2021-03-20, 14:16
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Nej.

En person har rätt att ändra sig åt båda hållen. Om personen plötsligt ger tillstånd till sex så gäller det. Är man tveksam om att personen kommer ihåg det, spela in det med mobil! Då har du datum och klockstämpel också!

Misstänker att du anar att det är fallet i denna historia, att EA ändrat sig och gett GL tillstånd till besök i hallongrottan och kanske i 2:an. Men att hon dagen efter fick ångest och måste gå bredbent och därför ångrade sig. Därav denna rättsaffär.

Ja. Det är fria fantadier från min sida, märk väl.
Men jag kan tänka mig ett scenario där en kvinna som letat fadersfigur både länge och väl skulle kunna önska sig att äntligen hitta en som inte har sex med henne ens om hon ber om det.
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Tror inte det. Den bevisning som är offentligt nu tyder på att hon utsattes för övergrepp av Lambertz.
Vilken bevisning syftar du på? Jag har inte sett någon bevisning som tyder på att han våldtagit henne.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Rykten har postats i denna tråd, men inget som går att verifiera.

Okej, sorgligt om det skulle utveckla sig till en pedofilskandal.
Citera
2021-03-20, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
EA har säkert någon bekant som håller henne om ryggen. Kvinnor kan vara förslagna men de opererar ogärna helt ensamma.

Tror inte att det är någon omfattande konspiration som ligger bakom, så viktig är inte GL längre.
En förslagen kvinna som inte vill jobba 8 till 5 har hittat ett alternativt sätt att försörja sig.
Parasitira på pojkvänner och tillfälliga kontakter.
Lägg till lite utpressning, bedrägeri och våldtäktsanmälan på det så hakar hon sig fram.
Hon sitter uppenbarligen på en "förmögenhet",
Vacker och farlig kvinna.
Syltburken?
Citera
2021-03-20, 14:18
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Tror inte det. Den bevisning som är offentligt nu tyder på att hon utsattes för övergrepp av Lambertz.

Helt fel, allt som framkommit tyder på att hon är en manipulativ bedragerska som lurar offer efter offer.
Citera
2021-03-20, 14:18
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Ett en inblandad är pedofil, men jag tror det är oseriös att sprida pedofilrykten i denna tråd då det inte är speciellt välgrundat.

Hemskt är det oavsett.

Du kan läsa "intenog"s inlägg i tråden, hen har nämt ev samverkan med Kapten Klänning, bl.a.

Och en bordellmamma MÖ.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2021-03-20 kl. 14:21. Anledning: Tillägg
Citera
2021-03-20, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Enligt uppgift så lämnade hon in mobilen fabriksåterställd så den fick skickas till NFC som naturligtvis också fick göra en extra undersökning på om huruvida ljudfilen var manipulerad. Har du andra uppgifter?

Min fråga till dig gällde alltså inte den som hon fabriksåterställde. Utan den nya mobilen med HELA inspelningen på som hon enligt TR-domen (sid 4) lämnade in 16 dagar efter anmälan. (Och som garanterat gick till NFC)
Varför lämnade hon in den? Det är väl helpuckat när/om hon absolut inte vill att resten av inspelningen skulle komma fram?
Citera
2021-03-20, 14:19
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det är mycket oklart hur rättsväsendet skulle hantera ett sådant fall.
De som håller på med sådana saker bör nog hålla sig till skrivna kontrakt.
Framför allt borde folk hålla sina löften bättre och ljuga mindre. Det är min syn på världen i stort, men definitivt slarvas det extra mycket med bägge sakerna när folk blir kåta och/eller fulla.
Citera
2021-03-20, 14:22
Medlem
Tillssons avatar
Intressant sammanställning av kvinnan i Stoppa Pressarna. Hon verkar vara helt galen.

Citat:
LAMBERTZ-KVINNAN SOM ANMÄLDE VÅLDTÄKTEN
Kända pojkvänner, utpressningsförsök och en hobby som chockar vännerna.
Stoppa Pressarna kan nu avslöja sensationella detaljer om kvinnan som anklagar Göran Lambertz för våldtäkt.
Fram växer bilden av en komplex individ som gör allt för att få sin vilja fram.

https://stoppapressarna.se/svenskt/allt-om-lambertz-kvinnan-som-anmalde-valdtakten
Citera
2021-03-20, 14:23
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
En situation jag själv varit i minst en gång är den där det finns en uttalad överenskommelse om vilka aktiviteter som ingå vid ... um, samvaro. "Du får inte sätta på mig ens om jag står på alla fyra, svankar och tigger om det" vill jag minnas på ett ungefär var kontentan.
Det blir givetvis inget påsättande för mig i ett sånt läge. Under några omständigheter.

