2021-03-20, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En allmän känsla baserat på att jag jobbat med en del aspies & jag fick lite samma uppfattning av Lambertz.

Han är uppenbart intelligent & påläst, men verkar sakna förmågan att överhuvudtaget fundera på huruvida möjligheten finns att han inte har rätt.

Det kommer att vara intressant att se hur han klarar av den blivande rättegången. Om han fälls då lär han överklaga och även begära om resning.

Troligtvis samma sak gäller motparten. Knäppa som de är båda två.

Intressant - men otroligt dyrt spektakel där skattebetalarna är de enda riktiga förlorarna..
Citera
2021-03-20, 11:34
Medlem
Zoneinopiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Flashack. I tråden har flera förslag ältats. Bäst att du läser Moderatormeddelande, skrivet igår om regel 1.12.
Ok, ja fast jag menar ju inte att jag vill veta namn osv. Jag menar mer att jag vill höra annat som har med målet att göra och om någon vet mer hur hon är...
Citera
2021-03-20, 11:36
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Stoppa Pressarna antyder att det kan vara någon av Expressens manliga medarbetare som EA läckt till:

https://stoppapressarna.se/svenskt/goran-lambertz-hemliga-sex-sms-till-kvinnan

Hon är vän med massor av personer som är kända/halvkända/medietyper. Jag blev lite "känd" för ett par år sedan och var med i tv och tidningarna skrev lite om mig då. Då sökte hon min vänskap på Facebook - fast jag bor i Lund. Jag accepterade eftersom hon var snygg och dessutom redan var vän med ett antal av mina vänner uppe i Stockholm. Gemensamt för dessa gemensamma vänner är att de jobbar inom media/har position. Man kan nog inte lista ut vem det var som läckte till Expressen med utgångspunkt från hennes vänlista på FB.
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Enligt Lambertz är hon trovärdig.

Ja detta är tom i dubbel bemärkelse POETISK RÄTTVISA.

/Provokatör
Citera
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Clea är en av Sveriges mest anlitade försvarsadvokater, hon är känd, från TV-programmet Försvarsadvokaterna som sändes i TV4 2009. Hon har haft klienter i flera uppmärksammade mål, vilka kan du googla på själv.

Clea är ju ingen gröngöling och normalt är målsägandebiträdets roll ganska begränsat men i det här fallet lär hon vara mer aktiv än normalt.

Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars
Jo, om han är åberopad som sakkunnig/vittne så ska han det, 40 kap. 8 § rättegångsbalken.

Sluta gissa. Menar du på fullt allvar att Göran skulle kunna hörts som sakkunnig i förtalsmålet?
Så han skall förhöras muntligt över hur lagen skall tillämpas gällande förtal?

Glöm det. I sådana här avseenden kan bara ske om det gäller komplicerande förhållanden och då uteslutande gällande utländsk lag.
Citera
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Jag skiter i om GL är skyldig eller oskyldig
Men du kom med ett antal påståenden som fick mig att fråga

På vilket sätt är hon störd?
Var det enbart hennes ord som fick honom häktad alltså, ingen stödbevisning alls?
Ska att ha är ett "högdjur" vägas in menar du?

Men du kan inte komma med svar...

Du fick svar av mig. Att du inte nöjer dig med svaret det skiter jag fullständigt i.
Citera
2021-03-20, 11:39
Medlem
kubuns avatar
När greps Lambertz och hur länge till beräknas han bli sittandes i häkte? Kan han komma att bli släppt innan rättegången?
Citera
2021-03-20, 11:39
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det kommer att vara intressant att se hur han klarar av den blivande rättegången. Om han fälls då lär han överklaga och även begära om resning.

Troligtvis samma sak gäller motparten. Knäppa som de är båda två.

Intressant - men otroligt dyrt spektakel där skattebetalarna är de enda riktiga förlorarna..

Jag har inga problem med att det här kostar skattepengar, det är så principiellt viktigt att se hur vårt rättssystem kan hantera det här fallet.

En kvinna som uppenbarligen saknar trovärdighet ställs mot en man som haft som yrke att vara trovärdig, och som av de flesta fortfarande anses trovärdig.

Ord kommer stå mot ord, väldigt spännande att se utgången av detta.
Minns hur det gick för tatueraren och massören.
Citera
2021-03-20, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Clea är ju ingen gröngöling och normalt är målsägandebiträdets roll ganska begränsat men i det här fallet lär hon vara mer aktiv än normalt.

Sluta gissa. Menar du på fullt allvar att Göran skulle kunna hörts som sakkunnig i förtalsmålet?
Så han skall förhöras muntligt över hur lagen skall tillämpas gällande förtal?

Glöm det. I sådana här avseenden kan bara ske om det gäller komplicerande förhållanden och då uteslutande gällande utländsk lag.

Jag gissar inte. Jag vet hur det fungerar. Den grundläggande frågan är: har han skrivit ett rättsutlåtande eller inte. Vet någon?
Citera
2021-03-20, 11:43
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Ok men det kan däremot inte vara så att det fanns samtycke från början men att sexet sedan övergick i något som inte MÄ ville vara med om, eller? Det är omöjligt?

Exempelvis hon gick med på att suga, men ville inte bli knullad.
Det väsentliga är hur lång tid protesterna pågick.

Någon som vet?
Citera
2021-03-20, 11:44
Medlem
irishrages avatar
Varför gör inte Lambertz en motanmälan för falsk tillvitelse? Då skulle hon kunna bli häktad? Polisen skulle kunna göra en husrannsakan? Vad gör hon ute?
Citera
2021-03-20, 11:45
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
När greps Lambertz och hur länge till beräknas han bli sittandes i häkte? Kan han komma att bli släppt innan rättegången?
Han häktades förra Torsdagen, så ny häktningsförhandling på Torsdag och där lär han väl inte omhäktas med beaktande av all ny information som framkommit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in