2021-03-20, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
UNDVIK A-Z vaccinet. Biverkningarna ökar nu för varje timme runt om i europa.

Ojdå.. börjar komma fram i Sverige nu också.
Snart ingen som vill ta detta vaccin.
Men Fhm med tegnell i spetsen säger att ”det är ett bra vaccin”.
Citera
2021-03-20, 17:31
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Är er demonstration redan slut?
Eller flydde ni från 5G-strålningen?

Jag hörde att det egentligen inte är blodproppar, utan chipet som ”fastnat”
Citera
2021-03-20, 17:38
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

Tillräckligt bra. Känner en som skulle fått sprutan men det blev inställt i väntan på FHM;s tankepaus. Det var givet AZ de skulle fått.

Jag tar det gärna om inte min doktor säger något annat däremot ska jag ta blodförtunnande i samband med spruta. Den mycket sällsynta trombocytopenin är ologisk den drabbar riktigt unga har jag läst mig till. De med starkt immunförsvar som överreagerar.

Kanske kommer en helomvändning, gamla som har benägenhet för blodpropp ska få AZ och Pfizer till de yngre. Men ger man åldringarna blodförtunnande i 3 veckor borde riskan vara extremt liten.
Citera
2021-03-20, 17:41
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag befarar att Sveriges strategi kommer att bli mycket smärtsam för ekonomin.

Man skyddar inte ekonomin genom att låta ett virus spridas. Man skyddar ekonomin genom att skydda sig mot virus.

Taiwan och Australien gjorde rätt. Jag tror att det kommer att visa sig på ekonomin.

Ekonomin kommer iaf repa sig fort när vaccineringen är klar. Värre är det med förtroendet som tar tid att bygga upp. Jag tror att det behövs en ny statsminister för att lyckas med det.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/stort-fortroendetapp-for-regeringens-och-myndigheternas-coronahantering
Citera
2021-03-20, 17:43
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Det som inte är bra med A Z är att det inte funkar så bra på sydafrikanska varianten. Med tanke på hur snabbt den ökar i vissa delar av landet är det oroväckande.

Om vi använder mycket AZ så kommer ju sydafrikanska öka ännu mer.
Citera
2021-03-20, 17:50
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det som inte är bra med A Z är att det inte funkar så bra på sydafrikanska varianten. Med tanke på hur snabbt den ökar i vissa delar av landet är det oroväckande.

Tyvärr samma problem med andra vaccin. Alla jobbar för att ta fram en booster som kommer senast i höst.
Citera
2021-03-20, 17:55
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Vet du hur de andra vaccinen fungerar på den varianten?

Varför hör man inget om den Brasilianska varianten? ( frågan inte ställd till dig specifikt utan om någon vet)
Citera
2021-03-20, 18:03
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vet du hur de andra vaccinen fungerar på den varianten?

Varför hör man inget om den Brasilianska varianten? ( frågan inte ställd till dig specifikt utan om någon vet)
Alla godkända vacciner uppvisar hyfsad effektivitet mot P1 (Brasilianska varianten). Inget vaccin uppvisar hyfsad effektivitet mot Sydafrikanska varianten.
Citera
2021-03-20, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Indianer har uteslutande blodgrupp 0 så med teorin att man då är mer skyddad håller inte. Finns andra faktorer av större betydelse, typ allmänhygien trängsel. Dessa länder är rejält överbefolkade trånga bostäder, trångt på gatan. De använder säkert samma tygtrasa de har framför ansiktet gång på gång utan att tvätta den. Måste ut och tjäna pengar inget internet att jobba bakom.

Har inte kommit med någon teori om att indianer skulle vara skyddade, snarare tvärtom. Men om det beror på fattigdom eller genetik låter jag vara osagt.

Det där med att sydamerikanska länder skulle vara överbefolkade får du nog utveckla. Men visst Finn flera stora mega städer. Men överbefolkat i relation till andra länder?
Citera
2021-03-20, 18:08
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Alla godkända vacciner uppvisar hyfsad effektivitet mot P1 (Brasilianska varianten). Inget vaccin uppvisar hyfsad effektivitet mot Sydafrikanska varianten.

Förutom vad det gäller sjukhusinläggningar då..
Citera
2021-03-20, 18:12
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Tyvärr samma problem med andra vaccin. Alla jobbar för att ta fram en booster som kommer senast i höst.

Novavax ligger på 55 procent för sydafrikanska tex så alla vaccin är ju inte lika urusla som AZ

https://www.medicalnewstoday.com/articles/new-sars-cov-2-variants-how-can-vaccines-be-adapted#Adapting-vaccines-to-match-variants

For example, Prof. Lawrence Young, from Warwick Medical School in Coventry, U.K., notes that: “The Novavax protein-based vaccine is very effective against infection with the original virus variant (96.4% against symptomatic disease) with slightly reduced efficacy against the U.K. variant (B.1.1.7). However, the overall efficacy of this vaccine against the B.1.351 South African variant is significantly reduced at 48.6% — increasing to 55.4% if HIV-positive participants are excluded.”
Citera
2021-03-20, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Är er demonstration redan slut?
Eller flydde ni från 5G-strålningen?

Jag hörde att det egentligen inte är blodproppar, utan chipet som ”fastnat”

Ja polisen ville inte ha en fredlig demonstration i deras odemokratiska land.

Slå undan fötter för krögare, restauranger, biografer osv kan man göra.

Det är stora rubbningar i blodbanan, så hoppas den stoppas för gott (A z vaccinet).

Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Tillräckligt bra. Känner en som skulle fått sprutan men det blev inställt i väntan på FHM;s tankepaus. Det var givet AZ de skulle fått.

Jag tar det gärna om inte min doktor säger något annat däremot ska jag ta blodförtunnande i samband med spruta. Den mycket sällsynta trombocytopenin är ologisk den drabbar riktigt unga har jag läst mig till. De med starkt immunförsvar som överreagerar.

Kanske kommer en helomvändning, gamla som har benägenhet för blodpropp ska få AZ och Pfizer till de yngre. Men ger man åldringarna blodförtunnande i 3 veckor borde riskan vara extremt liten.

Om dom har så starkt immunförsvar är det ingen vits med att ta vaccinet, mer att avstå.

Citat:

Och blodpropparna är inga problem då?

Citat:

Finns inga källor på det.
Det är Astra som inte funkar på Sydafrika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in