa "snöleoparder" tränar på sin fria vardag? SATS och klätterväggar inomhus, slättrampade belysta tydligt märkta träningsleder? Troligt är väl att de letar efter svårast möjliga ställen så nära det går att träna i naturen också!? - för långt till himalajaliknande platser nära shlm. Därmed tänker jag att fler än han varit där förut! Alla dessa frivilliga som letade i höstas verkar ha undvikit "svår tärreng" med snäv bild av att han bara sprungit sörmlandsleden, inget fel eller konstigt med det! Men alla frivilliga militärer, kollegor och kompisar till honom borde tänkt ett steg längre, märkligt att det verkar inte vara fallet. Inte minst med uppgifterna om att det letades ändå väldigt nära?
Bara min tanke.
Citera
2021-03-21, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwampDogg
Är det för mycket begärt att mänskliga kvarlevor städas bort efter att polisen är färdiga? Det här delandet av bilder känns inte värdigt och hade enkelt kunnat undvikas. Jag förstår att polisen har problem om inte så grundläggande saker blir ordentligt gjorda.

Vila i frid, Deniz.
Sveriges poliskår måtte tillhöra en av världens lataste!
Citera
2021-03-21, 11:23
Medlem
Någon som vet när begravningen är och vart Deniz kommer att bli begravd?
Citera
2021-03-21, 11:30
Medlem
Merwinnas avatar
Det jag inte fattar: polisen ska ju ha hittat bilder av fyndplatsen i D:s dator. Varför kollade de då inte där tidigare..? Och om de inte kunde lokalisera platsen - varför tog de då inte hjälp? De kunde ha lagt ut bilder på sin hemsida - och lämnat till tidningarna - och bett om tips. Eller om de inte ville det, för att de var rädda att andra skulle gå dit före dem, så kunde de ha frågat personer som kunde vara insatta i terrängen, lite diskret. En skogvaktare? Orienterare? Det verkar OTROLIGT att polisen inte kunnat hitta platsen på nära fyra månader, utan att fyndet måste göras av en slump av en privatperson.
Citera
2021-03-21, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Sveriges poliskår måtte tillhöra en av världens lataste!

Ja, lathet, inte bry sig, kunskapsbrist man inte vet hur man gör eller fantasin räckte inte till att detta skulle bli "vallfärdsplats" nr 2 efter Makkah.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in