Men frågan jag ställer mig, delvis utifrån spekulationen att något liknande teoretiskt kan har var på plats här ("Vi kan äta och dricka och skratta men du får inte ha sex med mig ens om ..."). Dels av rent intresse.

Hur fungerar lagen här? Det är ju ytterst klarlagt att ett ja till sex med omedelbar verkan kan dras tillbaka och att om aktiviteterna inte rätt omgående avbryts så har man hamnat i läget våldtäkt.

Om vi istället har ett tydligt uttalat och bekräftat nej på plats a priori. Som byts till att tigga om sex exakt som förvarnats om. Varvid påsättning följer. Följt av ett (enligt mig) fullständigt rimligt "hur fan kunde du?".
Är det i lagens mening då en våldtäkt eller ej?

En person som muntligen samtycker till samlag blir inte våldtagen. Om samlag sker i enlighet med det givna samtycket.
Citera
2021-03-20, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Jag funderar runt den mer pekuniära sidan av historien. Vad kan EA få ut av det här? Ett skadestånd kan väl knappast bli mer än ett års fritt vivre, och då pratar vi inte om Dubai eller St Tropez utan Huddinge eller Sollentuna.

Kan hon fortsätta att sätta våldtäktsfällor efter det här? Ett mer normalt sol- och vårande är väl snarare mer lönsamt än att fälla en tiotaggare som GL. Vem ska hon liksom gå på nästa gång? Hon får då i så fall byta namn. Men det är nog svårt ändå.

Gissar att hon försöker sälja historien till diverse veckotidningar och feminazistiska organisationer inom ett par års tid. Sedan blir det till att sätta sig i förorten med ett par skrikiga ungar, eller att försöka snärja någon blåst lagerförman eller åkeriägare och sätta sig i ett radhus i Jordbro.

Eller alla tre samtidigt; skrikiga ungar med en blåst man i Jordbro...

Jag tror inte att hennes framtid är så lysande. De flesta kommer att se henne som den borderline-knäppis hon är. Processen mot GL lär sluta med att han går fri. Jag tror inte att hans rykte kommer att vara så solkat. Han har hoppat i säng med en kvinna på julafton. So what. Sen visade det sig att hon var sjuk i skallen. Inte lätt att veta för en som GL som mest troligt bara har haft en enda kvinna i livet.

Jag känner till flera exempel på åldrade borderline kvinnor. Snygga som fan dessutom. Men som ändå förblivit barnlösa och ensamma. Vi män är inte så jävla dumma som en del tycks tro.
Citera
2021-03-20, 14:25
Medlem
lasternassummas avatar
Jämför med tidigare fall som EA varit inblandad i
Det går inte att låta bli att jämföra.

– Bråket med exmaken L*nnart Sjöb*rg (*=e), 2015.
EA får besöksförbud. LS skriver bl.a.
"Jag slipper försörja någon som sket i VEM som försörjde henne bara hon hade mat för dagen."
"Fortsätter att berätta om den skräck och terror han upplevde under sitt äktenskap."
"Svaret är att jag aldrig älskat någon så mycket i mitt liv trots alla hennes diagnoser!"

– Anmälan mot P*tric And*rsson (*=a,e) hösten 2017 där EA och två till anklagade PA för våldtäkt. PA verkar bära sig illa (svinaktigt?) åt mot unga damer, men trots att det var tre anmälare så väcktes aldrig åtal. PA häktades och släpptes.
(FB) Nöjesprofil utreds för tre våldtäkter

– Anmälan mot Dil*n Uh*n (*=a) 2018. DU dömdes för våldtäkt i tingsrätten men friades i hovrätten.
https://www.docdroid.net/KlbTwG9/hrs-b-2018-5915-pdf

– Anmälan mot GL efter julafton 2020.
Enligt en uppgift i tråden hade GL beställt EA som sällskap under julafton. Via en tjänst som förmedlade henne som eskort. I överenskommelsen ingick inte sex, enligt uppgiften.

På ett eller annat sätt är EA ett offer. Om inte annat så genom vad som gjort henne till den hon är. Samtidigt tycks hon på något sätt bidra till att dom hon kommer nära blir offer. Är det medvetet?

Det är omhäktningsförhandling på torsdag, 2021-03-25. Kommer GL att omhäktas?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in