2021-03-21, 01:46
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Behave
Hon är väl en av de mest kända som blivit åtalad i ett förtalsmål, som även denna kvinna blivit.
Är det anledningen till att du tror att CW är personen bakom anmälan? Det finns säkert hundra andra alternativa personer.
Citera
2021-03-21, 01:56
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Klart som fan det är fel.
Men här tror jag inte nämndemän och övriga i domstolen kan undgå kvinnans förflutna och ge henne mer trovärdighet än Lambertz. Jag skulle bli väldigt förvånad med det som framkommit.
Lambertz kommer gå fri i väntan på dom.
Det tar ett tag innan man slutar förvånas. Jag hoppas (och tror) att han döms så fler får upp ögonen för vad den sjuka feminismen leder till.
Citera
2021-03-21, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Behave
Hon är väl en av de mest kända som blivit åtalad i ett förtalsmål, som även denna kvinna blivit.
CW är dömd i förtalsmål, det är inte denna kvinna utan rättegången är i april. Det är således inte CW
Citera
2021-03-21, 02:01
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
CW är dömd i förtalsmål, det är inte denna kvinna utan rättegången är i april. Det är således inte CW
"Kvinnan som anmält honom". Honom = GL. Det var inte MÄ som gjorde anmälan.
Citera
2021-03-21, 02:08
Medlem
smoerreboms avatar
Blir tokig på den här tråden, hittar inget som visar vad den här ea heter, bara exets blogg som visar att hon var knäpp, en video på Youtube som visar att hon var rätt snygg, en hovrättsdom där det är sekretess på namnet.

Ser iaf att en krönika från Cissi Wallin kryper allt närmare.

Hon har väl kåtat upp Lambertz med lite gränslöst beteende innan helt enkelt, det är ju lockande.

Extra roligt att Margit Knutsson kallar rättsväsendet sinnesslött när hon är känd för att som justitieråd ha brutit mot domareden för att få hjälp med ett skattemål.
Senast redigerad av smoerrebom 2021-03-21 kl. 02:16.
Citera
2021-03-21, 02:32
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Ja, jo....
Stoppa pressarna är ju en bra källa vid sidan av Flashen, vet inte var jag sett att GL höll någon domare bakom ryggen så han fick behålla jobbet trots lite fulsexande med barn. I mina öron låter det snarare som om GL skulle ha närt drömmar om incest.

Daniel Nyhlen och Chang Frick är dom enda två riktiga journalister som finns kvar när Janne Josefsson gått i pension.

Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Blir tokig på den här tråden, hittar inget som visar vad den här ea heter, bara exets blogg som visar att hon var knäpp, en video på Youtube som visar att hon var rätt snygg, en hovrättsdom där det är sekretess på namnet.

Ser iaf att en krönika från Cissi Wallin kryper allt närmare.

Hon har väl kåtat upp Lambertz med lite gränslöst beteende innan helt enkelt, det är ju lockande.

Extra roligt att Margit Knutsson kallar rättsväsendet sinnesslött när hon är känd för att som justitieråd ha brutit mot domareden för att få hjälp med ett skattemål.

Margit Knutsson? Hjälp oss med mer info!

/Provokatör
Citera
2021-03-21, 02:33
Medlem
Pågar ...jag köper vad ni säger om Häktningar ..att det sker obefogat men ..
Jag tror eller riktigare vet att Det Svenska samhället inte fungerar så som man säger
Det är skillnad om det är en " Klan blatte."
Eller fransman på akademin
Skjuta efter varg är ett Riksbeteende så klart det finns intressen där ...
Eller ett " Crackluder " dom har ingen chans i Normalfallet och inga Kontakter inga Riktiga advokater ( jfr Borgström i Quick fallet )
Inte råd hävda en rätt utan är hänvisade till att knyta näven i Byxfickan ..går ju inte ens till Snuten vanligen..
Folkhemskastreringar och Whatnot som svinerier
Det finns de i Utanförskapet + de i Innanförskapet . Prekariatet som inte har en snöbolls chans i he...e.. + Nomenklaturan som är " Partilojala " Senast Eliasson som landade orimligt för att inte säga svinaktigt Mjukt

Men dit hör inte GL han är en " Top Dog " tillsatt av partiet skyddat av partiet Beordrad att titta på andra hållet inför klara samhälleliga misslyckanden .. Som han kunde ha granskat på JK
Arbetsförmedlingen / Försäkringskassan / Varför inte Polisen osv / Domstolar kanske

Så när man ger sig på Honom ger man sig på Utnämnaren ..Partiet .. Det menar jag talar för att det finns tydliga fakta --jag kan ha fel men så tror jag..

Kan inte minnas att ´ngn " Higher Ups " åkt in eller häktats
Det enda egentligen var när snuten Åkte på sin Zigenare lista och det var Ziggisarna själva inte apparaten som " Reparerade sig själv "

jag kan ha fel men så tror jag.. Den känslan har jag ...Att han sitter illa till.
Hörs inget heller om att detta är helt fel från Regeringskansliet .. Visst ...får inte lägga sig i strikt sett med det brukar dom göra i alla fall om Chansen Finns ---- Helt Tyst..
För mig stämmer det också med hans Personlighet Översittare.
JM + RÅ har snackat om detta tror jag
Citera
2021-03-21, 02:52
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör

Margit Knutsson? Hjälp oss med mer info!

