2021-03-20, 12:28
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Lol, skriver du som tror att en grävmaskinist sitter i hytten och målar naglarna.
Till skillnad från dig har jag arbetat på byggen och sett grävmaskinisterna konstant hoppa in och ut ur sin hytter för att tex flytta på saker mm. Jag har bl.a. jobbat ihop med dessa vid ett antal grundarbeten.
det här är sannerligen inga jobb för tjejer.

En del av oss lever i den riktiga världen och inte i fantasier där lammen och lejonen lever i harmoni.

Det finns maskiner som gör att de flesta kan arbeta med vissa saker. Men man gör inte bara en sak på ett bygge. Det blir väldigt oflexibelt om man skall ropa på en man varje gång tyngre moment dyker upp.
Det är betydligt effektivare att anställa män som kan göra alla moment. Kvinnor inom bygg, polis mm. är ett slöseri med våra resurser.

Se mitt svar till föregående postare din clown.

Jag håller med om att de två könen passar olika bra på olika arbeten, men att tjejer överhuvudtaget inte skulle kunna jobba på byggen är bull.
Citera
2021-03-20, 12:37
Medlem
Klas-Vegass avatar
Det är naturligtvis enklare att skräddarsy byggjobb för tjejer på stora företag än små där alla måste vara beredda på att kunna göra allt.

Jag har inte sagt att de inte kan. Jag har sagt att de inte passar in där på grund av en mängd olika anledningar.
Citera
2021-03-20, 12:43
Medlem
Citat:
Det är naturligtvis enklare att skräddarsy byggjobb för tjejer på stora företag än små där alla måste vara beredda på att kunna göra allt.

Jag har inte sagt att de inte kan. Jag har sagt att de inte passar in där på grund av en mängd olika anledningar.

Nej, du sa en anledning: att dom är för svaga.
Citera
2021-03-20, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Det är dags att byggbranschen blir mer inkluderande för kvinnor, homosexuella och transor.
Finns det något självändamål med att ha en massa bögar på ett bygge? Spikar de bättre än heterosexuella män?
Problemet är inte deras läggning i sig utan den kultur av lättkränkthet och offermentalitet som följer med den. Människor inom QWERTY-röreslen uppfostras till att allt som händer är för att kränka och hat dem. Det går inte att ha sådan personer på en arbetsplats.
Citera
2021-03-20, 14:13
Medlem
Brochets avatar
Citat:
Lol, skriver du som tror att en grävmaskinist sitter i hytten och målar naglarna.
Till skillnad från dig har jag arbetat på byggen och sett grävmaskinisterna konstant hoppa in och ut ur sin hytter för att tex flytta på saker mm. Jag har bl.a. jobbat ihop med dessa vid ett antal grundarbeten.
det här är sannerligen inga jobb för tjejer.

En del av oss lever i den riktiga världen och inte i fantasier där lammen och lejonen lever i harmoni.

Det finns maskiner som gör att de flesta kan arbeta med vissa saker. Men man gör inte bara en sak på ett bygge. Det blir väldigt oflexibelt om man skall ropa på en man varje gång tyngre moment dyker upp.
Det är betydligt effektivare att anställa män som kan göra alla moment. Kvinnor inom bygg, polis mm. är ett slöseri med våra resurser.
Jösses vad trött man blir på småkukar som dig.
Det går alldeles utmärkt för en kvinna att jobba inom bygg idag. Allt handlar om att planera momenten och jobba smart och inte köra på ren grisstyrka.
Många av personerna som har problem med kroppen idag är just personer som kört på med det senare.
Byggbranschen behöver och skulle må bra av fler kvinnor idag. Så är det bara.
Citera
2021-03-20, 15:03
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Jag har kvinnliga bekanta som arbetar inom byggbranschen.
De har varit otroligt eftertraktade, redan innan de fullföljt sina studier, och kunnat välja mellan flera olika arbetsgivare.

Troligtvis till viss (eller stor) del just för att de är kvinnor.

Menar du att kvinnor skulle vara mer eftertraktade inom byggbranschen än män?

Eller är du glatt överraskad över att dom får byggjobb överhuvudtaget?
Citera
2021-03-20, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Menar du att kvinnor skulle vara mer eftertraktade inom byggbranschen än män?

Eller är du glatt överraskad över att dom får byggjobb överhuvudtaget?

Eftersom den manliga representationen ligger någonstans på 98% i branschen (borträknat måleri) så har många företag ett uttalat mål att anställa fler kvinnor.
Citera
2021-03-20, 15:59
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Eftersom den manliga representationen ligger någonstans på 98% i branschen (borträknat måleri) så har många företag ett uttalat mål att anställa fler kvinnor.

För att fylla kvoten, eller för att dom verkligen behövs?
Citera
2021-03-20, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
För att fylla kvoten, eller för att dom verkligen behövs?

Det är med största sannolikhet av båda anledningarna.
Citera
2021-03-20, 16:15
Medlem
Vem anställer kvinnor eller mångkulturella i dagens samhällsklimat?
Citera
2021-03-20, 16:30
Medlem
jobbat som snickare i 45 år....träffat många anställda tjejer....ingen har varit kvar nån längre tid...för tungt helt enkelt...själv tyckte jag det var bra med tjejer...blev lite lugnare då...skulle behövas fler tjejer på byggen helt klart....rörmokare å elektriker samt målare är rätt vanligt på byggen nu....men tyvärr...sanningen är att det blir mindre producerat med kvinnor..vet inte riktigt varför....bygge är ju rätt tungt å många får skador...tror att det beror lite på att för å bygga måste du ha ett visst tekniskt tänkande..allt går på tid å det är det enda arbetsgivaren bryr sig om...finns ingen diskreminering inom bygg...lön är samma för alla..
Citera
2021-03-20, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
jobbat som snickare i 45 år....träffat många anställda tjejer....ingen har varit kvar nån längre tid...för tungt helt enkelt...själv tyckte jag det var bra med tjejer...blev lite lugnare då...skulle behövas fler tjejer på byggen helt klart....rörmokare å elektriker samt målare är rätt vanligt på byggen nu....men tyvärr...sanningen är att det blir mindre producerat med kvinnor..vet inte riktigt varför....bygge är ju rätt tungt å många får skador...tror att det beror lite på att för å bygga måste du ha ett visst tekniskt tänkande..allt går på tid å det är det enda arbetsgivaren bryr sig om...finns ingen diskreminering inom bygg...lön är samma för alla..

Så du är närmare 60 år gammal och skriver på det viset? Jo Tjena...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in