2021-03-20, 16:45
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Sms mellan dem efter händelsen.

Det finns inget där som styrker våldtäkt.
Citera
2021-03-20, 16:49
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det finns inget där som styrker våldtäkt.

1. I ett sms tillbaka skrev kvinnan att hon var inlagd på sjukhus efter händelserna och att hon hade kommit in akut med ambulans på annandagen.

2. Hon skrev också att hon ville ha ett löfte från Göran Lambertz: Att han aldrig skulle ha sex med henne någon mer gång. Han skrev tillbaka att han lovade det och att han var beredd att ta på sig ansvaret och att han själv varit en ”idiot”.
Citera
2021-03-20, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
1. I ett sms tillbaka skrev kvinnan att hon var inlagd på sjukhus efter händelserna och att hon hade kommit in akut med ambulans på annandagen.

2. Hon skrev också att hon ville ha ett löfte från Göran Lambertz: Att han aldrig skulle ha sex med henne någon mer gång. Han skrev tillbaka att han lovade det och att han var beredd att ta på sig ansvaret och att han själv varit en ”idiot”.

Angående innehåll i sms nr 2 tycker jag det känns som att de haft sex tidigare, inte bara på julafton

(sen om sms:et stämmer det vet jag inte)
Citera
2021-03-20, 16:53
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum

Du hänvisar alltså till den lögnaktiga kvinnan själv, det är inget bevis. Lambertz har inte medgivit någon våldtäkt. Att Lambertz själv äntligen har insett det vi alla andra vetat i flera år, att han är en idiot, det styrker ingen våldtäkt.
Citera
2021-03-20, 16:56
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Mig veterligen har inte MÄ från början gjort gällande att fingrarna i henne var våldtäkt. Tvärtom framgår det av av förhören med henne att hon tänkte att hon varit full och otydlig och fick skylla sig själv. Och att det är när hon lyssnar på inspelningen nästa dag som hon uppfattade det som att hon blivit våldtagen en bra bit in i inspelningen.
Vi har uppenbarligen olika uppfattning, men i min värld ska inte hennes trovärdighet belastas med om åklagaren och sedemera TR menar att den första handlingen också var våldtäkt.
Det hade ju för övrigt varit helt konstigt om hon hade åkt in direkt när hon själv säger att hon inte uppfattade det som att hon blivit våldtagen förrän hon lyssnade på ljudinspelningen nästa dag.

Jag har aldrig påstått att TR dömde ”rätt”. Det jag vänder mig emot är att så många anser sig veta hur hon tänkte och varför hon agerade som hon gjorde. Jag vet inte, men det vet inte andra heller. Det senare bekymrar dock inte för det är bara att fylla i det man har bestämt dig för och göra henne till ”lögnerska” och ”falskanmälare”.
Det är så obegåvat och antiintellektuellt att jag blir helt matt.
Du är väldigt förlåtande mot en kvinna som uppenbarligen försökte sätta dit DU för våldtäkt.
- hon säger själv att hon vaknar av att DU har fingrarna i henne (HR slår fast att detta ”inte är styrkt” pga tidsaspekten läs: hon ljuger eller minns fel).
- detta är så allvarligt så att MÄ bestämmer sig för att börja spela in ljud i lägenheten. Men det är inte mer allvarligt än att de tre i lgh samtalar om ditt och datt och har frivilligt sex under 45 minuter (!).
- vid inget tillfälle försöker MÄ eller AA larma polis/granne eller fly platsen.
- därefter sker det som enligt MÄ är våldtäkt under ca 10 minuter (HR bedömer att det kan vara så att DU slutar när MÄ ber om det).

Vad vi har att göra med här är uppenbart en mycket obehaglig kvinna*. Jag vet inte om hon från början tänkte sätta dit DU eller om hon i sitt skruvade sinne tycker att det är så här man beter sig. Men det är helt klart befogat att vara mycket skeptisk till hennes ljudinspelning av GL och motivet därtill. Därmed inte sagt att GL inte kan vara våldtäktsman, bara att hennes trovärdighet är i princip noll.

*) DU är knappast en helylle-kille heller, men det är rent för dj-t att han satt 7 månader i häkte pga MÄ och hennes trixande.
Citera
2021-03-20, 16:59
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Vilken tatuerare och massör?

