2021-03-19, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Du borde skämmas länge och grundligt för att du ännu inte begripit storheten med Stilla. Avig, gnisslig och fin black som inte stryker medhårs.
Värt att nämna för alla mongon i tråden:
I regel så är sista halvan av respektive Stilla-platta bäst. Hinsides dagen, Över blodiga vidder, Till den som skall komma och Tillägnan är grymma låtar. En från respektive skiva.

Murg och Stilla är de två banden som i nuläget ger mig mest av Nordvis-anhanget. Grifts senaste gav mig inte svinmycket trots att jag gett den massor av försök.

Haha ja jag lyssnade rätt mycket på Ensamhetens andar när man inte orkade byta CD i bilen på nåt halvår men den fastnade inte. Men det är nya tider nu så jag ska prova igen. Murg har jag också testat tidigare utan att bli frälst. Grift tycker jag är bäst men håller med om senaste skivan som är rätt platt.

Vad tycker ni om Blodsrit då? Tycker det är ett jävligt bortglömt band. Kanske inte sticker ut vid första öronkastet men jag tycker de har ett fint svenskt vemod över sig som andra svenska band försöker sig på utan att komma nära.
Citera
2021-03-19, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av limpen
shining - i och med insikt skall du förgå

power låt utan dess like
Shining kan vara väldigt bra. Ingen speciell favoritskiva med dem men jag gillar de flesta skivorna med dem.
Citera
2021-03-19, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Shining kan vara väldigt bra. Ingen speciell favoritskiva med dem men jag gillar de flesta skivorna med dem.

Shining är underskattade för att Kvarforth är den han är. Halmstad är en legendariskt fin platta och de har fler som är riktigt riktigt bra, bland annat senaste.
Citera
2021-03-19, 21:10
Medlem
svartblods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Shining är underskattade för att Kvarforth är den han är. Halmstad är en legendariskt fin platta och de har fler som är riktigt riktigt bra, bland annat senaste.

Tycker tvärtom att dom är riktigt överreklamerade. Kan vara för att dom alltid klassas bland BM vilket jag tycker är helt jävla fel.
Citera
2021-03-20, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartblod
Tycker tvärtom att dom är riktigt överreklamerade. Kan vara för att dom alltid klassas bland BM vilket jag tycker är helt jävla fel.

Det var mig en synnerligen konstig definition av att vara överreklamerad.

Om vi kallar Shining för hårdrock då, gillar du dem bättre då?
Citera
2021-03-20, 13:35
Medlem
baggebo1s avatar
Nytt avsnitt av Urkult:

https://nordiskradio.se/?avsnitt=urkult-08-make-black-metal-hate-again

Ämne: NSBM!
Citera
2021-03-20, 14:36
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nytt avsnitt av Urkult:

Lyssnar på det just nu. Hoppas på bra tips om NSBM band.
Citera
2021-03-20, 14:40
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Ja, Shining har gjort många bra skivor. Tycker dock att de blev bättre när de slutade med Black Metal och började med Black n roll. Alltså från skivan Halmstad och framåt.

Sedan får man tycka vad man vill om Kvarforth.
Citera
2021-03-20, 14:53
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Shinings första, andra samt Halmstad är goa, resten är väl sisidår.
Citera
2021-03-20, 15:15
Medlem
Citat:
Nytt avsnitt av Urkult:

Ska lyssna sen, det om några borde väl ha koll. Bra podd annars med behagliga dialekter.
Citera
2021-03-20, 15:54
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Lyssnar på det just nu. Hoppas på bra tips om NSBM band.
De spelade nåt ryskt band som var väldigt folkinfluerat som jag gillade. Och Fyrdung. De bästa låtarna i programmet enligt mig. Sen spelade de Walknut, som nån "känd antisemit" på flashback tydligen hade tyckt var alldeles för deprimerande och mörkt. Han hade förmodligen ingen koll på att det var ett NSBM-band heller!

Väldigt bra rant om satanism och BM från Ulf också!

Det jag tycker de missade var den nordamerikanska scenen. Grand Belial's Key är ju musikaliskt ganska egna och jävligt duktiga på det de gör. Det relaterade bandet Arghoslent (som lutar mer åt dödshållet) är ännu bättre. Kanadensiska Svolder är också rätt bra (lite i samma stil som GBK - riffigt, finurligt).
Senast redigerad av baggebo1 2021-03-20 kl. 15:57.
Citera
2021-03-20, 17:01
Medlem
Citat:
Nytt avsnitt av Urkult:

Jag vet att Simon läser i tråden och vill bara säga att Walknuts platta finns att köpa på discogs för en inte allt för hisnande summa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in