2021-03-20, 18:50
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Att vara ökänd för att spela offer och försöka driva in skadestånd från alla naiva män man möter är INTE ett yrke!
Kanske dags att se om sitt liv om nämndemän börjar nicka igenkännande, och den man har mest kontakt med är ens gamla advokat som stannat kvar (av någon anledning) i alla år?
https://lennartmsjoberg.blogg.se/2021/march/kriget-fortsatter.html

Citat:
Enligt handlingar från tingsrätten fick anmälaren ett målsägandebiträde i början av januari.

Citat:
Clea Sangborn
https://www.forsvar.se/clea-sangborn

Vet någon om det är Clea Sangborn som är advokaten som hennes ex nämner och om advokaten Clea figurerar i tidigare mål eller i kommande förtalsåtal mot henne 8/4?
Citera
2021-03-20, 18:52
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Vad är förkortning för?

Flashbacklingo:
BO = BrottsOffer, förkortning som flasbackare använder när det gäller normala dussinvåldtäkter.

= MålsÄgande (även MålsÄgare), förkortning som flasbackare använder när det finns misstanke om att BO ljuger.

Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Om lambertz faktiskt våldtagit henne hade han nog inte skrivit något sms som skulle kunna användas som bevis mot honom. Särskilt med hennes historik. Rimligt att han då varit på sin vakt.
Är det ett rimligt antagande?

Ja enig, han är trots allt inte en fullblodsidiot bara en vanlig idiot.

/Provokatör
Citera
2021-03-20, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Varför erkänner han våldtäkt på sms sedan då? Och nu nekar? Nej, det är uppenbart att MÄ försöker förvanska sanningen.
Förvisso är det ju en annan sak att erkänna till polisen/rätten och att erkänna privat. Han kunde ju ha trott att det skulle stanna som en privatsak. Dock är det ju extremt nativt att utgå från det givet kvinnans historik. Det talar för att han inte gjort det. Samtidigt är det en märklig man som aldrig slutar att förvåna så ingenting är omöjligt.
Citera
2021-03-20, 19:04
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Förvisso är det ju en annan sak att erkänna till polisen/rätten och att erkänna privat. Han kunde ju ha trott att det skulle stanna som en privatsak. Dock är det ju extremt nativt att utgå från det givet kvinnans historik. Det talar för att han inte gjort det. Samtidigt är det en märklig man som aldrig slutar att förvåna så ingenting är omöjligt.
Finns ingen anledning att tro att han erkänt en våldtäkt på sms. Dels är det som sagt extremt osannolikt, dels finns det inget sådant erkännande att utläsa.
Citera
2021-03-20, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Fyfan vad tungt att behöva gå igenom det där. Folk är fan sjuka i huvudet i det här landet, övriga planeten också för den delen.

Jepp. Oftast är det också så att killarna som råkar ut också är dumma i huvuden i stunden. Antingen fullpackade eller drogade. Sådant tar rätten inte hänsyn till. Dels måste man också, som kille, precis som många tjejer vara på sin vakt när det gäller vem man går till sängs med. Har varit med ett antal tjejer genom åren och gör mig till minnes att jag tackat Nej till många pga att man känt på sig att ngt e skumt med tjejen. Vill understryka att jag aldrig själv anklagats för något.
Citera
2021-03-20, 19:09
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
"Att vara ökänd för att spela offer och försöka driva in skadestånd från alla naiva män man möter är INTE ett yrke! Kanske dags att se om sitt liv om nämndemän börjar nicka igenkännande, och den man har mest kontakt med är ens gamla advokat som stannat kvar (av någon anledning) i alla år?"
Citat:
"Alla dina handlingar och alla dina val har skapat ditt liv! Är du nöjd med ditt liv? Inte! Skyll då inte hela tiden på andra utan sluta med all destruktiv skit som du tror ska inbringa pengar."

Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Vet någon om det är Clea Sangborn som är advokaten som hennes ex nämner och om advokaten Clea figurerar i tidigare mål eller i kommande förtalsåtal mot henne 8/4?

