2021-03-20, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Journalister har gått via Försäkringskassan tidigare vet jag för att få ut privat arbetsgivare. Behövs personnummer om nån vill testa om det fortfarande funkar.
Jobba verkar han ju göra ju.

I kontoutdrag ser vi förresten att hans lön pendlar några tusenlappar från månad till månad.

När är kontutdragen ifrån? 2020?

Tack för tipset om försäkringskassan.
Citera
2021-03-20, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, jag kommer bara konstatera att de frikänner en mördare. Men jag tror de kommer till en annan slutsats än TR. Rena lotteriet här.
Jag delar inte din uppfattning vad gäller domstolsutfall som lotterier.
Visst, ibland är ju en del domar fullkomligt hårresande vad gäller resonemang, tänker på bl a det där med att den misstänkte kom "från en bra familj" och därför friades av ett par stolliga (C)-nämndemän.
Men lotteri? -njae, så illa känns det inte för mig generellt.

Men osvuret är bäst. Vi får snart se hur Fru Fortuna i Jönköping snurrar sitt tombolahjul och var pilen stannar på..
Citera
2021-03-20, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kan bara hålla med i det du skriver. Att vissa i kretsen kring paret D fortsätter umgås med dem visar på stor naivitet - om de tror att paret är helt oskyldiga till allt. Eller så har de bundit ris åt egen rygg genom att D:s rotat fram hållhakar på dem. Samt mer eller mindre förtäckt hot

Sen finns väl också ett par stycken som tycker att Lena har sig själv att skylla för att hon blev mördad...

Sen då denne JG: han kan väl inte må bra i allt detta? Han verkar totalt bortkollrad och uppbunden till något han fortfarande verkar tro är en djup och sann vänskap, med tankefelet att man aldrig någonsin sviker en vän. Vad dessa än gör, hur de än bär sig åt..

Sen denna Ma**n H. Finns det något förhör med henne? Skulle gärna vilja läsa det, höra det. Så om du har en länk till något sådant så vore jag tacksam. Igår sökte jag efter hennes blogg, särskilt det hon skrev efter maj 2018 men har inte hittat något.

Förhör ska finnas med psykotiska mh. Annan kanske har länk.
Citera
2021-03-20, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag delar inte din uppfattning vad gäller domstolsutfall som lotterier.
Visst, ibland är ju en del domar fullkomligt hårresande vad gäller resonemang, tänker på bl a det där med att den misstänkte kom "från en bra familj" och därför friades av ett par stolliga (C)-nämndemän.
Men lotteri? -njae, så illa känns det inte för mig generellt.

Men osvuret är bäst. Vi får snart se hur Fru Fortuna i Jönköping snurrar sitt tombolahjul och var pilen stannar på..

Påstår du som ena stunden är i himlen och donerar till oss om juridik att en domstol är en tombola? Maken till svängningar är sällsynta.
Citera
2021-03-20, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007

Ok. Tack. Får väl fortsätta rota så länge.
Citera
2021-03-20, 11:31
Medlem
Citat:
Sid 67, AB 151

https://docdro.id/b83wrbd
Citera
2021-03-20, 11:32
Avslutad
Citat:
På tal om skägg och behåring.

”Used only two weeks. No results
Have only used the scanner for two weeks. Have about ten days scanned the same area. Still no signs that it is working. But I can't say it doesn't work yet.”

https://www.amazon.co.uk/gp/profile/amzn1.account.AGQUKYOZ3M5HKQM67SWLIZWXBRWQ/ref=cm_cr_arp_mb_gw_tr?ie=UTF8

https://www.amazon.co.uk/gp/aw/d/B001HRYT2K/ref=cm_cr_arp_mb_bdcrb_top?ie=UTF8
Hahaha fantastiskt! Har du fler sköna avslöjanden? Han ville ju ha det rakat, vill jag minnas, från simningen
Citera
2021-03-20, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Mr Zero Sleep skriver i loggar att han tar milspromenader på mornarna. Varför gå så långt?
Lider av ångest?
Längtar efter L i hemlighet?
Besöker deras hemliga platser i smyg? Kan inte leva upp till Hs förväntningar?
Blev mördare mot sin vilja?

