• 1
  • 2
2021-03-20, 17:59
Medlem
Dr.Brauns avatar
Efterlyser boken "Mötet i Gläntan", skriven av Clas Svahn. Den verkar vara slutsåld överallt så jag lägger mitt sista hopp här på flashback.
För er nyfikna så handlar den om Gösta "Pollenkungen" Carlsson som år 1946 var ute en sen kväll och vandrade i Sibirienskogen i Ängelholm och fick där se ett landat UFO och deras besättning.
Om någon här har boken eller känner till någon som har den och kanske kan tänkas sälja den, eller om någon vet vart den finns att köpa så skriv för guds skull!
Citera
2021-03-20, 18:05
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Braun
Efterlyser boken "Mötet i Gläntan", skriven av Clas Svahn. Den verkar vara slutsåld överallt så jag lägger mitt sista hopp här på flashback.
För er nyfikna så handlar den om Gösta "Pollenkungen" Carlsson som år 1946 var ute en sen kväll och vandrade i Sibirienskogen i Ängelholm och fick där se ett landat UFO och deras besättning.
Om någon här har boken eller känner till någon som har den och kanske kan tänkas sälja den, eller om någon vet vart den finns att köpa så skriv för guds skull!

Testa att dra iväg ett mail om den

Citat:
Maila oss på info@parthenon.se om du vill att vi ska bevaka den åt dig,

https://www.parthenon.se/bocker-utgi...ontakt-med-ufo
Citera
2021-03-20, 18:07
Bannlyst
https://www.youtube.com/watch?v=QZlQ_V3PXuE

Tillsvidare nöj dig med denna podcast.
Citera
2021-03-20, 18:09
Medlem
Dr.Brauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck

Tusen tack! Har skickat iväg ett mail nu. Är du med intresserad av ämnet?
Citera
2021-03-20, 18:12
Medlem
Dr.Brauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
https://www.youtube.com/watch?v=QZlQ_V3PXuE

Tillsvidare nöj dig med denna podcast.

Tack så mycket Ska lyssna på den till ett glas whiskey nu. Var tidigare nere i Sibirienskogen och spanade in monumentet.
Har även hört "UFO poddens" version av ämnet i fråga men av någon anledning har P3 valt att ta bort avsnittet ifrån sin lista på Spotify, undrar varför?
Citera
2021-03-20, 19:07
Medlem
Citat:

Jag har läst en hel del om UFO och känner väl till Claes Svahn. Detta fall är ointressant. Finns mycket bättre fall där nackhåren reser sig och gåshud sprids över kroppen...
Detta fall är en gäspning. Du ska veta att där är en hel del skräp på det här området.
Citera
2021-03-20, 19:20
Medlem
Citat:

Läs istället fallet: Mysteriet med kristallcirkeln

https://www.ufo.se/index.php/svenska...vikern#uToppen
Citera
2021-03-20, 19:22
Medlem
xxstygians avatar
ändrade till en trevligare text

Citat:
Ursprungligen postat av bedlund
Jag har läst en hel del om UFO och känner väl till Claes Svahn. Detta fall är ointressant. Finns mycket bättre fall där nackhåren reser sig och gåshud sprids över kroppen...
Detta fall är en gäspning. Du ska veta att där är en hel del skräp på det här området.

Tipsa oss om några nackresande fall?
Citera
2021-03-20, 19:53
Medlem
Dr.Brauns avatar
Citat:

Dom svarade efter typ en kvart! Dom har en ny upplaga på g av boken, dom bara väntar på att Clas Svahn ska skriva färdigt ett nytt kapitel till den. Glada nyheter!
Citera
2021-03-20, 19:54
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Dom svarade efter typ en kvart! Dom har en ny upplaga på g av boken, dom bara väntar på att Clas Svahn ska skriva färdigt ett nytt kapitel till den. Glada nyheter!

Gött en Lördag
Citera
2021-03-20, 19:54
Medlem
Dr.Brauns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bedlund

Jag är väl insatt i UFO ämnet jag med men såklart finns det andra hårresande fall i ämnet. Som tex närkontakten som eleverna hade vid Ariel School 1994. Bara ett exempel
Citera
2021-03-20, 20:04
Medlem
Dr.Brauns avatar
a d
Citat:
Gött en Lördag

Haha ja den var lite oväntad.
Något jag lagt märke till i denna historia (lägg väl märke till att detta utspelade sig 1946) och som förbluffar mig är att jag ser en röd tråd, som löper genom många olika närkontakter jag läst om ifrån olika årtal och även länder, men en sak har många gemensamt vilket är så otroligt häftigt.

*Gösta påstår att innan rymdskeppet sköt iväg i hyper-fart så la den sig VERTIKALT med horisonten, precis så sa tex Bob Lazar att skeppen la sig innan dom sköts iväg. Likaså vittnar skoleleverna ifrån Westall om samma sak, skeppet la sig på "sidan" innan det sköt iväg.

*Skeppet är EN enda stor del, inga skruvar, nitar, eller vassa kanter. Som att allt är gjord i en enda form. Även det sa Bob Lazar och såklart även tusentals andra som vart i närkontakt. Även insidan av skeppen har även denna karaktäristiska utforming.

*En annan sak jag hört och som även Gösta tar upp är att verelserna har en slimmad kroppsdräckt som liksom verkar gjuten på dom, inga knappar, inga sömmar. Det hör man i princip ifrån alla andra med.

*På brösten hade dom någon form av kamera mojäng. Även detta har jag hört från flera olika fall, till och med ifrån andra länder.

*Blonda verelser som ser nordiska/människo-liknande ut är väl det man oftast hört, men lägg märke till nu att detta var 1946, alltså är detta (vad jag vet) den FÖRSTA dokumenterade närkontakten där någon påstår att dom ser dom såkallade "Nordic Aliens/Tall whites/Swedes".
Senast redigerad av Dr.Braun 2021-03-20 kl. 20:10.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in