Undras hur mycket det ligger i vad hennes ex skriver? Stämmer det, så är hon en ganska farlig tjej, för alla män hon möter.
Senast redigerad av -Info- 2021-03-20 kl. 19:22.
Citera
2021-03-20, 19:22
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
I detta fall åkte hon in till akuten två dygn efter den anmälda våldtäkten:

Hur vanligt är det?
Ja och vet vi varför hon åkte till sjukhus?
Var det psykakuten?
Citera
2021-03-20, 19:23
Medlem
Handknutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Varför erkänner han våldtäkt på sms sedan då? Och nu nekar? Nej, det är uppenbart att MÄ försöker förvanska sanningen.

Förmodligen gör de det båda två. Förvanskar - eller varit så packade att de inte har koll någon av dem. Efterhandskonstruktioner lutar det till. MÄ känner sig uppenbarligen våldtagen. GL tycker sig uppleva samförstånd. Är ganska säker på att GL kommer gå fri och tjejen får löpa gatlopp. Det brukar mest sluta så. GL är ändå torsk hur det än slutar.
Citera
2021-03-20, 19:23
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Prata gärna om elitens idioti!!

Detta " nya EA-mål" är ju som en skänk från självaste Fru Justitia.
Ty tänk bara, om julemyset istället hade timat hemma hos Nisse i Bandhagen, 67 år gammal och juridiskt helt obildad?!
DÅ hade denna EA fått honom dräpt i alla tänkbara rättsinstanser - för olovligt julesex - utan att populasen inkl. fb.domstolen hade vetat eller brytt sig ett enda litet pillekvitt!

Med detta sagt så utgår jag fortfarande ifrån, att GL här kör en ren INSTALLATION. Med syfte att skämta Aprillo - med både media och svenskt orättsväsende!

Det vore ju ett skämt man kunde skratta sej harmynt åt, en installation åt vad gör han , äldre farbror juristers oförmåga att leva som man lär ut, eller kanske senila kåtbockars tillkortakommanden i media
hursomhelst så begriper jag ingenting av detta, å jag tycker heller inte synd om varken hen eller hon

den som bäddar får man ligga med ,,, eller hur nu ordspråket lyder
Citera
2021-03-20, 19:25
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum

Försvarare för EA i förtalsmålet är Petra Kumlin, som också var målsägarbiträde i DU-målet.
Citera
2021-03-20, 19:26
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Undras hur mycket det ligger i vad hennes ex skriver? Stämmer det, så är hon en ganska farlig tjej, för alla män hon möter.

Bifogar länken som är upplagd i tråden med alla de kvinnor exet/fotografen LS haft och fotat.
I partiet med henne så är det först hans livs kärlek... sedan blir det alltmer hotfullt och jobbigt.

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Flennartmsjoberg.se%2Ffin e-art-nude
Senast redigerad av Jagersro 2021-03-20 kl. 19:41.
Citera
2021-03-20, 19:32
Medlem
Har inte läst allt ..
Men det att man går eller fraktas till sjukan stämmer med att man utsatts för brott.
Jag tänker om att man har blivit fysiskt skadad ..fått på käften behöver man kanske se om revben eller så. Hemska saker har man hört även i sexbrott.
Samma är det väl om man fått ett Psykbryt att det kan få samma behov av sjukvårdsbesök

Detta är om jag fattar det rätt --- innan det är Polisanmält vilket en väninna gör senare.

Sammanhållen trovärdig detaljrik beskrivning ... Sjukhusbesök stämmer ju där tycker jag..
Utan att ha läst allt ..ber om ursäkt ifall jag är snett ute här.
Men där har Åklagaren dokumentation + vittnesuppgifter att hämta utöver SMS som verkar finnas.
Jag kan inte det men beroende av vilken vård så skrivs där en daganteckning av vårdpersonal.
Förutsätter jag Samt kanske förskrivning

Jag säger inte det att det behöver stå i sammanhang men analogt slagsmålet på Krogen där folk behöver plåstras om --så stämmer ju sjukhusbesöket som analogi . Hänt ngt Hemskt ...
Sjukvården är ju fackfolk med kanske anmälningsplikt om det ser konstigt ut slagen eller så.
Och är det psykbryt kanske det också finns anteckningar om typ " Våldtagen "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in