Snackar om hemarbete o restriktioner. Tror han kan vara hemkommenderad för att varken kunder eller kollegor vill ha med honom i närheten.

Han är inte Skyddsrumssakkunnig längre. Kanske beror på att han filmade skyddsobjekt o använde privat på geokontot?

CertLicensen för KA går ut nästa vecka. Han får nog stå för en ny ur egen ficka.

Mördaren har finansierat det själv.
https://www.boverket.se/sv/om-boverket/tjanster/hitta-certifierade/?page=0&type=2&county=T&name=&sname=&company=&qlvl =&city=&qnr=&uid=573450#certificate-results
Citera
2021-03-20, 11:39
Medlem
Citat:
Abel, är en amatör inom all data kunskap. Kan surfa och ladda ner typ.

Har SD arbetsdator tömts? Vad kom ev fram där? Vad kan man få fram av det, typ vad han surfat och när? Googlingar isv

Om du redan gett infon i tråden ber jag om ursökt
Är en lång tråd.

Det är ganska omfattande protokoll då de gillade att kommunicera digitalt de här människorna.

SD och LW kunde inte umgås så ofta. De möttes någon timme här eller där. Inte så hållbart. Vilket visade sig.

Därför har polisens intresse för deras datorer och mobiler varit stort.
Om jag förstått det rätt så har SD använt jobbdator och jobbmobil lite som sin egen dator. Vilket säkert var helt ok för hans arbetsgivare. Han hade väldigt fria tyglar enligt hans chef.

Föreslår att du kikar i huvudprotokollet i fupen. Det heter aktbilaga 145. Där finns tidslinjer för händelser så som googlingar, surf och annat för både AD och LW de aktuella dagarna.

Tyvärr inte för dagen innan mordet. De har istället fokuserat på 11-12/5 då SD lekte kvarterspolis.

Dagen innan tyckte de inte var så mycket värt att redovisa. Men chattar och annan ”skit” många år tillbaka inkl när exfruns älskare vill smörja in henne i ”barnolja” och hon skriver hur ”överraskad” hon blev när han la henne på rygg och kom in i henne var väldigt viktigt att ta med i åtalet.
Men inte vad som hände dagen innan mordet.

Så jäkla märkligt.
Citera
2021-03-20, 11:43
Medlem
Anser det konstaterat att SD, mördaren, ej har kvar sitt arbete utan är numera frilans. Han har, startat bolaget byggkontroller.com

https://www.byggkontroller.com/kontakt/

Här har ni mördaren leende och lismande.
Mycket intressant att han själv satt sig på hemarbete, asg.
Citera
2021-03-20, 11:44
Medlem
Citat:
Det är ganska omfattande protokoll då de gillade att kommunicera digitalt de här människorna.

SD och LW kunde inte umgås så ofta. De möttes någon timme här eller där. Inte så hållbart. Vilket visade sig.

Om jag förstått det rätt så har SD använt jobbdator och jobbmobil lite som sin egen dator. Vilket säkert var helt ok för hans arbetsgivare. Han hade väldigt fria tyglar enligt hans chef.

Föreslår att du kikar i huvudprotokollet i fupen. Det heter aktbilaga 145. Där finns tidslinjer för händelser så som googlingar, surf och annat för både AD och LW de aktuella dagarna.

Tyvärr inte för dagen innan mordet. De har istället fokuserat på 11-12/5 då SD lekte kvarterspolis.

Dagen innan tyckte de inte var så mycket värt att redovisa. Men chattar och annan ”skit” många år tillbaka inkl när exfruns älskare vill smörja in henne i ”barnolja” och hon skriver hur ”överraskad” hon blev när han la henne på rygg och kom in i henne var väldigt viktigt att ta med i åtalet.

Så jäkla märkligt.

Mycket tack. Du borde jobba med detta om du inte redan gör det.
Citera
2021-03-20, 11:55
Avslutad
Citat:

Så jäkla märkligt.
Fantastisk hur mycket som missats, eller ligger i slasken. Borde inte kartläggningen sträcka sig lite längre än någea dygn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in