Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil.Enstoring
Är er demonstration redan slut?
Eller flydde ni från 5G-strålningen?
Jag hörde att det egentligen inte är blodproppar, utan chipet som ”fastnat”
Ja polisen ville inte ha en fredlig demonstration i deras odemokratiska land.
Slå undan fötter för krögare, restauranger, biografer osv kan man göra.
Det är stora rubbningar i blodbanan, så hoppas den stoppas för gott (A z vaccinet).
Citat:
Ursprungligen postat av
Returpapper
Tillräckligt bra. Känner en som skulle fått sprutan men det blev inställt i väntan på FHM;s tankepaus. Det var givet AZ de skulle fått.
Jag tar det gärna om inte min doktor säger något annat däremot ska jag ta blodförtunnande i samband med spruta. Den mycket sällsynta trombocytopenin är ologisk den drabbar riktigt unga har jag läst mig till. De med starkt immunförsvar som överreagerar.
Kanske kommer en helomvändning, gamla som har benägenhet för blodpropp ska få AZ och Pfizer till de yngre. Men ger man åldringarna blodförtunnande i 3 veckor borde riskan vara extremt liten.
Om dom har så starkt immunförsvar är det ingen vits med att ta vaccinet, mer att avstå.
Citat:
Ursprungligen postat av
qwerty-66
Det som inte är bra med A Z är att det inte funkar så bra på sydafrikanska varianten. Med tanke på hur snabbt den ökar i vissa delar av landet är det oroväckande.
Om vi använder mycket AZ så kommer ju sydafrikanska öka ännu mer.
Och blodpropparna är inga problem då?
Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
Alla godkända vacciner uppvisar hyfsad effektivitet mot P1 (Brasilianska varianten). Inget vaccin uppvisar hyfsad effektivitet mot Sydafrikanska varianten.
Finns inga källor på det.
Det är Astra som inte funkar på Sydafrika.