Jag hörde av mig till min ex-flickvän och berättade att bilderna av henne låg ute på nätet för allmän beskådan. Hon visste inte om det.
Tatueraren som "fingrade" på och i sin kund blev dömd till fängelse i 2 år om jag minns rätt.
Massören på Yasuragi som masserade intimt fick 2.5 år, de båda fick också betala skadestånd.

Nu pratar vi fullbordat samlag så blir GL dömd får han nog räkna med några år på anstalt.
Det hade han nog inte tänkt sig när han planerade sin julhelg.
Citera
2021-03-20, 17:00
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Angående innehåll i sms nr 2 tycker jag det känns som att de haft sex tidigare, inte bara på julafton

(sen om sms:et stämmer det vet jag inte)
De är utlämnade av målsägarbiträdet, dvs de kommer från åtalet som åklagaren ska lämna in.
Det är därför försvarssidan aldrig fått ta del av dem, då försvaret inte har insyn i åklagarmyndighetens kommande åtal.
Om målsägarbiträdet har fätt tillåtelse av åklagaren, eller tagit sig rätten själv av kanske okunskap, det kan man spekulera om.

EDIT: MÅB har ett gediget cv, så det har känts som en nödvändighet att läcka till pressen för att ge styrka till ett åtal innan nya häktningsförhandlingar samt till ett förtroende från allmänheten samt press.

https://www.forsvar.se/clea-sangborn
Senast redigerad av Neolitikum 2021-03-20 kl. 17:29.
Citera
2021-03-20, 17:05
Medlem
BigHouses avatar
SMS:en är givetvis besvärande för GL. Han tar alltså på sig ansvaret för det inträffade.

Rör det sig om två vuxna som har samtyckande sex så är båda ansvariga för vad som skedde. Och hade så varit fallet hade GL ej haft något att be om ursäkt för i SMS:en.
Citera
2021-03-20, 17:07
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Du hänvisar alltså till den lögnaktiga kvinnan själv, det är inget bevis. Lambertz har inte medgivit någon våldtäkt. Att Lambertz själv äntligen har insett det vi alla andra vetat i flera år, att han är en idiot, det styrker ingen våldtäkt.
Det är det enda bevis som åklagaren har, det är därför det inte kommit fram än då åklagaren ska plocka fram det kortet på åtalet.
Det är ett bevis eftersom det ligger som bevismaterial. Sedan om det håller rättsligt, det är upp till Tingsrätten att avgöra. Vad du tycker är inte relevant.
Citera
2021-03-20, 17:07
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
SMS:en är givetvis besvärande för GL. Han tar alltså på sig ansvaret för det inträffade.

Rör det sig om två vuxna som har samtyckande sex så är båda ansvariga för vad som skedde. Och hade så varit fallet hade GL ej haft något att be om ursäkt för i SMS:en.

Män tar på sig ansvaret och säger att de är en idiot ofta. Om du hade levt i en relation skulle du veta att det ofta är det smidigaste sättet att få tyst på en gapig kvinna och gå vidare. Det finns däremot inget där som säger vad han tar på sig ansvaret för.
Citera
2021-03-20, 17:08
Medlem
BMC64s avatar
Citat:

Där har du pudelns kärna , egentligen han kan inte bli åtalad för att han är en idiot, men nu blir han det i alla fall, å med all rätt borde åklagaren drämma lagboken i pannan på honom med full kraft, han visste vad han gjorde när han öppnade gylfen, jag tycker att han borde få extra paprika i cowboy soppan på häktet, han är ju ändå en kändis
Citera
2021-03-20, 17:10
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Där har du pudelns kärna , egentligen han kan inte bli åtalad för att han är en idiot, men nu blir han det i alla fall, å med all rätt borde åklagaren drämma lagboken i pannan på honom med full kraft, han visste vad han gjorde när han öppnade gylfen, jag tycker att han borde få extra paprika i cowboy soppan på häktet, han är ju ändå en kändis

Han var en idiot i TQ-fallet och någon borde drämt lagboken i huvudet på honom då. Att Lambertz själv nu har insett att han är en idiot säger ingenting alls om det här målet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in