/Provokatör
Jag kollade faktiskt för en stund sedan.
Sverige är en monarki, det ska man alltid ha i bakhuvudet.
HD- domare pekar på Facebook på vem som bör vinna i en ännu polisutredning.

https://www.expressen.se/nyheter/hogt-uppsatt-domare-stottar-toppjuristen/

https://www.domstol.se/hogsta-forvaltningsdomstolen/justitierad/margit-knutsson/

EDIT, när vi länkar till Expressen och det ger klick så låser de artikeln. De tror att vi ska betala då.
Senast redigerad av Neolitikum 2021-03-21 kl. 02:57.
Citera
2021-03-21, 03:05
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Jag kollade faktiskt för en stund sedan.
Sverige är en monarki, det ska man alltid ha i bakhuvudet.
HD- domare pekar på Facebook på vem som bör vinna i en ännu polisutredning.

https://www.expressen.se/nyheter/hogt-uppsatt-domare-stottar-toppjuristen/

https://www.domstol.se/hogsta-forvaltningsdomstolen/justitierad/margit-knutsson/

EDIT, när vi länkar till Expressen och det ger klick så låser de artikeln. De tror att vi ska betala då.

Ahaa, tack. Nepotism I sin renaste form.
Om målet skulle gå till Högsta domstolen kan de behöva be hennes domstol om hjälp
. Källa: Expressen , ta allt med en nypa salt.

Ja chansen att detta tar sig till HD är överhängande.

/Provokatör
Citera
2021-03-21, 03:31
Medlem
Magictrixs avatar
Nu verkar det som vi vet lite mer, enligt Expressen som tydligen kommit över sms-trafik efter sexet.

Lambertz har ironiskt nog hjälpt den här kvinnan i ett mål som gäller sexuella övergrepp. Han har dessutom bistått henne med att formulera själva anmälan.
Varför?
Utåt sett för att han såg henne som sin dotter och vill värna om henne. Om han var medveten om hans psykiska status är osäkert. Han är dessutom en gammal man som kanske inte har kolla på alla färger i autismspektrat? Internt sett (män emellan) är han ett gubbsjukt äckel som dreglar över ett skadat offer. Han försöker grooma henne genom att kalla sig för hennes "pappa".

Antagligen är han medveten om att hon redan på julafton är involverad i tvä fall av sexuella övergrepp. Därför bjuder han hem henne med tydliga övertoner om att inget sexuellt ska hända.

För att lura sig själv och sitt offer super han ner henne. Eftersom hon inte är vid sinna sinnens fulla bruk och dessutom redlöst berusad kan hon, eller inte, ha agerat utåtriktat och inbjudit till sex.

GL sätter på den sovande kvinnan El*ra som vaknar av det och inte mår så bra. Viss argumentation uppstår och kvinnan åker hem. Nästa dag kontaktar hon en väninna som anmäler GL å hennes vägnar. Viss textning sker mellan GL och kvinnan. Hon undrar hur han kunde sätta på henne. GL ber om ursäkt och säger att det var dumt. Han ångrar sig och kallar sig idiot. Han lovar att inte göra om det...

Ytterligare en dag senare får kvinnan ett anfall och ringer ambulans och blir inlagd. Hon berättar det för GL som är ledsen för hennes skull.

Konversationen ger vid hand att de kände varandra ganska bra. Det var inte fråga längre om en student som ville ha goda råd. Han har varit hennes ombud och de har träffats över ett år. Även under privata omständigheter. Han borde alltså vara medveten om hur hon är och vad hon lider av. Hon å andra sidan borde vara medveten om GLs mentala status som rättshaverist. Men möjligen tror hon på hans idéer?

Allt kokar ner till detta. Antingen har GL utnyttjat och groomat kvinnan för att få hem henne och supa ner henne. Väl medveten om att hon är sårbar och ibland använder sex som ett slags självmedicinering. Eller, så har hon använt sin benägenhet för att lura GL i en fälla för att tjäna pengar. Men med tanke på hennes historik är hon nu våldtagen en tredje gång på relativt kort tid. Vilket även hon borde förstå framstår som rätt... märkligt. Sveriges första serievåldtäktsoffer?

Av konversationen som presenterats framstår det som att hon varit full, flirtig och möjligen en aning psykotisk. Vilket Lamberz utnyttjar. Vilket får en att ana att tillvägagångssättet varit liknande vid de tidigare fallen. Förmodligen blir hon sexuellt utagerande när hon blir berusad och använder det som man självmedicinerar alkohol när man mår dåligt. Hade Lamberz varit nykter själv hade han definitvt utnyttjat situationen. Nu kan han skylla på att han var berusad själv (om han nu var det?) och därmed få viss strafflindring.

Kort sagt, ta inte hem autistiska människor och sup ner dem för att ligga med dem. Det slutar inte lyckligt för någon.
Citera
2021-03-21, 05:21
Avstängd
tomyhockeys avatar
det går inte bevisa vad som har hänt mannen frikänns och han är en gammal sosse .
Wallenberg sa " vi äger domstolar "
Citera
2021-03-21, 05:27
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Nu verkar det som vi vet lite mer, enligt Expressen som tydligen kommit över sms-trafik efter sexet.
Kort sagt, ta inte hem autistiska människor och sup ner dem för att ligga med dem. Det slutar inte lyckligt för någon.

Jo, advokaterna lär få bra betalt.

Har Lambertz skickat sms så är han rökt. Han om någon borde veta att sådant straffar sig. Typ " kondomen var på hela tiden"
eller " trodde du ville".

Nu har han tid att skriva en bok. " Från insidan - oskyldig dömd"

De psykopater jag träffat har alltid gett mig en ryggradskänsla att något är fel, jättefel. GL borde förstått vad detta kan leda till.
Senast redigerad av Mullret 2021-03-21 kl. 05:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in