Citat:
Ursprungligen postat av
Right-humanist
Mig veterligen har inte MÄ från början gjort gällande att fingrarna i henne var våldtäkt. Tvärtom framgår det av av förhören med henne att hon tänkte att hon varit full och otydlig och fick skylla sig själv. Och att det är när hon lyssnar på inspelningen nästa dag som hon uppfattade det som att hon blivit våldtagen en bra bit in i inspelningen.
Vi har uppenbarligen olika uppfattning, men i min värld ska inte hennes trovärdighet belastas med om åklagaren och sedemera TR menar att den första handlingen också var våldtäkt.
Det hade ju för övrigt varit helt konstigt om hon hade åkt in direkt när hon själv säger att hon inte uppfattade det som att hon blivit våldtagen förrän hon lyssnade på ljudinspelningen nästa dag.
Jag har aldrig påstått att TR dömde ”rätt”. Det jag vänder mig emot är att så många anser sig veta hur hon tänkte och varför hon agerade som hon gjorde. Jag vet inte, men det vet inte andra heller. Det senare bekymrar dock inte för det är bara att fylla i det man har bestämt dig för och göra henne till ”lögnerska” och ”falskanmälare”.
Det är så obegåvat och antiintellektuellt att jag blir helt matt.
Du är väldigt förlåtande mot en kvinna som uppenbarligen försökte sätta dit DU för våldtäkt.
- hon säger själv att hon vaknar av att DU har fingrarna i henne (HR slår fast att detta ”inte är styrkt” pga tidsaspekten läs: hon ljuger eller minns fel).
-
detta är så allvarligt så att MÄ bestämmer sig för att börja spela in ljud i lägenheten. Men det är inte mer allvarligt än att de tre i lgh samtalar om ditt och datt och har frivilligt sex under 45 minuter (!).
- vid inget tillfälle försöker MÄ eller AA larma polis/granne eller fly platsen.
- därefter sker det som enligt MÄ är våldtäkt under ca 10 minuter (HR bedömer att det kan vara så att DU slutar när MÄ ber om det).
Vad vi har att göra med här är uppenbart en mycket obehaglig kvinna*. Jag vet inte om hon från början tänkte sätta dit DU eller om hon i sitt skruvade sinne tycker att det är så här man beter sig. Men det är helt klart befogat att vara mycket skeptisk till hennes ljudinspelning av GL och motivet därtill. Därmed inte sagt att GL inte kan vara våldtäktsman, bara att hennes trovärdighet är i princip noll.
*) DU är knappast en helylle-kille heller, men det är rent för dj-t att han satt 7 månader i häkte pga MÄ och hennes trixande.